h-s skrev 2014-07-19 23:23:11 följande:
här är något du glömde citera från länken du valde, vilket jag anser är ett tecken på att det inte går att diskutera med dig och att du HADE HELT FEL ANGÅENDE VILKA SOM SUPER och det tar mig några sekunder att hitta studier som visar att flest tonårsdöttrar och kvinnor röker. Så ge upp, du har döttrar och så som västvärlden ser ut just nu (Sverige som de värsta) så kmr dina döttrar troligtvis vara experter i 15 års åldern med redan ett par års erfarenheter.
Jag må ha haft fel om tobaks- och alkoholvanor. Vilket inte spelar någon roll eftersom detta var uttalanden helt gripna ur luften, precis som dina uttalanden om att tjejer är illojala och ljuger mer. Jag kommenterade inte detta då jag ansåg det oviktigt och ett sidospår.
I den brittiska studien påpekas det flera gånger att de ligger i topp vad gäller tonårsgraviditeter, vilket osökt leder mig till tanken att de kanske har mer tonårssex också. Spelar ingen roll att de hör till västvärlden, det är inte säkert att resultatet skulle bli detsamma här i Sverige.
Det enda jag har bett om är (svensk) statistik på hur gamla flickor är när de mister oskulden. Du (eller din sambo) påstår att det är vid 13-14 år I SNITT. Vilket jag vägrar tro utan något mer än att "du kan konstatera att det stämmer". Såklart att det finns flickor som blir av med oskulden så ungt, men långt ifrån majoriteten. Jag vet inte vad du har för tjejkompisar, men inte en enda av mina var under 15 år första gången.
Att flickor generellt sett förlorar oskulden före pojkar har jag inte ifrågasatt. Tvärtemot skrev jag att jag mycket väl tror att det kan vara sant. (Läste du mitt förra inlägg?) Som du säger, flickor mognar tidigare och då är det inte konstigt att de också har sex tidigare. VAD ÄR PROBLEMET MED DETTA?
Under många, många år har flickors sexualitet varit tabubelagd och skamfylld. Någonting säger mig att du fortfarande har den åsikten. Skrämmer det dig att vi kvinnor inte låter oss styras längre?
Sen måste jag påpeka att din argumentation inte är helt lätt att följa då din text är lång, rörig och du byter spår. Se citatet ovanför. Du pratar om alkohol/tobak och helt plötsligt om hur erfaren min dotter kommer att vara vid 15 år. (Jag antar att du pratar om sex här, rätta mig om jag har fel.)
Ägd? När någon har så sorgligt nedvärderade åsikter om ett helt kön har ingen vunnit.