• Husfrun

    Runt 40, flera barn och gravid igen

    Hej alla!

    Skulle så gärna vilja hålla kontakten med kvinnor som är i samma situation i livet som mig själv :)
    Hur går era graviditeter, hur fungerar vardagen med alla syskonen, förlossning, lösa vardagsproblemen ihop och ge och ta råd ifrån varandra!

    Jag är 39år och vi har fyra barn P13, F10, P3, P1år
    Jag är nu gravid igen med nr 5 :) Inget planerat denna gången utan en liten Hoppsan <3 med BF 22 Mars 2013

    Det måste väl finnas fler än jag här inne :)

    Kram på er!

  • Svar på tråden Runt 40, flera barn och gravid igen
  • wamiac

    Härligt! 

    Jag har också barn sedan tidigare (20, 16,5 och 14,5 år och två bonusbarn 17 och 11,5) nu väntar jag en liten och känner mig mycket glad. Glad

  • Husfrun

    Åh vad kul!!
    När ska du ha?

    Det fanns en liknande tråd här inne men det verkar som om alla redan har fått eller ska ha sina bebisar i dagarna:(
    Vill så gärna följa någon som har en bit kvar på graviditeten :)

  • pinse

    Är 38 och har precis plussat. Jag hinner bli 39 och har 2 barn sen tidigare som blir 11 och 7. Sambon blir 49 nästa år och har 2 barn sen innan som blir 16 och 13.
    Detta är lite oväntat och chockartat men är nog lite glad ändå. Vi är nog mest bekymrade om åldern, speciellt min sambo...
    Grattis till er andra!   

  • VO2max

    Oj! J är jätteglad men otroligt nervös.. Har en 4-åring å en 2-åring. Blir 40 nästa år (oops första gången d blir skriftligt.. ) Vi, jag, har skojat om en trea men inget allvar om d. Sambo tyckt nej, d räcker. Nu när några i fam fått treor har såklart frågan kommit till oss om vi ska ha tre, spontant sagt nej, även jag. Köpte äntligen minipiller för månad sen å härligt m "ordentlig" mys i sänghalmen. Har ätit samma förut å ville vänta tills kroppen kändes "återhämtad" fr graviditeterna. Till saken hör oxå att j kämpar gå ner i vikt pga stor viktuppgång under grav å äntligen nått vikt j hade innan nr 2, dock 6 kg kvar till hyfsad vikt. Bm kommer säga j övervikt å håller m. Vågar inte berätta för sambo än.. Och vem vet, mf-risk finns ju även om j hoppas få en aprilbebis.. Men oxå fundering på om j klarar 3 barn! Är inte känd för mitt tålamod direkt.. Långt inlägg men behövde vädra.. Ps, plus för ca 15-20 min sen.. Lägger in bild om j lyckas snart i galleri el nåt. Ds

  • TreFantastiskaBarn

    Hej

    Jag är 39 år och dagarna runt min 40 års dag väntar vi bebis. Världens bästa present!!!  Är beräknad till 15 mars 2013 med barn nummer 4, har sedan tidigare en 8, 7 och 2 åring.

  • Leira1972

    Hej alla! :) Jag klämmer mig in här om det är okej! Jag är 40 och har 2 barn, P.13 och F.10! I magen en sladdis som beräknas komma i april 13! I vecka 5 just nu och mår för tillfället toppen! Skulle vara jätteroligt att följas åt, kram på er!

  • VO2max

    Bidde ingen bild men fick bekräftat av väninna att d såg positivt ut ???? Drar i magen å kissar stup i kvarten... Undrar bara vad sambo ska tycka... J tänker vänta ngn vecka, vet ju inte om man får otur... ???? hemska tanke men kan inte slå bort den...

    J mitt ego.. - GRATTIS NI ANDRA TILL + ????

  • pinse

    Tog test igår för att se hur långt gånget det är. 3+ vilket betydde 5+ som läkarna säger. Det var clearblue digitaltest.
    Det ena är beräknat på själva befruktningen det andra på menscykeln. Hur långt gången är man då?

    Ska ni göra fostervatensprov, kub, nupp eller vad det heter nu förtiden. Jag ska. Gjorde det även med yngsta barnet eftersom han hade förhäjda värden i nacken. Det är kanske inte så kul att göra det men jag/vi vill ändå veta.

    Må gott!     

  • Annafredrika

    Hej på er! Plussade lite oväntat i söndags, slutade med p-piller den 9 juli och har inte haft mens, men är ganska säker på att jag hade äl den 27:e. Tippar på att bf vid rul blir 23/4. Är 36 år och väntar 6:e barnet (helt galet, trodde jag aldrig!) Den här graviditeten är ett resultat av en ny relation, mina barn bor alltså särkulleungar, hehe...detta blir definitivt min sista graviditet, kan inte befolka världen själv ju. Känner inte vidare mycket, brösten ömmar och jag har känningar i livmodern. Är inte det minsta orolig och det känns så skönt! Vi kommer att göra fvp, gjorde det sist trots att jag inte "hade åldern inne" så jag sparar oron tills dess...

  • Husfrun

    Hej alla!

    Åh vad kul att så många hittat hit!
    Grattis alla ni som plussat! Visst är det härligt!

    Vi kommer att göra FVP. Mellan barn tre och fyra fick vi ett barn med grava kromosom fel. Fick föda ut honom i v16 :( . Så jag vill ha svart på vitt med en gång och gör inget KUBB (eftersom det inte är några säkra svar)
    De två första var jag så ung så då gjorde vi inga tester.

    Barn 1 RUL (rutinultraljud)
    Barn 2 RUL
    Barn 3 KUBB och RUL
    Barn 4 KUBB och FVP (grava kromosom fel och fick avbryta grav)
    Barn 5 FVP
    Barn 6 Det blir bara FVP igen :)


    pinse skrev 2012-08-14 08:23:53 följande:
    Tog test igår för att se hur långt gånget det är. 3+ vilket betydde 5+ som läkarna säger. Det var clearblue digitaltest.
    Det ena är beräknat på själva befruktningen det andra på menscykeln. Hur långt gången är man då?

    Ska ni göra fostervatensprov, kub, nupp eller vad det heter nu förtiden. Jag ska. Gjorde det även med yngsta barnet eftersom han hade förhäjda värden i nacken. Det är kanske inte så kul att göra det men jag/vi vill ändå veta.

    Må gott!     
    Pinse vet du när du hade din senaste mens eller när bebisen blev till? Du kan gå in i graviditetskalendern och ställa in alla parametrarna så får du fram BF och hur långt gången du är :)

    Kram till er alla!!
Svar på tråden Runt 40, flera barn och gravid igen