• Anonym

    Mina föräldrar bryr sig inte om mig.

    Jag har två syskon och mina syskon är 7 och 9 år äldre än mig så dom flyttade hemifrån ganska tidigt och då var det bara jag hemma. Mina föräldrar har typ köpt mig gett mig det  jag velat ha, men dom har aldrig gjort nått med mig. lättare att köpa saker en att ta en dag och åka och bada eller vad det kan vara,När jag bodde hemma så hade jag en bättre kontakt med min pappa en vad jag och min mamma hade. Min äldsta syster har alltid bahandlat mig illa och det har bara kännts som om hon varit avensjuk på mig. I dag har vi ingen som hellst kontakt, har inte träffas på 5 år och jag saknar hennes dotter, men absolut inte min syster. Min mellersta syster och jag har nästan dagligen kontakt och det känns jätte skönt, vi är mer lika och har alltid stått varandra nära. I alla fall så har jag verkligen försökt att umgås med mina föräldrar även fast jag har haft så svårt för dom, men jag har hela tiden velat att mina barn ska få träffa dom. ett av mina barn har adhd så det har varit extra viktigt för honom. För lite mer en 1 år sedan var sista gången jag träffade mina föräldrar, sen dess har dom bara slutat att höra av sig och jag vet igentligen inte varför heller. sista gången jag såg dom berättade jag och min man att vi hade tänkt gifta oss den sommaren. Då fick vi bara till svar att ja det hade hon minsan förstått. Inget grattis eller så utan en sur min. I alla fall gifte vi oss och hade bara min syster och hennes familj som var med och sen sov vi på hotell och var för oss själva. vi ville ha det lugnt då jag var gravid och mådde inge bra under graviditeten heller.  Så det ända jag kan komma på är att dom är sura och tror att vi inte bjöd dom på bröllopet. Men jag ringde några dagar efter att vi gift oss och skulle berätta, men då svarade ingen och sen var det ingen som ringde upp heller och dom har nummerpressentatör. Sen har jag sett dom på håll och jag vet att dom har sett mig och min familj också, men dom har bara skyndat i väg för att slippa träffa oss. min pappa har gått precis bakom min rygg en gång och sa inte ens hej. Gör man så som förälder, bara säger upp kontakten med sina barn? Min mellersta syster sa upp kontakten med dom för flera årsen hon orkade helt enkelt inte. Jag saknar dom inte, men jag är såå otroligt ledsen över att inte fått berätta att jag var gravid med min lilla dotter som nu är flera månader och världens sötaste. Jag vet att mina föräldrar vet om att hon finns, så det gör ändå ondare i hjärtat att dom inte ens försökt att få träffa henne. För mig betyder det mycket att dom skulle få se och hålla i henne, men ändå vet jag att dom inte bryr sig... såå det gör så ont att dom inte verkar älska sina barn så som jag gör med mina barn. Jag älskar verkligen mina barn och skulle aldrig kunna överge dom..

    Någon som  känner igen sig eller som kan komma med nått gott råd. Jag har många gånger funderat på om jag skulle skriva ett brev till dom och berätta hur jag känner, men skulle dom verkligen bry sig tänker jag. man lever ju bara en gång och jag är otoligt ledsen över att jag inte fick dom föräldrarna som jag så önskade. Detta har gjort att vi själva ar blivit kontakt familj för att hjälpa andra barn som behöver få komma till någon som verkligen bryr sig om dom.

  • Svar på tråden Mina föräldrar bryr sig inte om mig.
  • Sunshine808

    Jag vet inte hur du ska lösa det men det måste kännas hemskt. Härligt att ni har blivit kontaktfamilj.

  • Anonym (mrs d)

    jag sitter inte i en liknande situation men vad jag lider med dig, det låter så fruktansvärt att som föräldrar bete sig på detta sättet. jag hade gjort som du skrivit ett brev och dessutom lämnat det personligen för att se till att det verkligen kommer fram. dem måste veta att dem beter sig inte som föräldrar, dem kan inte kalla sig som dina föräldrar. men vet du  vad, man är inte föräldrar bara för att dem har fött dig och gett dig mat och husrum, man får inte den titel för det!!!
    jag hoppas att du en dag inser att det är inte ditt fel, dem har nog aldrig lärt sig att älska eller bryr sig. du har nu en underbar familj som behöver dig, en underbar syster. lägg din energi på det och se inte tillbaka på människor som inte värdesätter dig, det kommer bara att förgöra dig. kram på dig!!

