• Asko

Jag blev hjälpt av naturligt progesteron!

Jag fick tidigt veta att jag hade PCO och antagligen skulle få svårt att få barn utan kraftig hormonpåverkan. Trots detta blev jag spontant gravid med mitt första barn och glädjen var stor Glad När vi senare försökte få till ett syskon så gick det bara inte, vi fick missfall på missfall Gråter
    Då började jag läsa på om vad det kunde vara som orsakade dessa missfall och upptäckte att många kvinnor lider av progesteronbrist och att ett av tecknen på det är att man får missfall eller har svårt att bli gravid.

Jag hittade en kräm med naturligt progesteron (eftersom jag också läste att syntetiskt hormon drastiskt ökar risken för cancer) som heter ProgesterAll och började smörja mig med den. Efter 2 månader var jag gravid och fick behålla barnet Glad Nu har jag fått ytterligare ett barn med hjälp av ProgesterAll och har nu 3 mirakelbarn som läkarna sa att jag inte skulle kunna få.

Jag vill bara dela med mig av min historia och vad som hjälpte mig. Det funkar ju säkert inte på alla men om nån eller några kan få sitt efterlängtade syskon så är ju det fantastiskt!
    Ni kan läsa om krämen här http://www.whiteday.se/progesteron.html

Kram till er och håll hoppet uppe!

• Svar på tråden Jag blev hjälpt av naturligt progesteron!
  • KanDetHändaNu
    Egget13 skrev 2012-08-26 23:47:58 följande:
    Du frågade om forskning... John Lee som är naturläkare har forskat på det. Googla på progesteron o naturligt progesteron så hittar du en del...

Men finns det några andra utomstående som har gjort helt oberoende tester, känns fortfarande för bra för att vara sant. och hur många har blivit rekomenderade denna creme av legitimerade läkare?
  • Egget13
    KanDetHändaNu skrev 2012-08-26 23:59:04 följande:

Men finns det några andra utomstående som har gjort helt oberoende tester, känns fortfarande för bra för att vara sant. och hur många har blivit rekomenderade denna creme av legitimerade läkare?
    Ingen läkaren mig veterligen men läkare kan inte skriva ut naturläkemedel på recept. De får bara skriva ut mediciiner från läkemedelsbolagen. 

Läkemedelsbolaget tillverkar inte sånt här för de kan inte tjäna stora pengar på det för det går inte att ta patent på naturliga saker. 
  • Egget13
    KanDetHändaNu skrev 2012-08-26 23:59:04 följande:

Det finns även fler naturläkare forskar på sånt här enligt hon som höll kursen. Han jag gick till kunde jättemkt om fertilitet. Jag har kontrollerat det mot min läkare samt tagit med mig krämen + hälsokosten jag blev rekommenderad att ta o min läkares utlåtande va "det är inte alls dumt att du ta detta".
  • Marianne1989

Hej, jag har pco och har mens i snitt en gång per år och nu vill vi försöka skaffa barn, jag har köpt krämen och smort in mig första gången idag, hur ofta och hur mycket ska jag smörja för optimala chanser att bli gravid? Om jag får mens av denna kräm, ska jag göra ett uppehåll när jag har mens och fortsätta när den slutar? Det står lite olika på olika sidor, jag vet inte när jag har ägglossning eftersom jag nästan aldrig har mens, måste jag köpa teststickor och kolla när jag kan börja smörja igen? Vill ju inte smörja för mycket eller för lite så att chanserna minskar.

• Mamma till Rasmus
    Marianne1989 skrev 2012-08-30 20:45:06 följande:
    Hej, jag har pco och har mens i snitt en gång per år och nu vill vi försöka skaffa barn, jag har köpt krämen och smort in mig första gången idag, hur ofta och hur mycket ska jag smörja för optimala chanser att bli gravid? Om jag får mens av denna kräm, ska jag göra ett uppehåll när jag har mens och fortsätta när den slutar? Det står lite olika på olika sidor, jag vet inte när jag har ägglossning eftersom jag nästan aldrig har mens, måste jag köpa teststickor och kolla när jag kan börja smörja igen? Vill ju inte smörja för mycket eller för lite så att chanserna minskar.

