• kakmonstret123

Varför är det olagligt att knarka?

Jag förstår mig inte på detta förmynderi. Bör det inte vara upp till var och en att göra vad de själva vill med sina egna kroppar?

Vore det inte bättre att legalisera vissa droger såsom cannabis, avkriminalisera droganvändande, samt flytta alla resurserna från polisverksamheten till vården istället?

Tomtar som Maria Larsson hävdar att dagens drogkrig är effektivt. Fel! Det är ett misslyckade som kostar skattebetalarna ofantliga summor och många människor livet varje år, samtidigt som det stimulerar en organiserad brottslighet.

Våga tänka utanför lådan, plz.

• Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?
  • Anonym

Anledningen till att man ser så mycket pro-knark-propaganda på nätet är ganska enkel: de enda som hörs är de som har en stark åsikt om saken. I det här fallet knarkare som har något att vinna på propagandan.

Alla vi andra som föredrar ett status quo där knark fortblir förbjudet har inget incitamente att stå på barrikaderna och skrika. Därför hörs vi inte.

Men skulle man göra en folkomröstning är jag rätt övertygad om att nej-till-knark-sidan skulle få 90+ % av rösterna, för då blir det plötsligt så att även knarkmotståndarna har något att vinna på att göra sig hörda och därmed ett incitamente.

Det är litet som säljarbetyg på eBay - de enda som har ork att skriva något om en säljare är de som är arga. De som är glada skiter i det. Det resulterar i att de enda betyg som delas ut är negativa (det i sin tur betyder att alla positiva betyg är fejk, men det är en helt annan sak). Skall man gå på det systemet är alla köpare alltid negativt inställda till alla säljare, vilket är missvisande.

Det är på samma sätt med knarkpropaganda. Det skall mycket till för att jag out of the blue skall skapa en anti-knarksajt där jag tuggar på om det dåliga med knark. Det skall också till ännu mer för att någon skall surfa dit. Jämför sen det med pro-knarksajter där slemmiga grobianer sitter hukade tillsammans och hatar The Man och byter tips om var man kan få tag på droger.

Är det då inte rätt uppenbart varför du ser så många pro-knarksajter och så få anti-knarksajter?

Bra, kan vi släppa det idiotiska argumentet nu?

• ftp
    FlamingRed skrev 2012-07-18 12:32:28 följande:
    Fast jag menar information, i den fria form du förespråkar själv, från oberoende källor/internet och så vidare...

Vilka påståenden är det du vill ha belägg för?
    Under såna omständigheter så hittar du knappast det du sa.

Att nolltoleransen fungerar och att ungar har mindre tendens festa.

• FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:36:19 följande:
    Att nolltoleransen fungerar och att ungar har mindre tendens festa.
    Inget av dessa saker har jag påstått.
  • FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:36:19 följande:
    Under såna omständigheter så hittar du knappast det du sa.
    Information om hur "behagliga rus" påverkar din sociala förmåga och sociala utveckling, kan sannerligen ge resultatet att människor väljer att inte bruka cannabis. Även hur dessa rus påverkar din förmåga att på egen hand finns den ro du upplever att cannabis ger dig.

Denna info finns i fritt format på internet... Vad menar du?
  • ftp
    FlamingRed skrev 2012-07-18 12:37:33 följande:
    Inget av dessa saker har jag påstått.
    Jaha då missförstod jag, men dåså, som konstaterat innan så fungerar inte nolltoleransen nånstans och ungar har en högre tendens att ta till lätta droger idag än ex den reglerade alkoholen i och med det fria informationsflödet.

• Anonym

Hörni, det är ingen poäng att ta den här striden med den här typen. Han bryr sig inte om något av våra sakskäl, han vill bara sitta och mala på om hur orättvist det är att han inte får tillfredsställa sina hedonistiska begär, fan ta konsekvenserna.

Väntar ni er något rationellt och intellektuellt av en person med den drivkraften?

Jag skriver "han" för det är i 99% av fallen en man. Han skriver inte illa nog att vara under 20, och man brukar sluta vara så förbannat egocentrisk vid 30, så jag skulle gissa på nånstans 20-25 år gammal att döma av tonen.
    Å andra sidan får ju knark folk att stanna av mentalt, så han skulle förstås kunna vara 30+ också, men då brukar de också vara duktigare på att argumentera.

Så jag gissar på man, 23 år, Stockholm.

• FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:39:43 följande:
    Jaha då missförstod jag, men dåså, som konstaterat innan så fungerar inte nolltoleransen nånstans och ungar har en högre tendens att ta till lätta droger idag än ex den reglerade alkoholen i och med det fria informationsflödet.
    Det jag påstår är att,

-Nolltolerans har uppvisat positiva sidor som indikerar att lagmässiga metoder kan fungera för att stävja drogbruk.

-Nykterhetstendenser ökar bland unga, där fler unga helt tar avstånd från alkohol/droger.
  • ftp
    Anonym skrev 2012-07-18 12:33:01 följande:
    Anledningen till att man ser så mycket pro-knark-propaganda på nätet är ganska enkel: de enda som hörs är de som har en stark åsikt om saken. I det här fallet knarkare som har något att vinna på propagandan.

