• Denise94

    Är det värkar??? Hjälp!!

    Hejsan, måste bara fråga jag får som en stickande känsla under magen & den går "djupt" in i magen samtidigt som det spänner som tusan i ryggen & ut i låren.. Under magen känns det som en enorm stickande/brännande känsla.. Har inte klockat dom än men ska göra det jag är i v 40+3 & har gått på marknad nu i 2 dagar. När "värken" kommer så kan jag inte sitta ner utan får gunga på sidan fram & tillbaka.. Kan någon hjälpa mig, är detta värkar? Min slempropp gick för några dagar sedan.. Men inget vatten än! Det lilla knytet rör sig som bara den där inne! Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Är det värkar??? Hjälp!!
  • Denise94

    Okej! Fy vad nervös jag börjar bli! Spänner i hela magen & har ett extremt tryck neråt och på sidan av magen när värken inte är där.. Vad ska jag göra? Jätte nervös, men jag vill ju bara ha ut vår son! Hur jämna ska dom vara innan man ringen in?

  • Smultroneet

    Ring förlossningen o se vad dom tycker men glöm inte att stå på dig med vissa har ja hört e jätte okänsliga mot först föderskor .. Det fick ja med uppleva tråkigt nog... Hoppas att den lille tittar ut o allt går bra :))

  • VirrAnna

    Låter ju som att det kan vara värkar. Som nån skrev vänta inte på att vattnet ska gå för mig kom vattnet samtidigt som bebisen

    Lycka till! 

  • fortsätt paddla

    Spännande:) men... var beredd på att det kan ta tid. Har du inte så ont försök att vila lite. Mitt misstag vid första förlossning var att jag inte gjorde just det.

  • Denise94

    Okej, tycker nästan det blir värre & värre.. Men jag kan stå ut lite till, men somna kommer jag inte att kunna göra :/

  • Lemio

    Ja ring förlossningen :) har ni nära dit? Jag skulle åkt in :p rätt vad det är kan det ju gå fort..

    Men bra att dom vet om att ni kan vara påväg iaf :)

  • Denise94

    Dom kommer ju inte regelbundet, nu var det säkert 10 min sedan förra, men man ska kanske ringa in & höra. Ja, vi har ca 40 min in. Så det är ju rätt nära :)

  • Isabella06

    Va spännande!! :)
    Men vänta inte för länge!
    Den tabben gjorde jag med första barnet och hann va inne på fl i 20 min :)
    Åk hellre in en gång för mycket!!
    Grattis och lycka till!!

  • Denise94

    Absolut! Ringde in & hon sa att värkarna skulle vara i en minut & med 3 mins mellanrum, men är det inte försent att ringa in då? Då ska man väl vara där inne kan jag tycka :) tack så mycket!

  • SatuSv

    Åk in när du själv vill. Vänta inte för länge. Jg väntade för länge för jag hade bara 10min mellan mina värkar hela tiden(fast det var mitt 2a barn) o i telefon var bm så kaxiga o sa att visst kan vi kolla dig men du får nog åka hem igen men tji fick dom för jag var redan öppen 7cm o fick ingen bedövning bara lustgas... Lita på din egen känsla det ska jag denna gång!

  • Denise94

    Det går bra, trodde redan att min slempropp hade gått, men icke, den gick i morse :) & värkarna har slutat! :( men får hoppas att han snart vill titta ut!:)

Svar på tråden Är det värkar??? Hjälp!!