• Mys mymla

Min fru hatar min släkt

Men träffa dem själv då, låt din fru stanna hemma alla människor går inte i hop med varandra och du kan inte riktigt tvinga henne att umgås med folk hon inte gillar.

Du kan ju alltid åka och hälsa på dem med dina barn, du behöver ju inte sluta umgås och ha en relation med dem bara för att din fru inte vill det.

Har hon sagt varför hon inte vill umgås med dem? Kanske borde du sätta dig ner och prata med henne om det och höra på henne varför hon känner som hon gör

• Mys mymla
    Anonym (Orkar inte) skrev 2012-07-04 13:36:19 följande:
    Hej och tack för alla svar och frågor,

Ogillan mot mina föräldrar kan jag i viss mån förstå och det är inte det som är mitt reella problem.
    Min mor kan vara rätt burdus i sitt sätt och säger saker som kanske inte är världen mest genomtänkta.

Problemet är att hon ogillar min bror och hans familj, dom avgudar våra barn och våra barn avgudar dom och deras son , även om sonen kan vara elak och allmänt jävlig mot våra barn. 
    Hon har aldrig krävt att jag ska bryta med dom, hon vill bara inte träffa dom. Kan aldrig minnas att min bror och hans fru någonsin har varit elaka mot henne, antar bara att dom är för olika.
    Jag har i alla fall en extremt jobbig situation där jag försöker vara alla till lags. Ingen i min familj känner till att hon känner som hon gör. 

Ni får ursäkta att jag inte lämnar ut all info, Vill ju som sagt vara anonym.
    men har du frågat henne varför hon inte gillar din bror och hans familj?

sen när det gäller högtider och så hur har ni gjort innan? firar ni jul både hennes och din familj? jag menar det kan ju inte bara vara nu helt plötsligt som hon börjat ogilla dem?
  • Mys mymla
    Anonym (fru) skrev 2012-07-04 13:02:06 följande:
    Håller med dig! Jag ligger lite i samma sits som TS fast jag är frugan.
    Jag älskar min sambos föräldrar men vill inte se så ofta eller prata med dem. De är hans och han får sköta sitt. Jag tvingar mig själv att träffa dem, egentligen vill jag inte. Jag vill inte eftersom de är helt annorlunda människor vad jag är, helt annorlunda. Min svärmor vill oftast ringa mig för att chatta, jag orkar inte och hon ringer och ringer.  Varför ringer hon inte till sin son för att prata?

Jag önskar att jag hade valet utan att bli ifrågasatt stanna hemma och inte följa med. Sambo vågar inte inte säga att hon kan inte följa med eller annat. Tröttsamt. Denna tvång leder till hat...tyvärr.
    Du måste sätta ner foten där hade jag varit du hade jag sagt till svärmor när hon ringer att jag helt enkelt inte har lust att prata nu och sen gett luren till sambon.

jag är inte i den sitsen alls jag gillar mina svärföräldrar och min sambos syskon men jag träffar dem dock inte ofta för vi har 64mil i mellan och som sagt min sambo får sköta sina föräldrar och jag mina.

så jag tycker att du helt enkelt inte följer med nästa gång din sambo ska hälsa på sina föräldrar. du stannar hemma och vill inte ha berätta varför för sin mamma ja då får han väll lösa det där. varför ska du behöva följa med varje gång..männen kan väll göra saker själva med 
Svar på tråden Min fru hatar min släkt