• MrsMcC

    40+-mammor i Danderyd/Täby?

    Vi väntar barn i februari, bor i Danderyd och jag söker andra i min ålder som väntar/nyligen fått barn i Danderyd eller Täby... söker någon att fika med/prata med/oroa mig med...

    Finns det någon? 

  • Svar på tråden 40+-mammor i Danderyd/Täby?
  • Silke

    Visst finns det det. Jag har en 4-åring och har äntligen lyckats plussa igen för ett par veckor sedan. Fast det återstår att se om det blir någon bebis. Har fått mysko blodstänk och var på vul idag. Då syntes inget foster tyvärr, så jag får vänta några dagar och se vad som händer. Borde vara v.5+6, men förhoppningsvis stämmer det inte helt enkelt. Själv har jag hunnit fylla 44, så oro är liksom bara förnamnet. Glad Men jag försöker hålla mig cool och hoppas på det bästa.

  • MrsMcC
    Silke skrev 2012-07-14 13:14:49 följande:
    Visst finns det det. Jag har en 4-åring och har äntligen lyckats plussa igen för ett par veckor sedan. Fast det återstår att se om det blir någon bebis. Har fått mysko blodstänk och var på vul idag. Då syntes inget foster tyvärr, så jag får vänta några dagar och se vad som händer. Borde vara v.5+6, men förhoppningsvis stämmer det inte helt enkelt. Själv har jag hunnit fylla 44, så oro är liksom bara förnamnet. Glad Men jag försöker hålla mig cool och hoppas på det bästa.
    Åh vad tråkigt att höra att ni inte såg något! Men hoppet är väl kanske inte ute ändå?
    Var håller du hus? Jag är i Ekeby
  • Silke

    Och nu förmår jag äntligen höra av mig. Otroligt så jag har oroat mig i helgen. Var helt inställd på katastrofen. Tog nytt blodprov på DS imorse och har sen väntat med nerverna utanpå kroppen. Vid lunch ringde de och meddelade att hormonnivåerna går upp och inte ner! Enormt skönt!

    Så nu är det bara resten kvar. Håhåjaja... Har redan börjat oroa mig för nästa katastrof runt hörnet. Bonussonen tog med sig en praktfull grekisk förkylning hem från semestern i förra veckan. Den går just nu laget runt. 4-åringen ligger på soffan med 39,2. När jag frågade doktorn om riskerna för små foster med grekiska förkylningar så konstaterade hon så klart att "neeej, det ska nog inte kunna orsaka något - fast det är ju bra om du kan undvika att bli sjuk, om det är så att det skulle kunna orsaka något. Du kanske inte behöver bo hemma ett tag.". Ungefär. Men jag tror inte att min 4-åring blir så glad om jag meddelar honom att han får klara sig med pappa i nån vecka eller så medan jag tar in på hotell. Flört

    Vi bor i Täby kyrkby, så det är ju lite i andra änden. Fast det tar ju inte så förtvivlat lång stund med bil ändå.

    Hur långt har du kommit i din graviditet? Sett något spännande på ul? 

  • MrsMcC

    Har bara gjort vul än, och det såg fint ut. Skall göra kub om två veckor och innan dess tar jag det lite lugnt med glädjetjuten. Är lite oroad eftersom jag ju inte är purung och det är första barnet. Vi är i 11 veckan

    Glad att höra att allt gått bra för er! 

  • Silke

    Vad roligt att det ser bra ut så här långt. Har ni funderat på fostervattenprov eller kommer ni att nöja er med kub?

    Klart man har sin ålder med i tankarna, men ibland går det ju bra ändå. När jag fick Calle så var jag 39 och behandlades som värsta riskobjektet. Men det gick hur bra som helst. Fick 1:5000 på kub. Det enda som avvek under resan var att hans hjärtljud gick ner på slutet, så jag blev igångsatt. Det var en rätt plågsam historia, för det gjorde att värkarna låg på topp hela tiden utan pauser. Men epidural är en jättebra uppfinning! Jag hade gått en profylaxkurs i sista sekunden och det var guld värt. Det blev sugklocka på slutet och tack vare profylaxtekniken så gick det lätt som en plätt. Jag hade oroat mig som en galning inför förlossningen, men det blev en alltigenom positiv upplevelse som bara gav mersmak trots allt. Jättekul!

    Så det KAN gå bra. Men jag gör precis som du och försöker att inte ta ut för mycket i förskott. Tror det är en rätt klok strategi, att vara beredd på lite av varje.

