Inlägg från: Anonym (Hep C!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hep C!)

fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.

Anonym (otippat!!!) skrev 2012-07-22 01:36:21 följande:
    Såklart det är någon med hepatit som lägger ut en så korkad kommentar. Jag har hjärtat precis där det ska vara, däremot kan hon ej va innehavare till varken ögon eller hjärna. Informera ev sexpartner om din smitta. Min morbror dog av hepatit C, han va sprutnarkoman precis som du säkert är. Orka tillbringa 30 år med en sån? Har du läst smittskyddslagen gubbe?
    Snacka om fördomsfull!!

Jag har Hep C och är inte narkoman öht. Jag har aldrig rökt, aldrig druckit alkohol utan fick min smitta via sjukvården i början på 90-talet när jag fick en blodtransfusion! Tyvärr biter inte Inteferonbehandlingen på mig och jag kommer leva med det här hela mitt liv och troligtvis behöva en levertransplant.

Men, som många andra här inne skriver jag att det är väldigt ovanligt att Hep C smittar vi sex...

Jag lever i en långvarig relation sedan 10 år och min sambo är inte smittad. Vi är noggranna med vår hygien och har inte sex vid mens osv.
  • Anonym (Hep C!)
    Anonym (otippat!!!) skrev 2012-07-23 07:16:00 följande:
    Var har jag skrivit att jag blivit testad? Stämmer inte, tror jag skrev ungefär hon är anmäld fast jag är inte smittad....finns det fler infallsvinklar på den än att jag varit och testat mig?
    Hur f*n hinner du få svar på det redan? Har du nån gräddfil du glider i när det gäller prover?
  • Anonym (Hep C!)
    Anonym skrev 2012-07-22 22:09:48 följande:
    Det gäller inte Hepatit C som är en ren blodsmitta till skillnad från B som kan smitta via sex.
    Eh jo! Eftersom det är en blodsmitta, så är det anmälningspliktigt! Man måste alltid berätta att man har hep C vid nya sexuella förbindelser eftersom det KAN smitta via sex, om än väldigt väldigt ovanligt..
Svar på tråden fann utdrag från min flickväns/sambo sjukhusjournal.