Vad er är mörkaste hemlighet?
Anonym skrev 2012-07-09 08:40:16 följande:
Jag gifte mig med min man för att han var snygg, målmedveten, ambitiös, otroligt social och rolig. Men jag var aldrig riktigt kär, ni vet så där passionerat. Sexet var tekniskt bra men jag hade aldrig den rätta känslan.Jag var hans stora kärlek, vi skilde oss på mitt initiativ 18 år senare och jag skäms otroligt över att jag inte gav honom chansen att bli lycklig för livet med någon annan. Han har fortfarande inte kommit över mig, de är snart 8 år sen och det är min stora sorg att jag sumpade både hans och min chans till livslång kärlek.
äsch, jag tycker inte du ska må dåligt för att du sumpade era chanser till livslång kärlek. du säger att du var hans stora kärlek så jag tror knappast du gjorde honom en otjänst att gifta dig med honom. han fick ju den han verkligen ville ha. och din kärlek för honom kunde ha kommit med tiden. ha inte dåligt samvete för att du valde honom för att han var ett bra parti, du är långt ifrån ensam om att ha gift dig på de grunderna. kan du inte vända din sorg till att ni faktiskt haft 18 år tillsammans och de fina stunderna ni ändå upplevt under den tiden? kasta inte bort dina kommande år nu på att gräma dig över det gångna. och heller inga krav på att berätta för mannen varför du gifte dig med honom - det är onödigt att sänka honom mer än nödvändigt. njut av livet nu medan det finns tid.