• Fidelis ad urnam

    Hur mycket kostar er elförburkning per månad?

    Jag är lite nyfiken på att se hur mycket andra spenderar på sin elförbrukning per månad (alltså enbart förbrukningen). 
    Förbrukningen kostar oss runt 300 kr i månaden och vi bor i en större tvåa på 65 kvm.

     

  • Svar på tråden Hur mycket kostar er elförburkning per månad?
  • Majsan70

    Det beror lite på årstid förstås men mellan 4-700 per månad grovt räknat. Då bor vi i en 4:a och har massa tv- apparater o datorer som är igång nästan jämt.

  • vita stenen

    Vi har ca 700 kr i förbrukning i månaden och sen lika mycket i "nätavgift". Vi bor i ett hus på 230 kvm.

  • Fidelis ad urnam
    vita stenen skrev 2012-07-19 20:45:45 följande:
    Vi har ca 700 kr i förbrukning i månaden och sen lika mycket i "nätavgift". Vi bor i ett hus på 230 kvm.
    Är det bara hushållsel?
  • aztec

    Mellan 500-600 per månad, en tvåa på 53kvm.. antar att det är tvättmaskin, torktumlaren, diskmaskinen och extra frysen iförrådet som drar.. jag hoppas det är därför iaf!

  • Agaton Sax

    Själva  elförbrukningen ca 58 kr/ månad!   SEN  tillkommer påslag, elcert, nätavgift, skatt o kostnad för elöverföring = ca 340 kronor i månaden.

    Har slutat spara el - det är ju inte lönt då det bara påverkar med ett par kronor då det är övriga påslag som kostar

    Jag vet vad alla maskiner i hushållet kostar tex kostar kyl o frys 1 krona i drift / dag - hur många öre skulle det göra per månadom jag sänkte 1 grad i kylen?  - inget.   

    Om jag skulle vara motiverad att spara skulle mina fasta avgifter drastiskt minska - själva elen är ju inte dyr. 

    Bor i lägenhet 52 kvm.  

  • Meria

    ca 800/mån, bor i hus på 120 kvadrat. 


    (¨,) Loke -06 & Isak -08 & BF aug -12 (,¨)
Svar på tråden Hur mycket kostar er elförburkning per månad?