Inlägg från: chokladkaffe |Visa alla inlägg
  • chokladkaffe

Så ledsen över min möhippa..

Jag förstår verkligen att du är ledsen ts, man vill ju såklart att ens vänner ska göra det som är viktigt.

Själv är jag sjukt glad över att vi körde överraskningstypen där det var enbart våra föräldrar som var inbjudna i  hemlighet. Jag tycker personligen det är roligt med bröllop när man väl är där men förväntningarna kväver mig. Ska på ett i sommar där inbjudan gick ut 2mån innan och man var tvungen att boka flygbiljetter. Blev jättedyrt för mig men det är en av mina bästa vänner så vad var valet? Möhippa ska jag ordna i panik nu för tiden är knapp. Själv önskar jag nästan att jag inte kan vara med för det känns så pressat att leva upp till en massa förväntningar. Jag vill inte utsätta mina vänner för den här pressen, därav är jag glad vi gjorde som vi gjorde. Hade en fantastisk dag med min man och inga besvikelser. Våra förädlrar fick ju äta bröllopstårta med oss och vi köpte lite god mat åt dem när de passade våra barn på kvällen då vi gick ut själva.  

Och priset på bröllop. 4000kr lägger jag minst på sommarens och då blir det inga nya kläder för min del eller nåt sånt. Tycker som småbarnsförälder där vi kämpar för ekonomin inte känns sådär jätteroligt.   

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..