• Anonym (betty)

    lvu omhändertagande

    Soc tog lvu på mina barn pga vi inte gjorde som dom sa typ lämnade drog tester på arbets tid fast vi e drog fria sedan år 2008 varför blir man alltid sedd som pundare bägge har fast tjänst kan man sköta sitt jobb till 100% och vara tjackpundare nej det kan man inte!!!

  • Svar på tråden lvu omhändertagande
  • Anonym (.)

    Varför inte ta ett enkelt test om ni är drog fria? Sen var det förmodligen något mer som hänt eller någon som anmält att era barn far illa.

  • Anonym

    hade ni varit rena å hade ni tagit era test även om det varit på arbetstid.
    sedan tror jag att det ligger mer än ett missat drogtest bakom soc handlande.

  • Anonym

    Jävligt knäpp..varför riskera att förlora sina barn? Svårt att ta ett test. Det är ju för barnens skull. Herrejösses. Om ni inte vill att folk ska se ner på er,så sköter  ni ju det. Det är inte för alltid.

  • Dang it

    Är man under soc ögon så är det väl självklart att man tar testen som krävs, arbetstid, eller vilken tid somhelst på dygnet/året?

  • Anonym

    Det är inte säkert arbetsgivaren beviljar ledigt! Ska man sluta jobba?

  • Anonym (betty)

    Men vi har lämnat massa tester förr lvu beror även på att barnen bråkat i skolan fick för 1 år sedan diagnos på att en av barnen har adhd och mild form av autism och förmodligen har även barn nr 2 adhd väntar på bup tid vill även poängtera att jag varit absolut drog fri under mina graviditeter förlora jobbet eller gå tillbaka till soc bidrag ok behåller nog jobbet och sen om barnen bråkar i skolan betyder det då att dom har det dåligt hemma vill bara ha svar från föräldrar som varit med om något liknande

  • Anonym (betty)

    Vi måste lämna testerna på våran vårdcentral innan 14.00 och vi slutar jobbet 16.00 och det är 5 mil som skiljer arbetsplats och vårdcentral och cheferna är inte så medgörliga dom tänker oftast bara på sina företag

  • Anonym (chefen)
    Anonym (betty) skrev 2012-07-08 21:16:56 följande:
    Vi måste lämna testerna på våran vårdcentral innan 14.00 och vi slutar jobbet 16.00 och det är 5 mil som skiljer arbetsplats och vårdcentral och cheferna är inte så medgörliga dom tänker oftast bara på sina företag
    Jag skulle inte ha några problem med att min personal var tvungen att åka iväg någon enstaka gång när det handla om sådana här saker.
  • Anonym (betty)

    Nej alla är väl inte som du det handlar om 3 gånger i veckan man kan bli sittande på vårdcentralen flera timmar det är inte så att man blir prioriterad först direkt

  • Anonym (.)

    Om ni nu varit drogfria i 4 år varför måste ni lämna urin prov 3 gånger i veckan? Låter jätte konstigt...

Svar på tråden lvu omhändertagande