• Anonym

    Plus efter medicinsk abort?


    Jag vänta barn och förlorade barnet...de dog i magen och jag fick genomgå en medecinsk abort..

    Nu efter 3 veckor så tog jag ett test för jag har börjat bli trött igen och brösten ömmar än..och de visa svagt plus än va ska jag tro nu??

    Va på VUL dagen efter jag genomförde aborten och allt hadde kommit ut..

    Lite suddig bild men kanske nån kan trixa..     
  • Svar på tråden Plus efter medicinsk abort?
  • sweetbird

    Kan ta 6 veckor innan hcg sjunker i kroppen , testa om 2-3 veckor igen har du ett plus då så är det antagligen en ny graviditet eller att det finns nån liten rest kvar i dig, men det borde komma ut med nästa mens . Beklagar din förlust . Vi förlorade vår pojke i v 16

  • Anonym
    Okej ja då kanske det är de som är problemet dock så har jag haft sex..har ingen blödning bara brunt slem som kommer i mellan åt..
    Tack gulle dig beklagar din förlust med..
    det som förvirrar mig är att jag gjorde en abort för 2 år sen och en vecka efter den aborten så visa testet helt negativt..och nu denna gång plus än efter 3 veckor.. :(
      
  • sweetbird

    Det kan ta olika lång tid för alla och vid olika graviditeter , har du fortfarande brunt slem så kan det finnas lite kvar , jag hade oxå brunt slem då sa dom att det kan sitta rester kvar på kanterna, men att det kommer ut med mensen :) lycka till och hoppas du får ett plus snart igen! Vi vänta 1 mens och sen va jag gravid igen :) snart i v 23 ! Så de gick fort för oss :)

  • GulTussilago

    Beklagar.missfallet. Jag fick MA i v.11 Eftersom de såg på ultraljudet att allt kommit ut så borde du inte få utslag på testet. (jag fick informationen att man kunde kolla antingen med ultraljud eller gravtest för att se att allt kommit ut) Men man har ju också hört att man kan få + fler veckor efter missfall.. Så jag vet inte.. Men jag tycker att du ska vänta nån vecka och testa igen. Är strecket starkare är du nog gravid Lycka till!

  • Anonym
    Tack för era svar gulliga ni är {#emotions_dlg.flower}

    Jag gjorde ett test nu även mitt på dagen tänkte att nu ska de allt inte visa nått när det inte är på morgon urin..
    men så fel jag hadde de va lika stark..nu börjar jag bli orolig faktiskt...jag menar jag va ju på vul dagen efter och allt hadde kommit ut kan de va ny graviditet redan?? och skulle de synas på gravtest nu redan hmm...   undra va de skulle visa om man köpte ett digitalt då borde man ju se om det är ny grav eller den gammla graviditeten eller??
    Föressten jag beklagar även ditt MA Rynkar på näsan 
  • hönamor

    Vi upptäckte fel på ett sent ultraljud och genomförde en abort (låter hemskt tycker jag eftersom jag förknippar ordet med något man väljer när man inte vill ha barnet) i v.23. Mådde skit efteråt men försökte leva som vanligt. Jag blev tokig på alla graviditetssymtom som inte ville ge med sig. Efter 4 veckor gjorde jag ett test som var +

    Men eftersom det stod på testet att det kunde ta upp till 8 veckor i sällsynta fall så väntade jag o blev ännu mer less. Ville att min kropp skulle fatta att barnet var dött och borta så vi kunde börja om. När jag fortfarande mådde illa och hade ömma bröst och ett positivt graviditetstest 9 veckor efteråt så bröt jag ihop hos barnmorskan och frågade om det fanns nåt piller som skulle få kroppen att förstå. Hon skickade mig på ultraljud istället och det visade sig att en ny bebis flyttat in. Trodde jag aldrig d jag var så inställd på att det skulle ta lite tid som vanligt. Så en ny graviditet kan gå snabbt.

  • Anonym

    Va tvungen och köpa digitalt idag och kolla eftersom jag har symptom än..och de visa för sjutton gravid 1-2 öhh hjälp här nu..kan de verkligen stämma??
    Behöver råd och stöd nu va ska jag tro?? kan de visa så efter 3 veckor?? help me :( 

  • Anonym

    Varför ringer du inte till BM och bokar tid för test där? Då får du ju svar på en gång?

    Hoppas de ordnar sig för dig! :)  

Svar på tråden Plus efter medicinsk abort?