• Anonym (lider utan tröst)
    Äldre 10 Jul 13:12
    3017 visningar
    4 svar
    4
    3017

    Dödlig graviditet och svartsjuk sambo

    Nu har den uttre atormen lagt sej. Mitt barn hade fastnat i livmoderhalsen. Cervix Gravidiyet. Första fallet på sös. Där d ej visste villen behandling de skulle sätta mej under. Om jag fortsatte min graviditet kunde d tunna slemväggarna i livmoderhalsen spricka och i sin tur riva upp alla blodkärl och jag förblöda till döds. För att försöka rädda mitt liv skulle d ta min livmoder i hopp att minska blödningarna. Så jag fick avbryta min graviditet. Blev inlags på sös hela Januari , under feb, mars, april , maj fick jag permission till å från. 4 cellgiftsbehandlingar för att sänka mina graviditeta hormoner så blodkärlen runt min livmoder drog ihop sej å i sin tur minska blödning vid en skrapning. Cellgifterna funkade inte ... jag fick gå runt med mitt döda barn i min mage i flera månader. Ingen läkare vågade göra en kirurgisk abort pga blödningsrisken. En gång i veckan under 6 månade fick jag ultraljudsundersökning för att se till att fostret inte hade lossnat och skapa blädningsrisker... Mycke hände och jag har ej hunnit greppa allt förnst nu. Under denna tid blev jag anklagad av barnets pappa för att söka tröst hos andra män. Att jag var på nätdejting under nätterna jah var inlagd på sjukvus. Kah kunnde få flera sms om dagarna där han beskrev vilken hora jag är, hut värdelös jag är som får han att bli svartsjuk och att det var tur jag ej fick barnet för jag hade endå blivit en dålig mamma. Hans förtryck drev mej till självmordsförsök med tabletter som jag överlevde utan bieffekter. Jag gick tillbaka. och varje gång han tryckte ner mej om vilken hora jag var lämnade jag han. Men han lyckades öbertyga mej om att d va jag som gjorde fel. Han berättade vridna historier om mej till din omgivning där kag tollades som empatilös, skuk i huvud , störd... Jag var deprimerad med en man som ständigt tryckte ner mej när kah krävde min rätt att sörja... Nu har all detta slagit mej. Nu är sorgen här å förtär mej. Jag slog han. Av all frustration å orättvisa slog jag han så han lämnade mej. Hans sista ord var. Dra åt helvette hora. Så nu e jag här i min ensamhet, söker efter nån att gråta ihop med å få sörja min emie.. Nån att få prata ut om allt detta med då under 6 månader jag inte fått eller kunnat. hjälp...

  • Svar på tråden Dödlig graviditet och svartsjuk sambo
  • Anonym (kram)
    Äldre 12 Jul 23:06
    #1

    Lider med dig! Stor kram

  • Äldre 12 Jul 23:11
    #2

    Gud vad hemskt!
    Jag har aldrig varit med om något liknande, och kan inte föreställa mig hur du känner.
    Men jag hoppas verkligen att ditt fortsatta liv blir helt underbart.
    Kom ihåg att du är värdefull!

  • Anonym (Stina­)
    Äldre 13 Jul 03:10
    #3

    Oj oj oj, hoppas att du mår bättre snart. Sköt om dig {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 18 Jul 08:59
    #4

    Skickar en stor kram! Du låter så ensam i detta, kan du inte söka en kurator eller psykolog att få samtal hos? Sorgen slår ofta i efterhand, när det akuta är över och man har tid att ta in vad man har varit med om. Sök hjälp via Kvinnokliniken där du behandlades (eller vilken klinik som var ansvarig), det brukar finnas kuratorer på de flesta kliniker, alternativt på vårdcentralen. I många kommuner finns även "kriscentrum" för psykiskt och fysiskt misshandlade, nu är du ju inte längre i den skadliga relationen, men om du behöver hjälp att bearbeta kan du söka dit. Sök via din kommuns hemsida. Du är värd att må bra! Ta väl hand om dig.

Svar på tråden Dödlig graviditet och svartsjuk sambo