Gekås
Har inte varit där men planerar att åka i slutet av mars så jag puffar lite i tråden för att se om fler har något roligt att berätta.
Har inte varit där men planerar att åka i slutet av mars så jag puffar lite i tråden för att se om fler har något roligt att berätta.
Peak: Lördag tror jag är jättejobbigt och också den 25e då många säkert får lön den 24e (på fredagen). Jag har också kollat upp buss, men då skulle man få åka så himla tidigt och det pallar jag inte med tror jag. En gång innan BF får det bli och då får man handla "allt" och hoppas att det går bra sen.
Någons som köpt bra och billiga filtar på Gekås. Fleece, bomull? Strlk? Pris? Tittade lite på en babyaffär och det är verkligen såååå dyrt. Och man kanske behöver ett par stycken.
En annan fråga. Täcke och kudde till vagn resp spjälsäng. Har de det? Strlk? Pris?
Samt lakan till vagn?
9Kärleken6: Näs-frida är, om jag har förstått det rätt, en "apparat" man använder för att underlätta för bebisen att andas när det är snuvigt, dvs att ta ut snoret med.
Peak: låter bra. Tittade på babyproffsen på filtar häromdagen och det kostar flera hundra.. tänkte att man nog behöver ett par stycken så då kan det va bra med lite billigare. Att åka i v.34 verkar lite jobbigt, men det beror ju allt på hur man mår. Kan ju gå hur bra som helst. Vi (mannen och jag) fundrar på att åka i slutet av mars då jag är i v. 29-30. Det känns rätt lagom, men jag blir säkert supertrött ändå. Det blir jag ju även när jag åker dit utan att va gravid Men är du verkligen i v.34 i slutet av maj? Trodde vi skulle ha ung samtidigt?
Peak: ja då är det ju några veckor emellan i o f sig.. bf 7 juni här.. men det kändes som så stor skillnad.
Tänkte eventuellt åka till Ullared på måndag. Känns bra innan alla får lön och så...
Har några funderingar bara.. är det dumt att åka på en måndag? Jag menar är allt utplockat då sen lördagen eller hinner de få upp nya saker?
Amningsbh - finns det med eller utan vaddering? Bra/dåligt? Stora kupstorlekar?
Tvättlappar, amningsinlägg, nappflaskor etc. Hur mycket behöver man? Helt enkelt hur mycket ska man hamstra?
Jag var på Ullared igår och shoppade lite. Tyckte jag hade sett väldigt mycket fina saker som ni hade köpt innan jag åkte, men som vanligt så fanns inte allt man ställt sig in på att köpa. Hittade t ex inte Nalle Puh lakanet och inte så många mössor som planerat. Men det blev en hel del saker med oss hem ändå Det var lagom med folk och inga köer så det var jätteskönt.
Zack: Jag tyckte det var lite tomt.
Haley: det är nog lungt... det varierar ju som sagt hela tiden. Bara när vi var där så fylldes det på massor av napapr..och jag köpte i a f inte hela det lagret
Jag la in några bilder på det jag köpt i mitt galleri om ngn är intresserad. Inte så olikt det som ni andra (som redan varit där) har köpt
Jag kan ju säga att vi var där 7 timmar.... Gäller att passa på när man väl åker...
Haley: Det blir inte riktigt rättvisande om jag nämner summan eftersom vi handlade mer än babysaker, men jag kan säga att det gick på många tusingar... men då har vi också exempelvis tvättmedel etc i nåt år framöver. Ska försöka räkna ihop vad babysakerna kostade och återkomma.
Idag har jag med mig listan på vad saker och ting kostade på Ullared, så ni som har hört av er tidigare och undrat får gärna fråga. Orkar inte skriva ner allting men är det något speciellt så svarar jag gärna.
Haley, hihi... då ska vi se
body med nalle, 39,95 kr
sparkdräkt med nalle, 49,95 kr
strumpor, 7,95 kr/st
mössor, vit: 12,95 kr, blå 16,95 kr
haklappar, liten: 6,95 kr/st, med plastad baksida: 12,95 kr, hård: 23,95 kr
Tror våra inköp gick på strax under 2000 kr, men då kostade babyvakten 449 och sen så köpte vi ju flera av vissa saker, såsom tvättlappar, våtservetter, lakan etc (även om jag bara valt att visa en på bilden)
När jag var där för ett par veckor sedan så frågade jag efter Näs-Frida och fick svaret att de tyvärr inte har den längre p g a att de inte kan få den från leverantören. Om det är sant el inte vet jag inte, men jag hittade i a f ingen.