Hade kunnat vara jag som skrivit detta. Jag undrar samma sak, hur mkt och när ska man smörja?
  • Egget13
    Marianne1989 skrev 2012-08-30 20:45:06 följande:
    Vet inte hur mkt man ska smörja när man har PCO men Marianne vet. Kontakta henne via denna hemsidan, hon har även horrmonkurser på olika orter i Sverige. Jag rekommenderar er starkt att gå på denna kurs.

http://vitallyft.se/ 

Hon åker dock till Nya Zeeland o bor där vinterhalvåret...  
  • Nessie81

hej är så vansinigt intreserad av denna kräm så jag beställde den nyss!!!

Kan ni inte berätta hur det går och om krämen hjälpt er till nått pluss!!!! Tror stenhårt på den och vill höra solskenshistorier!!!!

Blir snart galen av att vänta på ett syskon är dock van att vänta då det tog nästan 4 år att vänta på vår underbara dotter gjord genom ivf.....nu är hon snart 2 år och har försökt med syskonförsök i 1,5 år.. fick missfall förra året.... till vår förvåning kan vi alltså bli gravida naturligt men hjälper ju inte om man inte får behålla det....

Så snälla ge mig lite solskenshistorier som gör att man får upp hoppet lite!!

• Egget13
    Nessie81 skrev 2012-11-07 13:57:38 följande:
    hej är så vansinigt intreserad av denna kräm så jag beställde den nyss!!!

Kan ni inte berätta hur det går och om krämen hjälpt er till nått pluss!!!! Tror stenhårt på den och vill höra solskenshistorier!!!!

Blir snart galen av att vänta på ett syskon är dock van att vänta då det tog nästan 4 år att vänta på vår underbara dotter gjord genom ivf.....nu är hon snart 2 år och har försökt med syskonförsök i 1,5 år.. fick missfall förra året.... till vår förvåning kan vi alltså bli gravida naturligt men hjälper ju inte om man inte får behålla det....

Så snälla ge mig lite solskenshistorier som gör att man får upp hoppet lite!!

Du smörjer två ggr om dag där huden är som tunnast.. Du börjar runt ägglossningen o fram till mensen. Får du ingen mens fortsätter du tills du är i v. 5. från v 5-15 smörjer du 3 ggr om dagen sen efter det 2 ggr om dagen o slutar smörja 1 vecka innan BF datum. 

Får du mens slutar du smörja o börja om igen.

Lycka till :)) 
  • Tuvalina

Det finns även progesteron som är bioidentiskt som skrivs ut på recept. Lutinus är ett ex på det. Det är vaginala tabletter. Utrogest är i oral tablettform, skrivs ut på recept (licens) av läkare.

Mängden progesteron varierar från person till person. På progesterAll tuben finns en liten guldprick som de menar att man ska måtta efter. Den guldpricken är lika med 5 mg progesteron. De flesta behöver åtminstone 20 mg morgon och kväll.

Jag har nu tagit 100 mg lutinus (vag. tabl)  morgon och kväll. Fick biverkningar av det, ömma bröst och påverkad i humöret. Man ska egentligen inte få biverkningar utan om det är rätt dos för just dig, så ska du må bra. Det är alltså värt att experimentera lite och prova sig fram.

Enligt Mia Lundin mialundin.se så ska man i fertil ålder smörja med krämen från dag 16 i cykeln till dag 28 för att göra uppehåll för mens. Jag antar att man kanske tar ett graviditetstest på dag 29 och om det är positivt så fortsätter man med krämen (eller som i mitt fall vaginala tabletter). Jag har även krämen hemma och ska nästa cykel testa med den istället.

• FruZäll

alla tips är välkomna, blev lite nyfiken på detta, griper just nu efter halmstrån, men hur länge hade era vänner lr du TS försökt bli gravid innan du började med denna krämen och hade ni några problem alltså om allt stod rätt till där nere eller så,

Jag har bara 1 äggledare och den är tvinnad som ett sugrör, livmodern är fin och inga problem med.

MEN jag blir fan inte gravid. vi har försökt aktivt i 5år och börjar nästan inse att det är kört för våran del=( 

Svar på tråden Jag blev hjälpt av naturligt progesteron!