  • MrsMcC

    Vi har inte bestämt oss vad gäller fostervattenprov än, får se vad kub säger först.
    Ni? 

  • Silke

    He-he... Ja, vi och vi... Jag har faktiskt inte berättat för gubben min ännu. Eftersom han har tre tonåringar sen innan så känner han sig lastgammal (vilket är nonsens, han är en superfräsch 48-åring) och de senaste åren har han uttryckt att han är väldigt nöjd på barnfronten. Detta var ett riktigt "hoppsan", vi trodde bägge två att jag var i klimakteriet. Jag tror att han kommer att acceptera faktum, men jag har faktiskt inte haft något bra läge att prata igenom det än och känner att jag lika gärna kan avvakta lite. (Han är borta en del i jobbet och när han är hemma är det ofta mycket med bonusbarnen.) Det kan ju mycket väl hända att det bara blir ett okomplicerat missfall av alltihop.

    Men vi var väldigt överens sist. Vi bestämde oss för att ta det som det kommer och att hoppa över fostervattenprovet. För mig känns det så nu också, men jag kan tänka mig att maken kanske kommer att tveka mer den här gången. 

    Phu, tror det grekiska viruset är på gång i kroppen. Har mjölksyra i varenda muskel. Men Calle mår bättre idag. Bra det.

    Oj vad det åskar! Hos er också? 

  • MrsMcC

    Jodå, åskar på rätt bra här!

    Vad spännande att vänta lite med att berätta! :) Det gör ju att du har glädjen kvar.

    Hoppas du inte blir sjuk. Får vila mycket och dricka stora koppar thé. 

    Min man är "lastgammal" :) Han fyllde 60 i våras, så med det i åtanke kommer vi att ta alla tester vi kan. Jag känner så att jag faktiskt inte orkar hantera ett barn med stora svårigheter i livet när jag med säkerhet kommer att få ta ett stort ansvar inom 15 år. Ett svårt beslut, utan tvekan, men jag tror att det är det enda rätta för oss 

  • Silke

    Nu har jag legat utslagen och vilat en stund. Både lillgrabben och jag har ont i kroppen, så det är säkert viruset som spökar.

    Ja, jag trodde inte det, men det är faktiskt rätt mysigt att vara själv med sin hemlighet ett tag. Jag är väl inte helt säker på att det är glädje precis som blir första reaktionen. Men förhoppningsvis landar han i det när chocken har fått lägga sig lite.

    Var inte Jarl Kulle 72 när han fick sitt yngsta barn? Eller var det 74? Nuförtiden behöver ju faktiskt inte åldern vara någon större begränsning. Om man tar hand om hälsan lite så kan man ju hålla sig fräsch otroligt länge. Men jag förstår absolut hur ni tänker. Det gäller ju att man känner att man mäktar med helt enkelt. Hoppas verkligen att allting går bra.

  • September

    Hej! Finns ni kvar? Eller finns det fler Täby bor som väntar barn i vår här? Jag är en 41 åring som flyttar till Täby med lilla fam i februari och vore kul med nya kontakter! Barn nr 2 väntas i slutet av mars. Har en son som är 2.

  • Silke

    Hej! Jag finns kvar. Och bebisen i magen också. Har BF 6 mars. Däremot vet jag inte hur länge vi finns kvar i Täby. Gubben min söker jobb i Abu Dhabi... Halvkul tycker jag om jag ska vara ärlig... Min son fyllde 5 i somras och vi väntar en lillebror.

  • September

    Hej! Oj, Abu Dhabi, är långt borta. Fast kanske spännande iaf ett tag!! Tänker ni  vara borta länge och flytta före BF? 

    Jag har bf 30 mars och vi flyttar den 22/2 och flyttar "bara" från Stockholm till Täby och är lite orolig för att jag skall börja känna mig "för" stressad när det väl närmar sig flytt. Måste verkligen ta det lugnt trots att det lär vara fullt upp. Det var kanske inte så smart att bestämma sig för att flytta precis före BF men samtidigt skall det bli grymt skönt att få mer plats, hiss och vara på plats när bebisen kommer.

    Jag har just gått in i v26 och mår bra förrutom begränsande foglossning. Jag hade det förra graviditeten också och denna gången började det betydligt tidigare redan typ i v 18.
    Hur mår du?

    Har du bott länge i Täby länge förresten?  

     

Svar på tråden 40+-mammor i Danderyd/Täby?