Inlägg från: Anonym (ensam brud) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ensam brud)

Så ledsen över min möhippa..

Hej TS!

Jag hade också en mycket ledsam möhippa. Närvarande var min syster och några utav hennes kompisar eftersom hon tyckte så synd om mig som inte skulle ha några vänner alls egentligen på möhippan. Min tärna "kunde inte". Och orkade inte planera något heller. Så på dagen d visste jag faktiskt vad som skulle ske, eftersom min syster hade oavsiktligt avslöjat vad hon hade planerat för mig som "plan b" ifall tärnan inte skulle dra tummen ur... Jag fick en underbar massage på en day-spa, och så åkte vi till tivolit där jag åkte Radiobilar med ögonbindel på (??). Efter det åkte vi alla hem. Jag har aldrig känt mig så ensam. Men jag hade ju inte lämnat någon lista över kompisar till tärnan, så hon utgick ifrån det kompisgänget som vi hängde med i början av 2000-talet liksom... Fd.vänner, vänner som man inte har kontakt med och så. Klart att många avböjde då vi i verkligheten hade noll kontakt med varanra. Det var många som inte kunde men som jag förstås hade velat komma om de hade fått veta tidigare.

Men det öppnade mina ögon: hade jag valt en annan tärna än den jag nu valde - mest pga pliktkänsla då jag varit hennes tärna ett år tidigare - och tänkt över mitt liv så hade jag ju haft mycket folk på möhippan.

För faktum är att jag visst umgås med andra än "gamla vänner", men just när min tärna och sen till slut syster skulle planera min möhippa så visste de bara om mitt gamla umgängeskrets. JAG hade kunnat skriva ner namn på t.ex. vissa föräldrar till barnens kompisar, mina jobbarkompisar, mannens kompisars flickvänner och andra nya kompisar, DÅ hade jag ju haft en lång lista på namn!

Nu i efterhand kan jag verkligen ångra att jag inte gjorde det. Man firar ju sin möhippa bara en gång i livet, förhoppningsvis.. Och jag kan aldrig få en ny (hoppas jag!). Men nu är mitt liv bra, jag är social och trivs med mina vänner - och ser till att de vänner jag har som gifter sig, får roliga, mysiga möhippor allihopa.

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..