• lovegivespower

Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?

Hej!

Det är en fiskmås utanför oss som är skadad ordentligt. Ena foten liksom nästan hänger ser det ut som och den haltar fram och tillbaka utanför och ibland bara ligger ned. Nu har den vart här i cirka 3 dagar och nu piper den som sjutton och vill ha mat eller något. Ser ut så för den gör som dom gör när de får mat av fågelmamman, öppnar munnen och böjer bak huvudet. Vad ska vi göra?? Kan man ringa någonstans? Tycker så synd om den. Rynkar på näsan

• Svar på tråden Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 16:15:06 följande:
    Bra. Hoppas den får hjälp. Stackars fågel=(
    Ja det är synd. Men som tur är har den sin vän med sig som jagar bort en kråka som är på den... den är ungar alltså, eller nu är dom ju lite större men ja. Sen var det en stor fiskmås som gav den något i munnen innan, säkerligen lite mat. Jag har slängt ner lite bröd och i går pommes hehe, vet inte vad jag ska lägga ut? Ska lägga ut något mer ikväll tänkte jag..du kanske vet vad? Du verkar ha kolla på skadade djur hehe!?
  • lovegivespower
    xolma skrev 2012-07-17 16:16:17 följande:
    lovegirlspower: Ok, då missförstod jag dig, trodde att du inte ville ringa själv.

Jättebra att du bryr dig om den stackars fågeln!
    Klart jag hade ringt annars hehe! Solig
  • viseversa
    lovat skrev 2012-07-17 16:14:48 följande:
    Med en stor sten, en slägga, en hammare, grannens stora sten. Redskapen är många bara det är tungt och stort.

Att fåglar klarar sig utan ett ben vet jag men jag anser att man ska befria djur från ett lidande som är stort.
    Ja du anser det ja. Gäller det samma för skadade hundar,hästar,katter menar du? Man FÅR INTE av liva djur hur som helst. Och vem är det som säger att den lider? har du själv pratat "fiskmåsiska" med den eller? Vad hade DU valt? Ett liv med ett ben eller att bli ihjälslagen med en sten??
  • lovegivespower
    lovat skrev 2012-07-17 16:14:48 följande:
    Med en stor sten, en slägga, en hammare, grannens stora sten. Redskapen är många bara det är tungt och stort.

Att fåglar klarar sig utan ett ben vet jag men jag anser att man ska befria djur från ett lidande som är stort.
    Den haltar...
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 16:18:02 följande:
    Ja du anser det ja. Gäller det samma för skadade hundar,hästar,katter menar du? Man FÅR INTE av liva djur hur som helst. Och vem är det som säger att den lider? har du själv pratat "fiskmåsiska" med den eller? Vad hade DU valt? Ett liv med ett ben eller att bli ihjälslagen med en sten??
    Sant! Den haltar, tror inte att den direkt lider men ont har den säkerligen...
  • viseversa
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:20:43 följande:
    Sant! Den haltar, tror inte att den direkt lider men ont har den säkerligen...
    Ibland räcker det att bara spjäla benet så läker det bra. ibland krävs en operation. Dom som JOBBAR med sånt här vet nog vad som är bäst för just denna fågel. det ska ingen annan avgöra som uppenbarligen har noll koll!
  • viseversa
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:17:20 följande:
    Ja det är synd. Men som tur är har den sin vän med sig som jagar bort en kråka som är på den... den är ungar alltså, eller nu är dom ju lite större men ja. Sen var det en stor fiskmås som gav den något i munnen innan, säkerligen lite mat. Jag har slängt ner lite bröd och i går pommes hehe, vet inte vad jag ska lägga ut? Ska lägga ut något mer ikväll tänkte jag..du kanske vet vad? Du verkar ha kolla på skadade djur hehe!?
    Fiskmåsar äter fisk i första hand=).
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 16:23:11 följande:
    Fiskmåsar äter fisk i första hand=).
    Hmmm, ska köpa en rökt lax till den då hehe! Flört
  • viseversa
    lovegivespower skrev 2012-07-17 16:24:43 följande:
    Hmmm, ska köpa en rökt lax till den då hehe! Flört
    Haha nej du behöver inte lyxa till det. Några råa strömmingar slinker nog ner lika bra. Men sen äter dom ju det mesta. Så pommes var nog uppskattat också. Även om det kanske itne är det nyttigaste i längden=)
  • lovegivespower
    viseversa skrev 2012-07-17 16:26:48 följande:
    Haha nej du behöver inte lyxa till det. Några råa strömmingar slinker nog ner lika bra. Men sen äter dom ju det mesta. Så pommes var nog uppskattat också. Även om det kanske itne är det nyttigaste i längden=)
    Nej klart hehe! Cool
Svar på tråden Skadad fiskmås utanför, hjälp att få?