• Sanna o Ryan

Pojke i klänning!

Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:18:12 följande:
    Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus! Stackars barn som får agera socialt experiment... 
    Jaha, det hade varit okej om klänningen var rosa? 

Lekplats = Ställe för lek. 
    Du ser inte det normala i att ett par barn leker kung och drottning/prins och prinsessa? 

Föresten, hur vet du att det var en pojke?
    I 2-årsåldern är det inte alltid lätt att se rätt. 

Tur att iaf BARNEN vet vad en lekplats går ut på... 
    ♥ Adam och Oliver ♥
  • Sanna o Ryan
    Ant3 skrev 2012-07-06 11:06:16 följande:
    Jag har jävligt svårt för det. Om jag hade en son skulle jag inte vilja att han bar klänning och tiara.
    Skulle inte uppmuntra honom till att dansa balett eller åma sig framför spegeln med smink heller.
    Men om du hade en flicka skulle du vilja att hon gjorde det eller? 
    Patetiskt i så fall
    ♥ Adam och Oliver ♥
  • Sanna o Ryan
    KristenTjej84 skrev 2012-07-06 11:30:49 följande:
    finns flickor som vill klä ut sig i pirat kläder och fäktas med svärd också, och likväl är det inget jag tycker är fel.
    Men det förstår du väääl?? 
    Det är väl klart att flickor får klä sig i pojkkläder... Men pojkar kan inte ha klänning! Det är ju tjejkläder.. Då blir han ju bög och hans föräldrar vill bara provocera. Det trodde jag ju att alla visste.. Uppenbart!
    ♥ Adam och Oliver ♥
  • Sanna o Ryan
    Ant3 skrev 2012-07-06 12:35:24 följande:
    Jag har en dotter Glad Och ja, jag tycker det är skillnad på pojkar och flickor. Får jag en son i framtiden kommer jag nog inte uppfostra och behandla honom på samma sätt som med min dotter. Men vem vet, kanske resonerar jag annorlunda om den dagen kommer.
    Men du skulle väl inte låta henne sitta och sminka sig, puta med läpparna, klä sig i prinsessklänning och anmäla henne till baletten? Vad jag menar är att jag tycker inte man ska behandla flickor så heller  

Jag tycker att det är upp till barnen att bestämma vilka kläder de vill använda och vilka lekar de vill leka. Så länge det inte skadar någon. Jag tänker inte köpa kläder med bilar och robotar på, men inte heller klänningar eller kjolar för att vara tvärtom. Färgen på kläderna spelar inte alls någon roll, men jag tycker att svart och brunt är trist så jag köper inte svarta och bruna kläder förrän den dag de är tillräckligt gamla att själv peka ut vilka kläder de vill ha.

Jag tänker inte stötta mina pojkar till att börja spela hockey om de inte vill. Men jag tänker inte heller stötta dem till att börja dansa balett. Jag kommer stötta dem till att hitta ett intresse och göra det som intresserar dem. Om det råkar vara balett så fine, då hoppas jag att de blir lyckliga
    ♥ Adam och Oliver ♥
  • Sanna o Ryan
    Anonym skrev 2012-07-06 15:54:43 följande:
    Jag antar att ni inte har pojkar och flickor till barn utan hönor, eller hens eler vad fan ni nu har, det förklarar ju att vissa här inte vill göra skillnad mellan könen.

Antagligen är även ni hermafroditer och barnen kommer från jungrufödsel .-D
    Får jag fråga hur du kan få ordet hen till hönor (höna)??
    Det är svenska vi pratar i Sverige, inte engelska. 

Löjligt att folk ska ifrågasätta ordet och säga höna istället.
    Ingen ifrågasätter ordet BARN, eller SVENSKA ords betydelse på ANDRA språk inom andra ämnen.
    ♥ Adam och Oliver ♥
Svar på tråden Pojke i klänning!