• Anonym (bajs maja.)

    Hur tömmer man en kassett toalett i husvagn?

    Jag behöver hjälp.

    I helgen ska jag och sambon hyra en husvagn för att sova hos mina svärföräldrar, vid deras stuga.
    Bara det är ju jobbigt nog liksom..!

    Jag har supermegajättesvårt för att skita hos någon annan (som så många andra)
    och tvingade sambon att fixa toa i husvagnen.
    Sagt och gjort, vi ska få en kassett toa i husvagnen.

    Nu lär det ju bli lilla jag som får tömma den eftersom det är jag som kommer göra mina behov där i...
    Hur gör man rent på bästa sätt? Hur gör man?
     Vi kommer inte bo nära en camping, så vad ska man göra med...ja... skiten helt enkelt?

    Hoppas jag kan få svar.

    // Bajs Maja.              

  • Svar på tråden Hur tömmer man en kassett toalett i husvagn?
  • Anonym

    Tömmer den i svärföräldrarnas toalett.

    Är inte så svårt eller tungt.
     

  • tilj75

    Köp husvagnstoapapper! Det kostar men det löses upp så det inte blir stopp.


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Anonym (bajs maja.)
    tilj75 skrev 2012-07-11 22:16:16 följande:
    Köp husvagnstoapapper! Det kostar men det löses upp så det inte blir stopp.

    Tänkte att jag kanske inte ens skulle kasta i toapappret där i för att minska stopp.

    Hur stor är kasetten? Kan man bära in den i huset utan att det luktar och så eller?? 
  • Anonym (bajs maja.)
    Sommarpresent skrev 2012-07-11 22:15:01 följande:
    Dom som hyr ut husvagnen går väl igenom gasol, toa och annat och visar er hur det fungerar?

    Vet inte, den kommer stå på tomten när vi kommer upp på fredags, så jag tror inte det.. =S
  • Anonym (bajs maja.)
    Anonym skrev 2012-07-11 22:14:31 följande:
    Tömmer den i svärföräldrarnas toalett.

    Är inte så svårt eller tungt.
     

    Okej, så kassetten är inte stor och otymplig då?
  • tilj75

    Töm den varje dag så går det lätt och luktar inte så farligt. Men luktar gör det.....


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Anonym (bajs maja.)
    tilj75 skrev 2012-07-11 22:19:50 följande:
    Töm den varje dag så går det lätt och luktar inte så farligt. Men luktar gör det.....
    Hm, då är det ju samma skit som om jag skulle skita på deras toa...
    Faaan.. vad jag hatar detta!!

    Varför ska man sova hos svärisarna för? Ååååh!!   
  • Anonym (bajs maja.)
    Men HUR gör man?

    Tar man toapapper och tar i bajskorvarna och släpper ned dom i toan eller hur funkar det? 
  • Sommarpresent

    Man sitter som på en vanlig toa. På husvagnsaffärerna kan man köpa medel som man har i husvagnstoaletter för att det inte ska lukta. Finns både sånt som man lägger i behållaren (tabletter) och medel som man häller i spolvattnet. Det luktar aldrig illa ur toan då. Vi behöver inte tömma toan varje dag för luktens skull, men gör det ändå! :)

  • Anonym

    det är troligen en pottipotti. Då delar man överdelen och under delen. underdelen är en tank.
    när man kopplat ifrån dom  så är den sluten och kan bäras iväg.

    sedan finns det ett rör som du viker ut som man sedan häller ur det som är i tanken. Därför ska man alltid ha lite vatten i botten på tanken.

    Sådant där billigt mjukt papper fungerar bra.  

    Jag har alltid plasthandskar på mig.

     

  • Anonym (potta)

    Det är som att skita i en potta med lock, pottan är tvådelad. I övre delen är det spolning i den undre delen samlas skiten. När du är klar stänger du igen locket så luktar det inte. I själva spolvattnet häller du lukta-gott-medel.

    När det är dags att tömma bär du den undre delen som en väska eller som en större dunk och väl vid tömning skruvar du av locket och tömmer ut innehåller i en vanlig toalett.

    Supersmidigt, du fixar det lätt!     

  • Anonym

    Jag hade gått i terapi och lärt mig skita borta - lättare än att krångla med pottor!

