Inlägg från: Tramptass |Visa alla inlägg
  • Tramptass

5 döttrar eller 5 söner?

h-s skrev 2014-07-18 18:47:49 följande:

det här blir ett lätt svar. 5 pojkar såklart:D om jag fick välja att ha 10 barn så skulle jag även där välja att ha 10 söner. Pojkar är smartare, starkare och bättre helt enkelt, tjejer är olojala, ljuger, ligger runt lika ofta som dem byter trosor och är rent utav skit störiga i tonåren.

min kille tänker precis som mig och hoppas bara på söner.

Jajjemän ALLA tjejer är sådana! *suck*
  • Tramptass
    h-s skrev 2014-07-18 19:06:27 följande:

tyvärr måste man ju kunna dra alla över en och samma kant. annars är det ytterst omöjligt att debattera.

män som tränar är starkare än kvinnor som tränar, män är hårigare än kvinnor. sen att det finns kvinnor som är starkare än män som tränar lika mkt som kvinnan är ytterst ovanligt. att kvinnor är hårigare än män är där också mera ovanligt men att det förekommer kan man inte förneka.

För att dra en slutsats baserat på allt i helhet och hur det ser ut generellt så är pojkar alltså bättre än flickor. Undantag finns och dem är ytterst ovanliga och man kan inte utgå ifrån sånt

Alright, då vill jag ha flickor då eftersom män våldtar och misshandlar... De super, röker och skiter i sina barn också. :-P

Ytterst omöjligt att dra alla över en kam, tycker du inte? Man kan ALDRIG veta hur ens barn kommer att bli, pojke eller flicka.
  • Tramptass
    h-s skrev 2014-07-18 23:45:31 följande:

Majoriteten av söner våldtar inte tjejer, Majoriteten av döttrar knullar däremot runt.

Majoriteten av söner misshandlar inte motsatta könet. Majoriteten av tjejer är olojala och ljuger om vem dem sover hos som exempel för att ligga runt.

Det jag nämnde om döttrar är något som sker i generellt sett bland alla tonårsdöttrar. Då i princip alla tonårsdöttrar har haft fler sexpartners än tonårssöner och i snitt tappar tjejer oskulden i 13-14 års åldern och hos pojkar i 18 års åldern.

Naturligtvis vet jag att långt ifrån alla söner blir misshandlare och våldtäktsmän. Det var ett överdrivet uttalande för att få dig att förstå att DINA uttalanden är grovt överdrivna. Jag vet inte vart du fått det ifrån att majoriteten av alla tjejer "knullar runt" och är olojala. Tappar i snitt oskulden i 13-14 årsåldern??? Finns det någon form av statistik på det, eller är det helt taget ur luften? 

Jag är lojal som få, hatar att ljuga, har vid 35 års ålder haft en enda sexpartner (som jag är gift med) förlorade oskulden som 18-åring och var väldigt lugn som tonåring. Jag har universitetsutbildning med höga betyg och en iq över genomsnittet. Gissa vilket kön jag tillhör.

Att önska sig ett specifikt kön för att man tror att barnet ska bli på ett visst sätt är vansinnigt.
  • Tramptass
    Från din länk: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-416077/More-girls-boys-say-yes-sex-16.html

"Three per cent of the men surveyed claimed to have had more than 100 sexual partners.

Only one per cent of women claimed this number of conquests."

Här står det ju klart och tydligt att fler män än kvinnor har överdrivet många sexpartners. Dessutom är studien brittisk och kan nog inte helt jämföras med svenska förhållanden. 

När testet gjorde där män frågar ut exakt 100 olika kvinnor så fick männen ett nej av alla 100 kvinnor vilket ger en klar och förtydande svar på att män har det svårare än kvinnor att få sex.

Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du vill med detta inlägget. Det bevisar ju att kvinnor säger nej till random sex och INTE "knullar runt"? Att kvinnor har större möjligheter till att få sex innebär väl inte att de faktiskt har det oftare.

