Så ledsen över min möhippa..
Skulle jag gifta mig nu skulle det knappast bli någon möhippa för mig heller - har svårt att tro det iaf...
För fem år sedan flyttade jag 65 mil från Sthlm till Malmö för att bli sambo. Fick dessutom ganska snart tre barn inom loppet av två år.
Majoriteten av mina "egna" vänner är av naturliga skäl kvar i Sthlm med omnejd. Dem träffar jag numera på sin höjd två/tre gånger om året - dvs när jag åker dit upp med barnen. Endast EN av mina vänner från Sthlm har tagit med sig man & barn ner hit och hälsat på några gånger sedan jag flyttade hit. Ingen av de andra.
Kontakten via telefon är ju inte heller vad den brukade - med först två, sedan tre, småbarn runt benen dagtid, och därtill hund samt hushållssysslor kvällstid, så finns det inte jättemycket tid till att sitta i telefon precis. Och blir det plötsligt en stund över så orkar man inte... Så mesta kontakten blir korta kommentarer via facebook. Vet att ett par av dem däruppe har tagit illa vid sig av det, trots att jag alltid hör av mig när jag åker upp. Men det är nog mest för att de inte kan sätta sig in i min situation riktigt tror jag, utan tror att jag skiter i dem sedan jag flyttat, vilket ju inte är sant.
Tråkigt att det blivit så, men ingenting att göra åt i nuläget.
Av de vänner jag har här nere finns egentligen tre kategorier - kollegor, partners till min sambos vänner, och mammor från samma föräldragrupp/dagis. Alla i dessa tre kategorier är kanontrevliga (de flesta), men ingen av dem är väl någon trolig kandidat till att arrangera en eventuell möhippa precis.
Så jag kommer nog att bli utan den dagen (om) jag gifter mig. Men jag får väl överleva det med, även om det kommer att kännas tråkigt. Jag vet ju varför det blir så.