• Anonym (Jaha)

    Mer OK för tjejer att va ego i sängen?

    Visst råder det lite ojämställdhet i sängen nu för tiden? Tjejer förväntar sig att killarna ska pilla och smeka och slicka i oändlighet under förspelet, men de ger sällan lika mycket ompyssling tillbaka. Beter sig en kille på ett sånt sätt blir han kallad för ego och dålig i sängen! När det sen är dags för att knulla får killen göra allt jobb och slita som ett djur.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mer OK för tjejer att va ego i sängen?
  • teknikfreak

    Min känsla är tvärtom. Jag blir frustrerad om det inte händer något och brukar då vara den som drar igång och då blir det oftast att man är den som är mest aktiv hela vägen. Inte för att man gillar det utan för att den andre tycker det är skönt att ligga stilla och ta emot.

     


    Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • jonas1974

    Hon kanske bara väntar på att du ska visa vägen, nu bryter väl helvetet löst men jag tror att kvinnor i grunden är mer undergivna och har kanske därför svårt att ta initiativ men om du däremot visar eller säger hur du vill ha det så har hon inget emot att tillfredsställa dig helt oegoistiskt.

  • teknikfreak
    jonas1974 skrev 2012-07-18 21:14:44 följande:
    Hon kanske bara väntar på att du ska visa vägen, nu bryter väl helvetet löst men jag tror att kvinnor i grunden är mer undergivna och har kanske därför svårt att ta initiativ men om du däremot visar eller säger hur du vill ha det så har hon inget emot att tillfredsställa dig helt oegoistiskt.
    Visserligen stämmer det på mig, är mer undergiven och tänder rejält på att tillfredsställa. Men. Jag gillar inte när jag alltid är den som får göra det sköt för oss båda och jag misstänker att det är det som ts är på jakt efter. Bara för att en person blir kåt snabbt kan väl den personen också få nöjet ibland att bara få ta emot?
    Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • jonas1974
    teknikfreak skrev 2012-07-18 21:19:32 följande:
    Visserligen stämmer det på mig, är mer undergiven och tänder rejält på att tillfredsställa. Men. Jag gillar inte när jag alltid är den som får göra det sköt för oss båda och jag misstänker att det är det som ts är på jakt efter. Bara för att en person blir kåt snabbt kan väl den personen också få nöjet ibland att bara få ta emot?



    Absolut, tror det bara är lite kommunikation som fattas, sen får man ju diskutera fram vad exakt man vill ha, du kanske vill ligga helt still på rygg och bli ompysslad medans min fru vill facesitta och sköta en del själv medans jag gör grovjobbet. Alla är vi olika
  • Anonym

    Nej det är inte mer ok, men däremot tror jag att killar ÄR mer ego i sängen än vad tjejer är.

  • Anonym (Tjej)

    Jag är tjej o jag ger oralsex kanske 7 av 10 gånger under förspelet... Själv får jag nästan bara tillbaka om jag ber om det.. Kanske 2 av 10 gånger.. Max.. Tycker min karl kan anstränga sig lite mer.. ;) känns ju pinsamt att behöva be om det jämt..

  • Furstinna

    Att killen inte får lika mkt förspel av mig är för då kommer han och är han då inte någon som kan få upp den direkt igen så blir det inte mkt av det. Jag tycker absolut båda parter får vara ego i sängen. Jag är ego men det är oftast det som killen går igång på.!

  • Majjagräddnos

    Ja absolut. Med min älskare måste jag anstränga mig en hel del dock, suga - vilket jag gillar och bara är glad för - och rida massor vilket är asjobbigt och som jag verkligen inte gör i långa pass om jag inte mååste. Jag är ganska lat i sängen måste erkännas och glider ganska lätt runt på att vara snygg, smal och "skön" :) Men med älskaren räcker inte det så där får jag jobba en del men det är det iofs värt för han är så jäkla bra! Men när jag rider honom bortvänt brukar jag göra ganska fula miner ;) Om jag måste suga honom så han kommer kan det ta tid för han är ganska uthållig och då stönar jag verkligen inombords och tänker onda tankar :D

  • Anonym (Ja kanske)

    Det är generellt svårare för kvinnor att få orgasm än för män, så jag tycker nog att det är lite mer ok för kvinnan om man ser att mannen ändå njuter och får orgasm.

    Jag kräks över män som gnäller och kräver, där blir det inga fler ligg...

    Är mannen däremot lyhörd och generös och har fokus på mig finns det i princip inget jag inte gör, även om det är jobbigt.

    Men en man som bara är ego lämnar mig otillfredställd, då blir vidare sexande meningslöst!

  • Anonym
    Anonym (Ja kanske) skrev 2012-07-20 18:14:53 följande:
    Det är generellt svårare för kvinnor att få orgasm än för män, så jag tycker nog att det är lite mer ok för kvinnan om man ser att mannen ändå njuter och får orgasm.
    Jag kräks över män som gnäller och kräver, där blir det inga fler ligg...
    Är mannen däremot lyhörd och generös och har fokus på mig finns det i princip inget jag inte gör, även om det är jobbigt.
    Men en man som bara är ego lämnar mig otillfredställd, då blir vidare sexande meningslöst!

    Det är inte svårare för kvinnor att få orgasm än för män.
  • Anonym (Ja kanske)
    Anonym skrev 2012-07-21 22:54:51 följande:
    Det är inte svårare för kvinnor att få orgasm än för män.



