• Äldre 12 Jul 08:06
    2647 visningar
    6 svar
    6
    2647

    Hur testar jag bäst ägglossning?

    Jag läser och läser, det finns så mycket information men det känns ändå som att jag inte blir klokare!

    Jag har en cykel på 25-26 dagar. Har i princip alltid känt av ÄL men nu börjat testa med stickor. Jag läste massor om NÄR man ska testa. På vissa sidor står det "gärna med morgonurin", andra skriver "helst inte direkt på morgonen".

    Jag testar ca 10-10.30 och sen vid 19.30-20.00. Nu igår så läste jag att det är ungefär där man ska hålla sig. Sen klickade jag runt lite till... "Allra bäst är det om man kan testa kring lunch".

    Blir alldeles snurrig! Jag testar 2 ggr per dygn för att det ska vara så liten risk som möjligt att missa ÄL. Nu blir jag fundersam då jag läser att jag ska kanske bäst testa runt lunch? Och att hålla sig minst 4 timmar innan försöker jag så gott jag kan, men det är inte lätt :)

    Jag började testa morgon och kväll på dygn 10, nu är jag på dygn 15 och har inte sett mer än ett vagt streck vid nåra testtillfällen. Jag vet att det fortfarande finns tid för ÄL att inträffa. Men jag vill ju SE den oxå! Har inga känningar direkt än dock. Tänker på att jag har ju så kort cykel så ÄL borde ju rent teoretiskt varit igår eller förrgår. Allt som senast idag om jag inte räknar helt galet.

    Tips på hur jag bör göra? Eller bara ha lite tålamod?


  • Svar på tråden Hur testar jag bäst ägglossning?
  • Äldre 12 Jul 08:13
    #1

    Fortsätt som du gör. Testar du två gånger per dag är risken liten att du missar ÄL.

    Lycka till!

  • Äldre 12 Jul 08:15
    #2

    Tack! Men det här med lunch då? Inget att bry sig i kanske? Guuuuud jag känner mig så fånig... Men man blir ju lite vimsig av all information :)

  • Äldre 12 Jul 08:18
    #3

    Jag brukar testa typ 10-11 och 17-18, och då får jag i princip alltid utslag nån gång.

  • Äldre 12 Jul 08:31
    #4

    Super! Tack!

    Då kanske jag testar lite tidigare på kvällen, men det känns ändå som att jag inte borde missa den :)

  • Äldre 20 Jul 00:26
    #5

    Ja brukar testa 2 gånger om dan ,har alltid fått utslag på em dock runt 14-15.

  • Äldre 20 Jul 00:47
    #6

    Tack för tipset!

    Nu till kommande ÄL har jag stickor och digitalt test :) Hängslen och livrem. Jag kör sticka morgon och kväll, sen det digitala mitt på dagen. Kanske kör det vid 14-snåret, verkar ju vara en bra tid för många. Jag vill ringa in när stegringen kommer så exakt som jag kan.

    Får sätta alarm på telefonen så jag testar samma tid varje dag tills jag hittar den :)

Svar på tråden Hur testar jag bäst ägglossning?