• Anonym (Kaffedraken)

    Min fru vill inte ha sex....

    Japp jag vet, är inte den första med en sån här tråd, antagligen inte den sista men behöver ändå skriva lite.

    Sen lång tid tillbaka vill min fru alltså inte, varför vet jag inte men förklaringarna har varit många och fantasifulla som tex:

    "Barnen har ju precis somnat (kan ju vakna)"

    "Barnen har ju sovit ett tag nu (kan ju vakna)"

    "Nu? Tycker det är försent, orkar inte" efter att ha suttit och tittat på tv utan att egentligen tittat på något eller suttit med mobilen och surfat hela kvällen.

    "Vill inte just nu, vill duscha så jag känner mig fräsch" Ska vi duscha då kan jag fråga. "Nä jag vill inte duscha så här dags" varvid jag då kanske går och lägger mig i stället, och då kan jag höra att hon iaf går in och duschar (?)

    Inte ens mysa i sängen kan man göra, kröp tätt intill för ett tag sen, då får man höra "Usch vad varmt det blev nu..."

    Sådär fortgår det hela tiden, om jag frågar varför så skylls det ofta på mig att jag inte gjort något utan suttit vid tv:n, datorn etc. Då kommer min följdfråga om det bara är jag som måste agera "Nä men jag tänker inte på det bara.." och så får jag tillbaka att jag minsann bara tänker på sex vilket inte är sant, men visst det man inte får lockar ju ännu mer.
    Vi är snart inne i augusti och jag kan skriva att vi har kommit till skott 6 gånger på snart 7 månader och då är det jag som tagit initiativet, av förklarliga skäl så orkar jag inte längre.

    Däremot har hon inga som helst problem (av vad jag märkt) att ta emot smekningar, lite oralsex och såna saker, utan hon verkar njuta massor, men hon fått sin orgasm tar allt plötsligt slut, inga som helst signaler på att göra detsamma för mig, så oftast blir man liggande full av förväntan och så rinner allt ut i sanden...En förklaring här med är att " det luktar konstigt efteråt, det blir kladdigt och ofräscht"

    Jag är sjukt jävla less på detta, hur ska jag tolka dessa tråkiga signaler och framför allt hur ska jag agera??

    Tacksam för alla tips och svar!  

        

        

  • Svar på tråden Min fru vill inte ha sex....
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om hon inte vill ha sex för att det blir kladdigt kan ni ju använda kondom??

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ok, jag var lika dan mot mitt ex då jag hade tappat känslorna för honom.. Kändes som att jag skulle ha sex med en vän eller bror och det kändes helt fel. Han skulle ha kunnat skrivit det som du har skrivit om vi fortfarande hade varit ihop... Hoppas inte att det är så i din tjejs fall att hon tappat känslorna.. Jag levde så i några år och för jag hoppades hitta tillbaka eftersom vi oxå har två barn. Vi gick i Familjerådgivning flera gånger och kämpade, jag var ärlig och sa som det var att det inte fans några känslor kvar. Kändes jätte hemskt och jobbigt! Tillslut skiljde vi oss och idag är jag tillsammans med en ny kille och vi har sex varje dag och jag är jätte kär i honom... Men det behöver ju inte vara så i ert fall! Föreslå Familjerådgivning för henne. Då brukar sanningen komma fram! Det är ju två som måste kämpa i en relation och för att det ska fungera så betyder ju närhet och sex väldigt mycket så klart! Lycka till!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Stackare. Du verkar verkligen ha försökt med allt utan att vara otrevlig. Har ni pratat om detta som ett generellt problem, och inte bara ett här-och-nu-problem? Om du tar upp detta efter att barnen har lagt sig, och inte i samband med att du försöker ta initiativet till sex, kanske det blir lättare att få henne att lyssna.

    Bristande sexlust är inget man kan hjälpa, tyvärr, men det är fegt av henne att flytta över ansvaret på dig, och hela tiden komma med undanflykter som gör att det ska se ut som om det är ditt fel att det inte blir något. "Du borde ha frågat för en kvart sedan, du borde ha gett mig tid att duscha först" mm. Att hon går med på att låta dig ge henne oralsex utan att du sedan får komma till är direkt grymt!

    Förklara att detta tär på dig, och att du vill att ni försöker komma fram till en lösning tillsammans. Kanske lämna bort barnen en helg och åka på minisemester? Fråga henne (om du törs höra svaret), om det är dig det är fel på, eller om hon helt enkelt inte längre är intresserad av sex överhuvudtaget. VILL hon ens ha sexlust? Onanerar hon? Du verkar ju inte ha problem med att hjälpa henne till orgasm, så det torde inte vara tekniken det är fel på. Fråga om hon tycker att det är rimligt att du får leva så länge utan sex. Ni måste kunna se detta som ett familjeproblem, på samma sätt som det är ett familjeproblem om ekonomin försämras. Man måste hjälpas åt för att hitta en lösning.


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Oj, det låter som att det skulle kunna vara jag i vissa perioder..
    Men det är verkligen så. Jag orkar inte. Jag tycker det är fruktansvärt obehagligt när det är kladdigt efteråt. Mannen kan inte använda kondom så det går inte heller.. Jag tycker det luktar illa ett tag efter att man har haft sex. Trots att man duschat efteråt. Och jag har tonvis med känslor för min man. Han ger mig fortfarande, efter alla år, fjärilar i magen. Det är definitivt inte det som är problemet.

