• Anonym (lite ledsen)

    Han "orkar inte" ge mig närhet längre...

    Har ett stort problem som jag inte vågat ta upp tidigare men som verkligen gnager inom mig.
    jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4år och när vi träffades så hade vi det helt underbart mysigt tillsammans både i och utanför sänghalmen. Min sambo tog då lika mycke initiativ till pussar, kramar,mys,sex osv som mig men nu försöker han bara att undvika sådant så mycke det går. 
    När jag närmar mig honom för att få mysa lite så brar han ofta tillbaka eller har skitdåliga ursäkter typ.. "Nej jag är för trött", "Nej jag orkar inte", "nej älskling, inte ikväll", "Haha, nej älsklling, du fick för två veckor sen" eller "Nej, vi mös ju imorse"(myset han menar då är dom 10min han snoozar på morgonen) eller om jag visar att jag blir besviken, ledsen osv så får man bara höra "Sluta tjura", "Sluta klaga" eller "Sluta tjata"...

    Detta sårar mig så ofantligt mycke!!  
    Jag har tagit upp de flera gånger men han tycker bara att "Du är ju aldrig nöjd".
    Som de är idag ska jag va "glad" om jag får dom där 10min snooz på morgonen eller ett "nyp" i månaden... 
    De här är så jäkla jobbigt för mig då den fysiska närheten är väldigt väldigt viktig för mig vilket han vet om men han verkar bara strunta i de nu mer som att han inte vill "skämma bort mig" om de skulle hända lite oftare... 

    Vad ska jag göra??
    Börjar känna att de tär på mig som person och hur jag ser på mig själv...

  • Svar på tråden Han "orkar inte" ge mig närhet längre...
  • Anonym (ledsen och ensam)

    Jag har ingen lösning på ditt problem, har det likadant som du :( Man känner sig oälskad och oattraktiv....Risken är stor att man söker bekräftelse på annat håll....Jag har stort behov av närhet, sex osv. Har talat om för min man att jag känner så här, men inte hjälper det. VILL män ha en missnöjd kvinna? Resultatet blev att jag var mycket nära att ligga med min mans bästa vän för ett tag sedan...

  • Anonym (lite ledsen)

    Jag älskar honom och skulle aldrig vara otrogen och inte heller tittar jag efter en ny. 

    men tack för svar!  

  • jonte02
    Anonym (lite ledsen) skrev 2012-07-06 12:42:29 följande:
    Jag älskar honom och skulle aldrig vara otrogen och inte heller tittar jag efter en ny. 

    men tack för svar!  
    Ni måste givetvis få igång en dialog kring detta och det måste du få din man att förstå. Hur vill han att er relation skall se ut? Har det hänt något som gör att han beter sig som han gör? Prata lite kring det och försök luska ut vad det kan vara som inte stämmer/behöver "justeras".
  • Anonym

    Han verkar inte vara en bra kille. Ingen ska få dig känna dig osäker eller otillräcklig på grund av deras lack of affection. Det är en stor del i att visa sin kärlek till varandra, och är det bara du som vill frivilligt mysa så är förhållandet kanske lite one-sided.

    Tänk efter vad du vill ha från din "dröm"kille och se ifall han fyller i dessa önskemål. Jag har gått igenom samma sak med mitt ex. Han blev kall och distant, ville inte gosa mysa, kyssas eller kramas, det slutade med att han vetal göra slut ett längre tag och ja.

    Hoppas det inte är i ditt fall, men jag tycker du måste prata med honom om detta för det är en självklarhet att vara intima med varann, till och med på kram, puss, nivån.

    "You can´t demand someone to love you, give you affection, or care.
    If it´s true love, it moves freely in both directions."

  • Anonym

    oj shit när jag läser igenom mitt förra inlägg ser jag hur mcyket jag pratar om mej själv. Din kille är säkert jättebra på många sätt. Sorry! Hoppas verkligen att det fixar sig mellan er, jag menade inget illa. Är fortf. rätt chockad efter jag och mitt ex gjort slut.

  • Anonym (gammalärbäst)

    Min kille vill inte mysa något innan, själv vill jag mysa för att komma igång, han är mer rakt på sak och sedan när han fått sitt så vänder han sig om, ibland kan han lägga en arm runt mig men bara efteråt.
    Min man verkar inte alls gilla förspelet, möjligen vill han kyssas för att få stånd men ibland känns det inte som äkta känslor, han kan vara otroligt stel både före och dagen efter. När han fått sin utlösning kan han gå helt utan känslor i fler dagar, han vill inte ens kramas på kanske 4-5 dagar.
    Jag har även haft killar som vill mysa mer än jag själv, som vill ligga hela dagen i sängen och bara hålla om mig, men inte denna man jag nu är ihop med och det är något jag saknar, annars är han väldigt bra på att lyssna på mig och kommer med lite peptalk när jag mår dåligt, men mysa vill han inte annat än när han vet att det kommer bli sex.
    Kanske kräver jag för mycket, men ibland när vi sitter i soffan så får jag inte ens hålla om honom för då är han så fokuserad på TV programmet och jag vill bara ligga i hans knä och hålla honom. Kanske är det något jag aldrig kommer få göra med denna man.
    Ska man bara acceptera detta, ibland får det att tveka på vårt förhållande om han verkligen älskar mig eller bara vill älska med mig.

Svar på tråden Han "orkar inte" ge mig närhet längre...