• 1978

Jag hatar HEN!!!

Opcode skrev 2012-07-19 23:08:43 följande:
    Nej han eller hon skulle få kalla sig vad dom vill. Jag väldigt svårt att tro att dom skulle vilja vara utan tillhörighet på någon sida.
    Jag har träffat flera stycken som vill kallas för hen. Varför skulle inte ditt barn kunna vilja det?
  • 1978
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-06 18:40:19 följande:
    Sen är tydligen "hen" till för att hermafroditer och diverse transpersoner inte ska ta illa vid sig. Har nån ens frågat dem om ordet "hen"?

Vi har minst 2 personer i tråden som känner transpersoner som sagt att "Nej de vill inte kallas "hen" - de vill kallas "hon" eller "han"!"
    Förvisso, men grupperna transpersoner och hermafroditer är en stor grupp människor som består av en massa olika individer. Det är lite svårt att fråga dem allihop vad de tycker. Att använda det faktum att två personer ur den gruppen inte vill kallas för hen är knappast ett argument mot ordet i sig. Personligen känner jag minst en transperson som gärna kallas för hen.

Det jag kan föreställa mig är att om man har bytt från ett kön till ett annat, då vill man kallas för det kön man har bytt till. Om man däremot inte känner att man är varken han eller hon, så kan det kännas bra att kallas för hen. Men givetvis är det personligt.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!