• gladtjej

Någon som använder Vyssan Lull?

Hejsan!
    Vår tremånaders tjej har svårt att somna utan nappen, tyvärr vaknar hon under natten av att hon tappat den eller så suttar hon på sina händer tills hon vaknar. Vi vet inte riktigt hur vi ska lösa problemet men så jag undrar om det är några som har erfarenhet av Vyssan Lull sängtassar, kanske kan hon somna utan napp med hjälp av dem?

Får inte vår lilla tjej nappen när hon ska sova så skriker hon i högan sky och det är svårt att få henne lugn. Att gå runt med henne tills hon somnar känns inte som någon lösning eftersom vi ändå vill att hon ska kunna somna i sängen.

• Svar på tråden Någon som använder Vyssan Lull?
  • femman

prisa gud för dessa fötter!!! Vår 6 mån kom ur sina rutiner när han var sjuk och har varit jätteledsen när han ska sova. Köpte ett par fötter i söndags och redan samma kväll tog det 10 min för han att sova. När han vaknat under natten har jag bara ruckat lite på sängen innan han somnat om. Fast när det är matdags somnar han ju inte om.

Lycka till!! 279 kr förresten på babyhörnan.

• Ralleröj

vi har vyssan lull fötter och tycker de är helt suveräna!!! förstår inte hur vi hade klarat oss utan dem.

Vet bara inte hur det blir när han ska sova i en "riktig"säng som inte går att vagga, måste kanske vänja av med vaggandet innan.... men iaf funkar det perfekt nu och ibland somnar han utan att vi vaggar.

• Zaria

Fasen då,bara min ponke som inte gillar sina "fötter" han fick i julklapp,han blir jättearg när man försöker gunga på sängen samt klarvaken...däreot gillar han att stå med stöd och hoppa i sängen då det blir lite studs i den,men det var ju inte riktigt i det syftet jag skaffade dem...Grrr på honom

• monkan1

Gungfötterna har verkligen räddat oss många gånger. Vår son är väldigt duktig på att somna i sin säng på kvällarna just tack vare dessa gungfötter. Ge dem en chans!

• Stina M

dom är jätte bra då våran 2 mån ltjej tok gillar när det rör sig. Fast hon tar nappen också även on hon tappar den knstant och man får stoppa in den hela tiden =) Men jag skulle rekommendera att ni köper dom. Helt klart värt pengarna.

• Labonella

Superbra tycker vi att de är. Nu när vår 6,5 månaders vaknar (i spjälsäng i eget rum) så är det bara att smyga dit och vyssa lite, så somnar hon om direkt. Om hon inte är hungrig förstås, och det är hon 1 gång/natt.

• PiaLottan

vi hade nog varit betydligt tröttare om vi inte hade köpt dem när dottern föddes!!! De har varit helt suveräna! Hon är så himla lättväckt när man ska sätta henne i spjälsängen efter att ha somnat vid bröstet men tack vare dessa små underverk till fjädrar så fortsätter hon att sova 9 av 10 försök Även när hon smågnyr nattetid så kan de vyssja henne tillbaka till djupsömnen. Jag är redan orolig för hur det ska bli när vi tvingas ta bort dem sen när hon blir äldre, för då blir nog sängen för ostadig.

• gladtjej

Det låter som de flesta har positiva upplevelser av Vysan Lull. Ska höra med sambon om vi inte kan köpa dem. Det skulle vara bra om Emma kunde somna med hjälp av dem och inte med nappen som även väcker henne när hon saknar den.

• kissemjao

Gillar er bebis att blir gungad i vagn eller buffad i rumpan?? I så fall är sannolikheten ganska stor att bebisen gillar vyssanlull tassar.

Svar på tråden Någon som använder Vyssan Lull?