Länk till när svenska flickor förlorar oskulden? Jag vägrar tro på att 13-14 år är snittåldern. Även om jag också tror att det generellt sker tidigare än hos pojkar. Detta just pga mognaden och att många dras till lite äldre pojkar.

När det gäller min egen dotter (som bara är 8 år än så länge) så anser jag att det är bättre att hon har sex av rätt orsaker vid 15 år, än att hon har det av fel orsaker vid 21. Sex är inget skamligt och det är inte fel att ha haft många partners heller. Det viktiga är att man RESPEKTERAR SIG SJÄLV och skyddar sig, både kroppsligt och själsligt.

Tack för komplimangen, men jag tror inte att jag är så unik faktiskt.

• Tramptass
    h-s skrev 2014-07-19 23:23:11 följande:

här är något du glömde citera från länken du valde, vilket jag anser är ett tecken på att det inte går att diskutera med dig och att du HADE HELT FEL ANGÅENDE VILKA SOM SUPER och det tar mig några sekunder att hitta studier som visar att flest tonårsdöttrar och kvinnor röker. Så ge upp, du har döttrar och så som västvärlden ser ut just nu (Sverige som de värsta) så kmr dina döttrar troligtvis vara experter i 15 års åldern med redan ett par års erfarenheter.

Jag må ha haft fel om tobaks- och alkoholvanor. Vilket inte spelar någon roll eftersom detta var uttalanden helt gripna ur luften, precis som dina uttalanden om att tjejer är illojala och ljuger mer. Jag kommenterade inte detta då jag ansåg det oviktigt och ett sidospår.

I den brittiska studien påpekas det flera gånger att de ligger i topp vad gäller tonårsgraviditeter, vilket osökt leder mig till tanken att de kanske har mer tonårssex också. Spelar ingen roll att de hör till västvärlden, det är inte säkert att resultatet skulle bli detsamma här i Sverige.

Det enda jag har bett om är (svensk) statistik på hur gamla flickor är när de mister oskulden. Du (eller din sambo) påstår att det är vid 13-14 år I SNITT. Vilket jag vägrar tro utan något mer än att "du kan konstatera att det stämmer". Såklart att det finns flickor som blir av med oskulden så ungt, men långt ifrån majoriteten. Jag vet inte vad du har för tjejkompisar, men inte en enda av mina var under 15 år första gången.

Att flickor generellt sett förlorar oskulden före pojkar har jag inte ifrågasatt. Tvärtemot skrev jag att jag mycket väl tror att det kan vara sant. (Läste du mitt förra inlägg?) Som du säger, flickor mognar tidigare och då är det inte konstigt att de också har sex tidigare. VAD ÄR PROBLEMET MED DETTA?

Under många, många år har flickors sexualitet varit tabubelagd och skamfylld. Någonting säger mig att du fortfarande har den åsikten. Skrämmer det dig att vi kvinnor inte låter oss styras längre?

Sen måste jag påpeka att din argumentation inte är helt lätt att följa då din text är lång, rörig och du byter spår. Se citatet ovanför. Du pratar om alkohol/tobak och helt plötsligt om hur erfaren min dotter kommer att vara vid 15 år. (Jag antar att du pratar om sex här, rätta mig om jag har fel.)

Ägd? När någon har så sorgligt nedvärderade åsikter om ett helt kön har ingen vunnit.
  • Tramptass

Att förbli oskuld tills man gifter sig existerar i stort sett inte längre här i Sverige. Jag betvivlar starkt att killar skulle vara det om de slapp pressen. Varför skulle det ens vara något att sträva efter?

Att pressas till att ha sex är såklart helt fel. Det ska man ha för att man vill det. Jag kommer lära min dotter, OCH min son, att respektera sig själva och bara göra det som de själva vill. Att vänta tills de känner sig mogna och att det ska ske med en person de litar på, och förhoppningsvis älskar. Om de sedan har haft 50 partners när (om) de gifter sig kommer jag inte att döma dem.

Dina åsikter om jämställdhet ligger så långt från mina att vi förmodligen inte kommer få ut något mer av den här diskussionen.

Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?