• Haley

Gekås

Jag köpte två blusar. Men jag är lite så där nöjd. (man får skylla sig själv när man inte orkar prova).

Den ena är en svart vanlig topp. Den sitter bra och så (har i och för sig inte tvättat den än) men det finns ett irriterande fel på den. Kanten som är vikt inåt runt urringningen viker sig ut. Alltså sömkanten.

Den adra är en topp som är tajt gummimudd över brösten och sen löst tyg nertil. Jättesöt, finns i vitt, brunt och svart. Men runt urringningen finns en volang som jag inte la märke till och när jag tog på mig den såg jag ut som en gräddårta. Lite för mycket volang alltså.

De hade snickarbyxor i jeans för 99kr, men jag orkade aldrig prova.

Blöjor fanns inga alls.

• Haley

Milla1979: Oj vad grejer! När var du där? Det var inte alls lika mkt kläder när jag var där för en vecka sen.

• Haley

Peak, jag köpte babysittern. Jättefin! Ska lägga ut en bild strax...vänta.

• Haley

VARNING!!!!!! VARNING!!!!!! VARNING!!!!!!

Jag köpte en mammablus, brun (finns även i svart och vitt) med gummiband över brösten och lösare över magen. Har precis tvättat det och det krympte SJUKT mycket! Nu täcker det inte ens magen. Jäkla skit! Vad gör man nu? Kan man skicka tillbaka reklamation? Det lönar sig knappast att åka ju.

• Haley

Finelinefine:
    Jag har mailat de, får se vad de säger. Tror inte det hjälper att byta ut varan, den kommer säkert bara att krympa ändå, det är ju samma tyg.

• Haley

Pimz: Jasså? Det kanske man skulle ha gjort då? Stod det på lappen? Nåja, antagligen är det för sent nu ändå.

• Haley

Jag köpte två mammatoppar. Den ena skrev jag om för ett tag sen: den krympte sjukt mycket. Det var en brun topp med resår tvärs över brösten och lös nedtill. Sen köpte jag en annan topp, svart, V-ringad lite rynkad på axlarna. Där vänder sig hela urringningen utåt. Alltså tyget (sömsmånen) som ska vara under viker sig utåt hela tiden.

Funderar på att returnera bägge plaggen och kräva tillbaka pengarna.

• Haley

Allt är faktiskt inte billigare. Jag råder er istället att inte stirra in er blint på deras stora röda prislappar utan ta reda på vad saker och ting kostar på hemmaplan. De saker ni ändå kan köpa hemma är det ingen idé att släpa därifrån, däremot är det roligare att lägga pengarna på de riktiga fynden.

Sånt som jag upptäckte var knappast billigare var t ex tvättmedel, sköljmedel, schampo, Barnängens-produkter (skiljde 2 kr jämfört med hemma), tvättlappar av papper ( ÖB har billigare och bättre i skumgummi). Kolla verkligen så ni gör fynd och inte bara luras av röda priser.

• Haley

Helena: Jag säger ju inte att allt är lika billigt hemma, utan att allt är inte billigt på Gekås. Man åker dit, ser alla stora prisskyltar och tror att man fyndar. Men faktum är att t ex Barnängens produkter är bara 2 kr dyrare på t ex Netto ( i alla fall min) och då tycker jag inte att 2 kr är värt att släpa en flaska badolja för. Visst blir det billigare om amn köper storpack. Men inte köper man 100 flaskor heller.

Sen har jag inte sagt att t ex kläder skulle vara lika billiga hemma. Fast faktum är att jag köpte en ursöt body på Exit för 25 kr för 2 veckor sen.

Alltså: Mycket är billigare, men inte allt.

• Haley

Det jag försökte säga är att man kanske ska skippa köpa något som man bara sparar 2 kronor på (och som man ändå kan köpa hemma) och lägga de pengarna på de riktiga fynden, t ex kläder för 20 kr/st.

Svar på tråden Gekås