Jag hatar HEN!!!
Fasiken, vad folk har svårt att förstå vad en källhänvisning är.
Det här hittar jag också vilket inte heller är samma som att jag säger att det är sanning. Detta kan naturligtvis innebära att någon skrivit om eller bara hittat på. Jag har varken tid eller lust att rota i regeringsdokument. Men det kanske är det vi borde göra?
Regeringens skrivelse 2002/03:140
Jämt och ständigt – Regeringens jämställdhetspolitik med handlingsplan för mandatperioden
"Trots en lång historia av aktivt jämställdhetsarbete präglas vårt samhälle fortfarande av en könsmaktsordning. Arbetet måste fortsättningsvis ges en mer feministisk inriktning. Det innebär att vi måste vara medvetna om att det råder en könsmaktsordning, att kvinnor är underordnade och män är överordnade, och vilja förändra den."
Cyklist blev arg på bilist - kastade vattenflaska så att vindrutan sprack
Mark i går 19:12 | Uppdaterad i går 20:12
Cyklisten blev rejält irriterad på bilisten som gjorde en omkörning samtidigt som de båda möttes.
Hen kastade sin vattenflaska rakt i framrutan på bilen, så att den sprack och ena torkarbladet skadades.
Händelsen inträffade vid 13-tiden i söndags på vägen mellan Kinna och Rydal. Ägaren till bilen har polisanmält händelsen.