PumpkinQueen skrev 2012-10-04 14:20:04 följande:
De finns många olika sorters feminism, alltså finns inget skäl att utgå ifrån att just denna dam skulle representera alla. Det är alltså inte bara EN ideologi (om man inte drar ner det till sin mest grundläggande form, nämligen att man anser att kvinnor är förtryckta och att detta är något som man borde göra någonting åt. Vilken form "förtrycket" har och vad som bör göras åt det finns det massor av olika idéer om).
DDR är ett bevis för att kommunismen inte fungerar, och ett exempel på att ett land inte blir demokratiskt genom att bara kalla sig för en demokrati. Jag kan kalla mig för skogshallon hur mycket jag vill, det betyder inte att jag faktiskt ÄR ett sådant.
Ja, no true scotsman är väldigt praktiskt men ändå är det felaktig argumentationsteknik.
Smith är trots allt feminist och står oemotsagd bland andra feminister.
Du gillar inte DDR men du gillar demokrati, din sätt att se på det är att säga att DDR inte var demokratiskt. Varför inte bara erkänna demoklratins problem, varför köpa ett helt koncept som uppenbarligen innehåller problem. Precis som man kan erkänna feminismens problem, som ofta tar sig uttryck just när det kommer till de praktiska lösningarna eller vansföreställningarna om hur saker ligger till ala Smith.