    Det där med oralsex och smekningar, det är där som det går isär. Jag orkar inte heller mer när jag fått orgasm. Därför FÅR inte sambon  få mig att komma innan han själv är färdig om han inte vill vara utan, så att säga. Någon gång har han sagt att det är ok, jag kan avsluta mig själv sen..  
    Försök med det när hon är så fruktansvärt upphetsad att hon inte vet vart hon ska ta vägen. Var och en har ju faktiskt ansvar för sin egen njutning. Du ska inte bara se till att hon har det skönt. Du då? 
    Nej, ge fan i att ge henne orgasm innan hon gett dig något alls..  

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hon kanske inte mår bra? Om man inte mår bra psykiskt så är ju inte sex det första man tänker på. Kanske..bara en teori.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Så vad det för mig och min sambo också för inte alls länge sen. Jag kände att jag hade tappat känslorna för honom och ville inte gärna att han rörde mig, pussa mig eller att vi skulle ha sex, så det blev inte alls ofta, 1 gång i månaden kanske om ens det den sista tiden.. Sen insåg jag att jag inte skulle få tillbaka känslorna för honom och avslutade relationen, och nu är jag glad att jag gjorde det, är kåt hela tiden nu, så nu saknas bara en ny kille. haha

    Dock hoppas jag att fallet inte är så för din fru, utan att hon som något sa kanske inte mår så bra, men du måste prata med henne om detta eftersom det uppenbarligen är ett stort problem i förhållandet..
    Annars kommer det kanske leda till otrohet från din sida..  

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2012-07-24 14:22:44 följande:
    Oj, det låter som att det skulle kunna vara jag i vissa perioder..
    Men det är verkligen så. Jag orkar inte. Jag tycker det är fruktansvärt obehagligt när det är kladdigt efteråt. Mannen kan inte använda kondom så det går inte heller.. Jag tycker det luktar illa ett tag efter att man har haft sex. Trots att man duschat efteråt. Och jag har tonvis med känslor för min man. Han ger mig fortfarande, efter alla år, fjärilar i magen. Det är definitivt inte det som är problemet.

    Det där med oralsex och smekningar, det är där som det går isär. Jag orkar inte heller mer när jag fått orgasm. Därför FÅR inte sambon  få mig att komma innan han själv är färdig om han inte vill vara utan, så att säga. Någon gång har han sagt att det är ok, jag kan avsluta mig själv sen..  
    Försök med det när hon är så fruktansvärt upphetsad att hon inte vet vart hon ska ta vägen. Var och en har ju faktiskt ansvar för sin egen njutning. Du ska inte bara se till att hon har det skönt. Du då? 
    Nej, ge fan i att ge henne orgasm innan hon gett dig något alls..  

    Kan inte använda kondom? Det är ju en vanesak, gäller att öva. Be honom öva när han onanerar att ta på en kondom.
  • Anonym (Kaffedraken)

    "Oj, det låter som att det skulle kunna vara jag i vissa perioder.. Men det är verkligen så. Jag orkar inte. Jag tycker det är fruktansvärt obehagligt när det är kladdigt efteråt. Mannen kan inte använda kondom så det går inte heller.. Jag tycker det luktar illa ett tag efter att man har haft sex. Trots att man duschat efteråt. Och jag har tonvis med känslor för min man. Han ger mig fortfarande, efter alla år, fjärilar i magen. Det är definitivt inte det som är problemet."

    Detta är inte endast riktat till dig, utan de 2-3 andra kvinnorna som skrev liknande saker...
    Och så undrar man varför männen är otrogna?? Lider lite faktiskt med dessa stackars män.

    Vad är det så farligt med att vara kladdig efteråt? Gillade du inte sex när du var yngre? Man blir kladdid av sex! So what?

    Och vad spelar det för roll om man luktar lite sex, även om man duschat? Det gör vi kvinnor! Varför är det så farligt då? Det är ju inte osm om det luktar utanpå kläderna så att dina arbetskamrater vet att du fortfarande har sex med din make precis.

    Fattar inte alla dessa "problem" ni raddar upp. Det låter endast som URSÄKTER för ett mycket större problem. Antingen är känslorna för maken borta (som några av tjejerna skrev) eller så har DU ett PROBLEM som du behöver ta tag i.       

    Vill inte uppfattas elak, men det verkar ju nästan skrämmande hur många av er skriver "OJ, så där är jag också" utan att ens verkat ha reflektera över det. Reflekterar ni aldrig över era förhållanden medan ni är mitt uppe i dem utan först när det är över? Blir lite bestört av kvinnornas kommentarer här faktiskt...

    Hoppas att TS kan ha en diskussion med sin fru och verkligen få reda på anledningen till varför hon kommer med alla ursäkter (har hon kanske en älskare vid sidan av)? Något är helt på tok i alla fall. Lycka till!               

  • Anonym (Kaffedraken)

    Sluta vara så snäll !!!!! Tjejer gillar bad guys . Säg och visa vad du vill vad inte rädd att bli arg .. Säg rätt ut som det är att du behöver Knull att du är kåt på henne att du älskar hennes sexiga kropp .. Fråga vad hon vill med er ,, varför hon i te är sugen och vad som kommer hända om detta fortsätter ?? Ge henne inte ultimatum men du måste visa vad du vill .. Knulla henne lite mer aggressivt. Och visa Vad du vill .. Va ingen mes

Svar på tråden Min fru vill inte ha sex....