• Anonym (uppskattar tips)

    Bildkollage till utlandet

    Vi har fått info om att det ska ingå ett bildkollage när man skickar ansökan till utlandet.

    Skulle därför behöva lite tips! Hur gjorde du/ni?

    Framkallade du/ni foto och klippte och klistrade?
    Jag har förstått av vissa gör som en "scrapbook".
    Hur gjorde du/ni?
     
    Bildkollage i datorn?
    Kan du i så fall rekommendera vilket dataprogram du/ni använde?  

    Förstår att utlandet vill ha en övergripande bild av familj, hem, omgivning.
    Frågan är bara hur avancerat man ska göra det?

    Uppskattar alla tips!  Glad     

  • Svar på tråden Bildkollage till utlandet
  • Chimamanda

    Hej!
    Jag funderar lite på om ni inte har fått instruktioner för hur kollaget ska göras? För vårt land fick vi ganska detaljerade instruktioner från adoptionsorganisationen. Fråga dem, så att det blir rätt. Det är olika instruktioner för olika länder. Lycka till!

  • Anonym (uppskattar tips)

    Det är inte aktuellt att starta upp nya familjer förrän i slutet av aug/sept, därför har vi inte fått några exakta instruktioner. Jag tänkte mest passa på och förbereda lite under semestern, då jag förstått att många tycker att foto-delen tar lång tid. Det jag funderar mest över upplägget och inte vilka exakta bilder vi ska välja. Kanske lära oss något bildredigering program? Eller köpa hem klipp-och-klistra saker. Jag trodde att det skulle finnas massor med bra tips och råd som kunde snabba på processen när vi väl fått klartecken att skicka våra papper. Men kanske inte.. Chimamanda, tack för att du tog dig tid att svara.

  • Pippi Långstrump

    Om du skriver vilket land det gäller - får du säkert svar och bra tips.
    Vi skulle hade bilder ala bröllopsfotografering och maken i köket lagande mat på våra bilder. Detta hade underkänts i andra länder.

Svar på tråden Bildkollage till utlandet