Syddes du i underlivet vid första vaginala förlossningen?
Nyfiken på hur vanligt det är att vi tjejer spricker vid förlossning.
Nyfiken på hur vanligt det är att vi tjejer spricker vid förlossning.
2 förlossningar, 0 stygn!
Lucky me 
Har fött 4 barn fick sy 5 stygn efter första barnet 2 yttre 3 inre
Sprack ända bort till ändtarmen, det var nära att de fått lov att söva mig för att sy, men det slapp jag i alla fall. Har besvär fortfarande, tio år efter förlossningen.
Två förlossningar, inte spruckit nån av gångerna.
Jag sydde två yttre stygn och löpande stygn inuti, hur många vet jag inte eftersom dom inte räknar antal i de löpande. Inga besvär alls nu, var öm i tre veckor efter fl
Första förlossningen, 5yttre stygn och "flertalet" inre, hörde att hon räknade till 6st men sen slutade hon räkna. Bebisen låg vidöppet och på slutet blev det lite bråttom, till slut kom den ut med hjälp av yttre press och jag fick krysta utan värkar. Tyvärr var det bm som sydde och det blev inte så bra, trots att hon höll på i över 30min. Dom yttre sprack också upp sen. Fick bekräftat på MVC att det ofta blir problem när man spricker lite mer men inte blir sydd av läkare.
Hade problem i två år ca., nu efter andra barnet känns det bra men ser ut som om nån kastat in en handgranat.
Andra förlossningen blev det bara 3 små yttre stygn, och då var det mitt fel för jag inte lyssnade på bm och krystade iallafall. Var trött på att ha ont och ville få det gjort
.
Fan också, rätt svar var ju nej och då var ju min förlossning fel! 
Fick ett snedklipp och syddes. Hur många stygn? Löpande..;)
Två yttre av BM, inga problem efteråt