• Näment­jenare
    Äldre 31 Jul 17:14
    11563 visningar
    28 svar
    28
    11563

    Brio Happy - HUR fäller man ner ryggstödet?!

    Blir galen!

    Försöker fälla ner (och upp) ryggstödet på Brio Happy men det är helt omöjligt.

    Hur tusan ska man få ner handen mellan sufletten och ryggstödet för att nå spaken?! Eller ska man famla i blindo under sufletten och leta den vägen?

    Hur tänkte man här!?


  • Svar på tråden Brio Happy - HUR fäller man ner ryggstödet?!
  • Äldre 31 Jul 17:30
    #11

    Förslår för "troll" men de lät nästan så när i fortsatte prata om där bak när vi sa nått annat ställe

  • Äldre 31 Jul 17:34
    #12
    AG11 skrev 2012-07-31 17:29:45 följande:
    Men jag beskriver ju hur du ska göra.. Du ska inte ner där bakom där du beskriver.. Om du står på vagnens högersidan, framifrån sett, känn på ryggstödet närmast dig. Där finns en hård böjd spak liksom, tryck in mitten på den (de är som en böj där mitten är av) .. Om du trycker in den på mitten så fäller du ryggen samtidigt
    Men då måste man ju fortfarande sticka in fingrarna bakom ryggstödet... 
    En dag i sänder.
  • Äldre 31 Jul 17:35
    #13

    Har jag aldrig gjort.. Du kan trycka på allt tyg.. Den känns tydligt..

  • Näment­jenare
    Äldre 31 Jul 17:36
    #14

    Men det är ju det jag inte kan! Jag vet var spaken sitter men genom sufletten hittar jag den inte. Tyget är för tjockt och för stort.

    Och jag får inte ner handen bredvid sufletten.

  • Äldre 31 Jul 17:40
    #17

    Vad har du för årsmodell?! Låter knasigt ju.. Jag har aldrig behövt in i mellan något tyg å sufflett, tryck på suffletten å känn .. Den ska kännas tydligt genom suffletten.. Bara du hittar den så tryck på den med sufflett å allt.. Håller tummarna

  • Äldre 31 Jul 17:41
    #19
    Nämentjenare skrev 2012-07-31 17:36:50 följande:
    Men det är ju det jag inte kan! Jag vet var spaken sitter men genom sufletten hittar jag den inte. Tyget är för tjockt och för stort.

    Och jag får inte ner handen bredvid sufletten.
    Du behöver inte in med handen du ska bara sticka in fingrarna bakom på högersidan. 
    En dag i sänder.
  • Näment­jenare
    Äldre 31 Jul 17:50
    #20

    Jag har provat igen och igen nu men får liksom inte kontroll över spakhelvetet. Når den inte tillräckligt. Ryggdelen åker pladask ner och låses inte fast. Man kan dra ryggdelen både upp och ner. Det är som om spaken ligger i friläge.

    Första gången idag som jag provat. Känner bara för att åka och köpa en annan vagn.

  • Äldre 31 Jul 17:52
    #21

    Du drar bara upp ryggstödet å lyssnar på klicket.. På min hör man så iaf.. Å den är ny för året.. Om ryggstödet redan ligger ner helt så är de nere till Max. Dra upp till mellanläget på ryggstödet å då ska spaken hamna i fokus igen.. De är bara när du ska fälla ner som du trycker in spaken..

  • Näment­jenare
    Äldre 31 Jul 17:58
    #22

    Det är en 2012:a. Jag hör inget klick alls faktiskt.

    Hårdliften har heller inte gått att spänna fast på ett vettigt sätt i chassit. Vi frågade i affären och de hade själva problem med att hitta ett lämpligt ställe att pilla in remmarna med tryckknapparna på.

    Hårdliften höll på kana av en gång och därför vill jag ha den fastspänd.

    Hela vagnen känns så pajig efter det här.

  • Äldre 31 Jul 18:00
    #23

    Jag hade åkt tillbaka med vagnen å bett dom gå egenom den. Förstår inte hur dom kan sälja en vagn som är osäker. Den låter inte frisk

  • Näment­jenare
    Äldre 31 Jul 18:12
    #24

    Tro det eller men vi var tillbaka med den när vi inte hittade ett naturligt sätt att spänna fast hårdliften på. Så vagnen ska funka. Bara inte ihop med mig.

    Nu har maken provat. Klick hörs inte, däremot ett pang för varje hack. Samma med fotstödet. Riktigt knepigt att fälla upp och ner.

    Nu säljer vi den. Usch och fy. Det enda som funkat har varit hårdliftens utrymme som är helt ok.

  • Näment­jenare
    Äldre 31 Jul 18:12
    #25

    Tack för era svar!

  • Äldre 31 Jul 18:16
    #26

    Hoppas ni hittar en bättre vagn. Synd att eran krångla. Vi har precis köpt våran å är Supernöjd!

  • Äldre 31 Jul 18:33
    #27

    Jag är supernöjd med vår Brio Happy Kombi. Trist för er att ni behöver krångla... 


    En dag i sänder.
  • Thu 13 Jun 2019 11:01
    #28

    Tack för den här tråden, sisådär 7 år senare! Hade samma problem men nu kunde jag lösa det snabbt och smidigt med bara en googling tack vare er som svarade Hjärta

Svar på tråden Brio Happy - HUR fäller man ner ryggstödet?!