• Äldre 28 Jul 14:19
    1591 visningar
    7 svar
    7
    1591

    Max på CB monitor idag, tid för DI på måndag ?

    Som rubriken lyder fick jag tid på måndag förmiddag för DI, vet att monitorn ger ett max utslag två dagar i rad sedan brukar den visa hög fertilitet. Är det för sent med DI på måndag? Hur lång tid tar det för spermierna att hitta ägget, eller för ägget att komma på plats efter att det har lossnat?

  • Svar på tråden Max på CB monitor idag, tid för DI på måndag ?
  • Äldre 28 Jul 15:30
    #1

    Ingen som vill delge information?

  • Äldre 28 Jul 16:44
    #2

    Spermierna lever ofta i flera dagar (dock inte lika länge om de varit frysta). Ägget kan däremot bara befruktas under ungefär 24 timmar, så släpper det i morgonbitti så kan måndag förmiddag i värsta fall vara för sent. Men men, det är ju egentligen omöjligt att veta...

  • Äldre 28 Jul 20:01
    #3

    Vill ju inte åka ända ner dit (+50 mil i Sverige) om det är för sent. Borde dom inte ha koll på kliniken? Jag pratar ju med dom idag.

  • Äldre 28 Jul 20:52
    #4

    Jodå, tror de att det inte är för sent så ska du nog lita på det. Vet du om det kollar med VUL innan själva inseminationen?

  • Äldre 30 Jul 17:56
    #5

    Det gjordes vul innan för att se så de kunde inseminera. Slemhinnan var perfekt sa läkaren 9.2 mm & jag hade precis ägglossning så det var perfekt, låter ju bra iaf. Det stack till då han inseminerade för att han skulle bakom, men bakom vad uppfattade jag inte. Sedan harry jag haft lite ont då & då i magen och nästan 5h efter har jag som både en durrande & värmande känsla i magen....någon som känner igen detta?

  • Äldre 30 Jul 18:27
    #6

    Vad härligt! Jag har haft lite kramp i livmodern efter några inseminationer, men oftast har jag inte känns nått alls. Hur som helst tror jag inte att du behöver oroa dig, det släpper nog under kvällen.

    Lycka till nu!

  • Äldre 30 Jul 18:40
    #7

    Tack , ska testa redan den 8/8

Svar på tråden Max på CB monitor idag, tid för DI på måndag ?