• Qvars

    Barnet kommer i sep och hon kräver ensam vårdnad :(

    Vad gäller gemensam vårdnad vill jag minnas att det nu förtiden lutar mer åt delat vårdnad som standard. Vad det sen innebär vet jag inte, kanske varannan helg.

    Dessutom vet jag att det enda fall en domstol inte får döma gemensam vårdnad är då båda föräldrarna begär att det ska vara endast en förälder som tar hand om barnet.

    Jag tycker att oavsett hur det är med mamman så handlar det om att så snabbt som möjligt bygga upp dig själv, ta ansvar, åt minstone spara pengar till barnsaker, och så vidare. Planera för att mamman känns rubbad och att du själv står där med barnet på heltid. (skulle kunna hända vid t.ex. någon olycka eller så. Hur vill du att din situation ser ut i så fall.

    Mentala inställningen bör nog vara, Tack för att du ger mig ett barn, gå du om du vill, men lämna barnet hos mig. - Vi vill båda att barnet ska ha det bästa.


    Viktigt för att undvika problem är nog att bygga förtroende i förhand.

    Ingen erfarenhet av krångliga mammor så, men jag vet att om du inte tar striden kommer du ångra dig.

  • Qvars

    Ps. Hur har det gått med det hela. Vill gärna veta hur du/ni gjorde sedan?   Svarade vad jag tyckte eftersom att flera kanske läser.  DS.

Svar på tråden Barnet kommer i sep och hon kräver ensam vårdnad :(