  • Barbamamah

    Det va det konstigaste jag nånsin hört. Låter riktigt fruktansvärt ju. Hur var dina föräldrar när du växte upp? Fick du kärlek av dom? Har dom möjligtvis några psykiatriska diagnoser? Varför kom dom inte på bröllopet? Var dom inte bjudna eller vad hände? Är dom inte ens intresserade av att umgås med sina barn och barnbarn på julen eller andra högtider? Vad tror du själv är fel på dom? Har du några teorier? Hur är resten av din släkt? Dina föräldrar verkar ju riktigt känslokalla om jag ska va ärlig. Vilken tur att du har en bra relation till åtminstone den ena systern. Var rädd om henne. Finns det nån möjlighet att förbättra relationen till den andra systern också tror du?

  • Anonym

    min pappa har jag alltid kunnat prata med om saker, men min mamma har mest skrikit på mig under hela min uppväxt. jag har knappt fått några kramar eller hört att dom älskat mig, min pappa är he3lt normal men min mamma måste lida av en phykiskt sjukdom för hon är välldigt ombytlig. hon har heller aldrig grattat mig när jag varit gravid, mest bara sakt att vad jobbigt det kommer bli för oss med eller att nu räcker det väl med barn eller att det inte kommer att hålla mellan mig och min man när vi har så många barn. jag har 4 och det är inte så många.

  • Anonym

    vad skulle ni gjort i min situation? Att prata med dom är inte så lätt som det låter..tuvärr.

  • Anonym

    Min far har gjort vad båda dina föräldrar gjort, det är 7 år sen vi hördes eller sågs. Min dotter som är sju har han sett vid ett tillfälle, efter det är han borta. Jag har skickat sms, jag har mailat, jag har ringt, jag har skrivit snigelpost, och jag har varit hem till honom utan kontakt. Min mamma försökte ringa, då svarade han men kunde inte prata när han hörde vem det var, hon bad honom ringa upp men det har han ej gjort. Så vad göra mer än att må dåligt över att inte veta varför?

  • Anonym (Mia)

    TS, mina föräldrar bryr sig inte om mig heller så jag har tagit time out, det gjorde jag för några år sen och inget har hänt och ingen av dom bryr sig så nu vet jag i alla fall var de står. Jag tycker att du bör testa att hålla lite distans och se vad som händer, förmodligen, om de är normala människor kommer de upptäcka att deras dotter håller sig undan och kontakta dig. Då kan du berätta hur du känner. Lycka till, styrkekram!.

  • Ensambarnet

    Jag är 23 år och har inte haft kontakt med min familj på nästan 2 år. Min mamma och låtsaspappa har tagit avstånd från mig, samt min lillasyster och min lillrbror. Och även min låtsaspappas familj. Min låtsaspappa har förbjudit mina syskon att träffa mig och dom svarar inte när jag ringer eller hör av mig.
    Mina föräldrar har alltid köpt alla med pengar. Min uppväxt var att de köpte vår kärlek. Eller rättare sagt min låtsaspappa gjorde det.


    Han har alltid styrt mig med pengar och när jag för ca 2 år sedan skaffade mig ett heltidsjobb och visade att jag kunde klara mig själv och betala för mig själv, blev jag utfryst! I början när jag började på mitt jobb hörde han hela tiden av sig och att jag skulle ge tillbaka saker som jag fått av dem tidigare. Och om jag inte svarade på alla hans sms eller samtal så hotade han med att gå till min chef och berätta att jag för några år sedan haft en depression (på grund av att jag jobbade för mkt. hade eget företag). Jag blev riktigt arg och ledsen på hans beteende. Men han slutade inte där, utan hörde av sig till min pojkvän som jag precis då hade börjat träffa och berättade om min depression till honom. Han hade då tagit redan på hans nummer och skrivit till honom på sms och facebook. Min låtsaspappa hade inte ens träffat honom då jag inte vågade presentera min pojkvän för honom.

    Och för några månader sedan hörde min syster av sig på sms där hon skrev att jag var död för henne, att hon inte hade någon syster. Och hon visade även att hon gjort en tatuering till mitt minne?!

    Nu har det som sagt gått 2 år och jag har ingen kontakt med dom, men jag har kontakt med alla på  min mammas sida och min riktiga pappa. Min mamma har även brutit kontakten med hennes släktingar för att de har kontakt med mig.
    Allt känns väldigt konstigt och jag kan inte förstå att man som mamma kan säga upp kontakten med sin dotter.

    Men jag försöker varje dag att inte tänka på vad jag inte har utan på vilka fina människor som fortafarnde finns vid min sida.

Svar på tråden Mina föräldrar bryr sig inte om mig.