  • Anonym (hehe)

    Väx upp lite och inse att bajsa är fullt naturligt och ingen som bryr sig vare sig det blir stopp i toan efter dig eller om det luktar lite ;) Ha med dig parfym in på toan och så sprayar du lite efter dig, och så ser du till att använda små pappersbitar så undviker du stopp i toan. Svårare än så är det inte.

  • Anonym (bajs maja.)
    Anonym skrev 2012-07-11 22:41:52 följande:
    Jag hade gått i terapi och lärt mig skita borta - lättare än att krångla med pottor!

    Skulle behöva det med tror jag.
  • Anonym (bajs maja.)
    Anonym (hehe) skrev 2012-07-11 23:19:15 följande:
    Väx upp lite och inse att bajsa är fullt naturligt och ingen som bryr sig vare sig det blir stopp i toan efter dig eller om det luktar lite ;) Ha med dig parfym in på toan och så sprayar du lite efter dig, och så ser du till att använda små pappersbitar så undviker du stopp i toan. Svårare än så är det inte.

    Väx upp lite? Vet du hur många det är som har detta problem eller?
  • Anonym (Skitförfanken)
    Anonym (bajs maja.) skrev 2012-07-12 09:29:03 följande:
    Väx upp lite? Vet du hur många det är som har detta problem eller?
    Varför har man detta problem då?
    Vad ligger rädslan i?
  • Anonym (bajs maja.)
    Anonym (Skitförfanken) skrev 2012-07-12 09:36:53 följande:
    Varför har man detta problem då?
    Vad ligger rädslan i?

    jag vet inte faktiskt. jag bara hatar tanken att någon ska höra att jag skiter.
    och jag vet att man kan lägga papper, vilket jag alltid gör om jag inte är ensam hemma,
    men tänk om jag släpper världens brakare? Dom har toan precis vid köket, skulle vara megapinsamt.

    Skulle inte du tycka det om du var hos dina svärföräldrar?   
    Sen att det ska lukta och svärmor aaaabsolut måste in efter mig... nej fy fan. 
  • Anonym (Skitförfanken)
    Anonym (bajs maja.) skrev 2012-07-12 09:42:20 följande:
    jag vet inte faktiskt. jag bara hatar tanken att någon ska höra att jag skiter.
    och jag vet att man kan lägga papper, vilket jag alltid gör om jag inte är ensam hemma,
    men tänk om jag släpper världens brakare? Dom har toan precis vid köket, skulle vara megapinsamt.

    Skulle inte du tycka det om du var hos dina svärföräldrar?   
    Sen att det ska lukta och svärmor aaaabsolut måste in efter mig... nej fy fan. 
    Ja tänk om. Att fisa är ju normalt.

    Nä, är jag bajsnödig så är jag och det brukar inte lukta rosor av bajs.
    Möjligen tyckte jag att det var pinsamt som tonåring men jag är ju vuxen nu.

    Hur gammal är du?
  • Anonym (bajs maja.)
    Anonym (Skitförfanken) skrev 2012-07-12 09:54:02 följande:
    Ja tänk om. Att fisa är ju normalt.

    Nä, är jag bajsnödig så är jag och det brukar inte lukta rosor av bajs.
    Möjligen tyckte jag att det var pinsamt som tonåring men jag är ju vuxen nu.

    Hur gammal är du?

    Jag vet att det inte luktar blommor, och jag skulle mer än gärna bara kuna skita när jag behöver det,
    men det går liksom inte.
    Kan inte riktigt minnas när jag slutade att skita hos andra, men kan tänka mig att det var när någon gick in
    efter mig och tyckte att det luktade illa. Då kan jag lika gärna hålla mig tills jag kommer hem.
    Dock kommer det bli lite tuffare i helgen då vi ska vara där hela helgen.

    Men jag kommer nog försöka så "gott jag kan" att skita på toaletten, kanske om dom åker och handlar, går ut med vovven osv. Eller innan jag ska duscha.
    Är dessutom gravid nu, så jag är trögare i magen än vanligt och skiter bara en gång om dagen, förr kunde jag skita 2-3ggr ibland.

    Jag är 24.         
Svar på tråden Hur tömmer man en kassett toalett i husvagn?