• plopp76

    Om att vara skitgammal ;) och börja planera barn

    Hej på er!

    Jag är en kvinna på 36 år som just påbörjat min resa för att få ett litet eget knyte. Jag tänkte blogga om saken och givetvis är ni välkomna in och kika.

    Det finns ett otal anledningar till att jag inte skaffat barn tidigare i livet. Och på intet sätt är det ju så att jag ÄR skitgammal. Men Tiden går och en sak är ju helt klar iallafall, jag blir inte yngre :)

    Jag är redo, jag har landat i beslutet. Nu är det dags. Jag undrar lite om det finns nån annan i samma sits? Är nyfiken på om vi kan peppa och stötta varann lite. Om du vill, så vore det roligt.

    Kram

    bebisfrot.blogg.se/

  • Svar på tråden Om att vara skitgammal ;) och börja planera barn
  • Miss P71
    Frontline skrev 2012-07-07 01:32:00 följande:
    Sen när vart man skitgammal om man är 36 år?

    Det undrara jag med..hahahhahaaa.. hade förståt om det stod 50+...
  • Viktors älskling

    I så fall är jag också "skitgammal", är 35 år och har inga egna barn.

  • finskorpan

    hej, jag är inte "skitgammal" men det är inte du heller så jag hakar gärna på här. Jag är 32 och har precis gjort min första insemination - inget plus tyvärr.

  • plopp76

    Jaaa... Alltså... Jag menade det lite med ironi. Ber om ursäkt Antar att det kan vara svårt att få med "glimten i ögat" när man skriver.

  • finskorpan

    haha! ja, det kan vara lite klurigt. Tungan ute

    vart tänker du åka? hur långt är du i dina planer? 

    ska kolla in din blogg. 

  • plopp76
    finskorpan skrev 2012-07-07 22:41:06 följande:
    haha! ja, det kan vara lite klurigt. Tungan ute

    vart tänker du åka? hur långt är du i dina planer? 

    ska kolla in din blogg. 
    Hej!

    Jag har "bara" kommit till att beslutet är fattat. Och sen har jag bestämt mig för heminsemination med en donator. Jag är trygg med det valet, det känns bra.

    Just nu finns det tre donatorer som känns bra och som verkar seriösa. Jag har kontakt med två av dem på seriös basis och dessa båda skall göra nya tester för könssjukdomar och så där. Min första insemination borde bli nån vecka in i aug och det känns kul! Jag kissar på sticka nu för att kolla lite mer noga kring ägglossningen och för att vara förberedd.

    Där är jag :)

    Hur har du gjort och hur ser din förberedelse ut?
  • finskorpan

    jag har valt att åka till danmark - tycker det verkar så krångligt med heminsemination. har gjort gjort mitt första försök men utan plus och lite komplikationer har uppstått då min kropp inte verkar bete sig riktigt som den ska. Har bara berättat för mina två bästa vänner men dom är båda väldigt stöttande och så har en av dom berättat för sin man och han tycker också det bara är jättekul.

  • plopp76

    Ok :) Vilken klinik?

    Det är lustigt det där, med hur det känns olika för alla. Jag tycker det känns bökigt med Danmark, och enklare/smidigare med heminsemination :)

    Vad är det i din kropp som inte verkar göra som den borde? Lite nyfiken.

  • finskorpan

    jag har valt Sellmer - det är en BM-klinik som bara gör insemination. Jo, min kropp verkar ha en jättekort cykel (25 dagar) men skippar mensen två eller tre gånger på rad för mens har jag bara 6-9 gånger per år. Så det försvårar ju det hela! syrran har pco så risken är ju stor att jag också har det....

Svar på tråden Om att vara skitgammal ;) och börja planera barn