Alla vi andra som föredrar ett status quo där knark fortblir förbjudet har inget incitamente att stå på barrikaderna och skrika. Därför hörs vi inte.

Men skulle man göra en folkomröstning är jag rätt övertygad om att nej-till-knark-sidan skulle få 90+ % av rösterna, för då blir det plötsligt så att även knarkmotståndarna har något att vinna på att göra sig hörda och därmed ett incitamente.

Det är litet som säljarbetyg på eBay - de enda som har ork att skriva något om en säljare är de som är arga. De som är glada skiter i det. Det resulterar i att de enda betyg som delas ut är negativa (det i sin tur betyder att alla positiva betyg är fejk, men det är en helt annan sak). Skall man gå på det systemet är alla köpare alltid negativt inställda till alla säljare, vilket är missvisande.

Det är på samma sätt med knarkpropaganda. Det skall mycket till för att jag out of the blue skall skapa en anti-knarksajt där jag tuggar på om det dåliga med knark. Det skall också till ännu mer för att någon skall surfa dit. Jämför sen det med pro-knarksajter där slemmiga grobianer sitter hukade tillsammans och hatar The Man och byter tips om var man kan få tag på droger.

Är det då inte rätt uppenbart varför du ser så många pro-knarksajter och så få anti-knarksajter?

Bra, kan vi släppa det idiotiska argumentet nu?
    Det enda propagandan jag ser kommer i regel från knarkkrigare som trots att deras mängd minskar så hörs dom mycket bra.

Skulle man göra en folkomröstning idag skulle siffror bli mycket intressanta, skulle man förebygga omröstningen med korrekt information, exakt vilka skador knarkkriget kommer med, kostnad, mänskliga offer och vad man kan förvänta sig av droger i sig så är det inte helt omöjligt att folk skulle se var hela politiken felerar stort, fast den dagen får vi vänta med på ett tag i alla fall i sverige.
    Det röstas om saken i november i usa och av självförklarliga anledningar så måste dom ändra på sig först.

Var man får tag på droger, nejdå, man behöver inga hemsidor till det, det räcker att gå ut på gatan och fråga första bästa förbigående, du har cannabis eller vad du nu vill ha i handen inom loppet av tio minuter.
    Det är bland mycket annat det legaliseringsförespråkare vill. åtgärda, droger av olika slag ska inte säljas fritt utan åldersgräns eller kvalitetskontroll på gatan.

• FlamingRed
    ftp skrev 2012-07-18 12:45:38 följande:
    Var man får tag på droger, nejdå, man behöver inga hemsidor till det, det räcker att gå ut på gatan och fråga första bästa förbigående, du har cannabis eller vad du nu vill ha i handen inom loppet av tio minuter.
    Säkerligen sant i den miljö/kretsar du lever i. Men så ser inte verkligheten ut för större delen av människorna i detta land.

Alltså på riktigt.
  • ftp
    Anonym skrev 2012-07-18 12:40:13 följande:
    Hörni, det är ingen poäng att ta den här striden med den här typen. Han bryr sig inte om något av våra sakskäl, han vill bara sitta och mala på om hur orättvist det är att han inte får tillfredsställa sina hedonistiska begär, fan ta konsekvenserna.

Väntar ni er något rationellt och intellektuellt av en person med den drivkraften?

Jag skriver "han" för det är i 99% av fallen en man. Han skriver inte illa nog att vara under 20, och man brukar sluta vara så förbannat egocentrisk vid 30, så jag skulle gissa på nånstans 20-25 år gammal att döma av tonen.
    Å andra sidan får ju knark folk att stanna av mentalt, så han skulle förstås kunna vara 30+ också, men då brukar de också vara duktigare på att argumentera.

Så jag gissar på man, 23 år, Stockholm.
    Nej, det är ingen poäng att med hink och spade försöka ge sig in i vuxen diskussion det har du så rätt i. Problemet med knarkkrigare och diskussioner är att inga fakta presenteras från deras sida, allt man kan förvänta sig är floskler, härskartekniker eller ren jävla skitsnack som du serverade precis.

Du har givetvis fel i din analys av mig, jag brukar skriva gör om gör rätt men jag skulle bara uppmuntra dig.
    Försök inte ge dig på mig som person utan mer bemött det jag skriver, det är vad vuxna gör när dom diskuterar.

FlamingRed skrev 2012-07-18 12:42:10 följande:
    Det jag påstår är att,

-Nolltolerans har uppvisat positiva sidor som indikerar att lagmässiga metoder kan fungera för att stävja drogbruk.

-Nykterhetstendenser ökar bland unga, där fler unga helt tar avstånd från alkohol/droger.
    Så belägg på dessa positiva sidor och hur dessa uppväger det negativa som är omattande.

Och igen, belägg på att ungas tendeser till att festa som dessa har gjort genom tiden börjar helt plötsligt minska nu.

Svar på tråden Varför är det olagligt att knarka?