    Hur vanligt är det då att bara kvinnan får orgasm, men inte mannen?

    Tvärtom är ju rätt vanligt.

    Självklart är det individuellt, men oftast så krävs det ganska mycket för kvinnan att få orgasm, medan mannen inte behöver kämpa alls för att få. För vissa kvinnor tar det flera år efter att de är sexuellt aktiva innan de får orgasm under sexet. Är rätt sällsynt att män råkat ut för samma.
  • kajzawargh

    Instämmer inte alls med ditt påstående och eftersom detta alternativ inte finns så fick jag skriva det istället.

  • glad i livet

    Jag är jätteego och skulle inte alls passa ihop med en kille som var likadan som jag. Jag förväntar mig att bli ompysslad när jag behöver men pysslar i min tur om jag med. Skulle dock inte fixa en ego kille som förväntar sig avsugningar varje dag utan att för den skull ge mig så jag blir tillfredsställd. De männen lämnar jag till andra.

  • Anonym (Man)

    Det är svårt att veta var gränsen går antingen tycker de att man inte gör tillräckligt eller så känner de att man inte låter de vara sig själva?

  • Nutid
    Anonym skrev 2012-07-21 22:54:51 följande:

    Det är inte svårare för kvinnor att få orgasm än för män.
    Va, i vilken värld lever du?
    Det är väl inget att väl väldigt vedertagit att män har lättare att få orgasm.

    Jag tycker att det är OK att tjejen är EGO i sängen.
    Om tjejen visar vad hon vill och behöver blir det bättre för bägges njutning.
    Jag tror att de flesta män gillar när kvinnan tar för sig.

    För män (mig) är det viktigt att sex fortsätter att vara en viktig del av livet även efter att den första spänningen/förälskelsen i förhållande har lagt sig.
    Är det så att njuter och tar för sig är det större chans att elden brinner vidare vilket är bäst för båda.

    Min fru har aldrig haft orgasm och jag har tänker att vi verkligen har försökt. De senate åren har det gått dåligt för oss ioch det står och väger om vi kommer att forsätta att vara ett par eller inte. Vi går på parterapi och har nu pratat på ett sätt vi inte har gjort innan vilket är bra oavsett hur det går. Vi har pratat om ojämlikhet i sex och hon säger att hon hade önskat att vi hade haft mer fokus på att lyckas med att hennes orgasm.

    Det hon menar är att även då vi fokuseat på henne i första hand oftast med oralsex, fingrar och leksak, har det ändå slutat med pentrerande sex. Vilket altid skett på hennes initiativ. Hon önskade att jag sagt nej och vägrat hennes initiativ och fortsatt med oralsex för att nå hennes orgasm.(hon är den dominanta av oss). I efterhand hade jag naturlitgvis önskat att hon sagt det typ i kväll vill jag att vi bara..... 

    Så visa vad ni vill och ta för er Kvinnor!!
  • 1 Lola Montez

    Håller med om att kvinnor ska våga ta för sig. Våga kommunicera. Berätta vad som är skönt och vad just du gillar.

    Jag har alltid haft väldigt lätt för att få orgasm. På alla möjligt olika sätt. Ibland bara genom ordets makt helt utan annan stimulering. Men kommer lättast med fingrar eller när jag blir slickad. Och det i en kombo får jag sköna och blöta fontän orgasmer. Absolut händer även vaginala orgasmer oftast när jag är otroligt kåt och har blivit teasad mentalt.

    Jag tycker och tror att den enskilda kvinnan måste själv hitta sitt sätt att komma när man onanerar. Lära sig sin egen kropp och vad som är skönt. Vad får just mig att komma. Tycker det är trist att man lägger över det på mannen. Och skyller på det ena eller det andra. Visst - det finns många dåliga älskare. Absolut. Och åter igen är kommunikationen det viktigaste.

    Om det nu är så att man bara kan komma med hjälpmedel som tex en satisfyer varför då inte ta in den i själva sexet. Våga visa vad man gillar. Otroligt utelämnande men också jäkligt kittande för relationen.

    Personligen vill jag inte bli så speciellt ompysslad när det gäller sex. Jag vill bli knullad och jag ser också till att jag blir det:)

  • Mittra

    Nja, så är det inte för mig. Visst är jag ego tidsvis, tex precis när jag är på väg att komma, men jag anstränger mig också för att göra det så skönt som möjligt för mannen.

    Jag brukar ofta fråga hur han vill ha det och om det finns nått särskilt jag kan göra som han gillar. Har fått svar fler gånger än en att "vet inte, det har jag aldrig fått frågan om förut". Hur kommer det sig har jag undrat, frågar inte ni andra sånt?

  • ungvard
    Mittra skrev 2021-06-22 14:16:38 följande:

    Nja, så är det inte för mig. Visst är jag ego tidsvis, tex precis när jag är på väg att komma, men jag anstränger mig också för att göra det så skönt som möjligt för mannen.

    Jag brukar ofta fråga hur han vill ha det och om det finns nått särskilt jag kan göra som han gillar. Har fått svar fler gånger än en att "vet inte, det har jag aldrig fått frågan om förut". Hur kommer det sig har jag undrat, frågar inte ni andra sånt?


    Det är ju superviktigt för ett bra sex att veta vad varandra gillar! Konstigt att han svarar så.. Han kanske är för blyg för att säga vad han vill göra.
Svar på tråden Mer OK för tjejer att va ego i sängen?