Inlägg från: Anonym (ogift) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ogift)

Så ledsen över min möhippa..

Så trist att det inte blev som du ville då det verkar vara en viktig grej för dig!

Men det får mig att undra över hur din umgängeskrets ser ut och om möhippor är tradition hos er? Om jag själv skulle gifta mig skulle ingen ordna möhippa för mig och jag har själv aldrig varit på någon, trots att jag känner andra som haft det som tradition. Jag umgås inte på det sättet helt enkelt. Mina bästa vänner bor på olika håll i landet och jag har inget "gäng" som jag ofta träffar tillsammans. Antar att det faller sig mer naturligt om det är så att alla kompisar känner varandra hyfsat och träffas ofta och detta med möhippa är ett hyfsat vanligt och uppskattat inslag.  

Du har självklart rätt att vara besviken, men jag tycker inte att du ska döma dina vänner utifrån detta bara. Vänskap står inte och faller med vad den ena parten gör och det enda du kan göra är att se till att vara en god vän själv, kanske ännu bättre än vännerna förtjänar, för att knyta dem till dig. Sen kan det förstås hända att de faktiskt är ruttna människor och inte värda din vänskap - men inte baserat på denna enda grej.

Hoppas att du kan förlåta dem - och att du med tiden hittar fler, ännu bättre, vänner.  

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..