• Anonym (lika)

Snälla ge mig lite råd!

Känner igen mig helt! Hur intresserad är eg pappan av barnen?? De flesta som är psykisk misshandlare är inte så intresserad av barnen eg utan mer intresserad av att nå DIG!
    Kanske kan du övertala pappan att skriva över vårdnaden på dig??

Jag gick sakta framåt. Först stod jag ut med att barnen var där lite mer med gemensam vårdnad. Jag "krånglade" lite med papper han var tvungen att skriva på mm, till slut frågade jag om det inte var bättre att jag hade ensam vårdnad, jo det var det ju. Sedan har jag successivt dragit ner på umgänget för honom då jag märker att intresset eg inte ligger i barnen utan i att komma åt mig, kunna fortsätta misshandla mig i och med att vi måste ha kontakt när vi har barn.

Barnen mår inte bra av att vara hos honom och de förtjänar en tryggare uppväxt. Vill inte att de ska höra allt det där och sedan bli likadana under sin uppväxt o kanske utsätta sina framtida pojk/flickvänner för samma sak.

Testa, annars får du nog gå till rätten och försöka mne det är svårt att få vårdnad den vägen tyvärr..

• Anonym (lika)
    Anonym (Rädd) skrev 2012-08-06 14:38:32 följande:

Jag tycker bara att det är konstigt att man överhuvudtaget ska behöva gå genom rätten, trodde inte det fanns nån chans om man psykiskt och fysikst misshandlat sin familj att man kan få ha sina barn.

tyvärr i dessa situationer är det ord mot ord som gäller många ggr. Funderar själv på att spela in samtal när jag träffar barnens pappa så jag har bevis. Annars har man inte mkt att komma med.
Svar på tråden Snälla ge mig lite råd!