• Anna91

    Förlossning

    Hur visste ni att det var på gång? Latensfasen
    Är gravid vecka 32+4 och kände för cirka en vecka sen att det var nå som inte var bra är hundra på att det är på gång nu nått även fast det är tidigt har mensvärk hela tiden och förvärkar sammandragningar oregelbundet har kommit kraftiga regelbundna som varit smärtsamma men som sedan avtar kan inte lyfta ens en matkasse pga detta och har förfärligt ont i svanken känner att huvudet är fixerat som ett bowlingklot mellan bena och har börjat att ila i slidan eller kanske det är blygde benet kan knappt sitta eller gå nå mer har pratat med barnmorska över telefon som tror ja har foglossning vad är det hur känns det? Ja tror ju det är på gång ja hur var latensfasen för er? Hur kändes den hur kunde ni vara säkra på att det var det samt hur länge kan man vara i den fasen kan det sluta och stanna upp? Hur länge tog det från huvudets fixering till förlossning berätta allt om foglossning samt latensfasen som ni kommer på


  • Svar på tråden Förlossning
  • DidaSara

    Båda mina tjejer har varit fixerade i v 32. Födda på BF+4 å BF-2 Jag tror man ska lita på sin egen instinkt. Någonstans tror.jag man vet att det är på g. Är man orolig kan man ju alltid ringa förlossningen och rådfråga dem.

  • Grrretchen

    Första graviditeten trodde jag att det var på gång hela tiden, man fattar liksom inte att det ska behöva kännas sådär vidrigt i en månad till. Eller mer. Men det gjorde det och man står ut, tro det eller ej. Tredje trimestern är inte att leka med!

    Om det är på gång eller inte lär väl visa sig, man tar inte miste ;) Men du, hoppas att bebisen stannar inne ett tag till så den är större och starkare när den kommer ut. Och hoppas att det går bra med foglossning och sånt. Finns hjälp att få av sjukgymnast, fråga barnmorskan!

Svar på tråden Förlossning