• wamiac

    Omstart

    Hej
    Jag är 43 och väntar mitt fjärde barn i början av december. Mina tidigare barn (med annan man) är stora nu 20, 17 och 14 år. Det här är mao en omstart för mig. Det känns verkligen jättebra - vem bestämmer om man är gammal? Jag varken vill vara gammal eller känner mig så. Skriver för att se om jag kan få kontakt med andra  som vill glädjas åt livet.    

  • Svar på tråden Omstart
  • GladaFrun

    Grattis

    Jag fick nr 3 och nr 4 när jag var 39 och 40 och har två tonåringar med exsambon.

    Det är fantastiskt att bli mamma igen med lite mer mognad.

  • wamiac

    Ja, jag känner samma sak, bara positivt att ha flera barn och ha en bättre grund att stå på. Roligt att höra att det finns fler i samma situation.

    Glad

  • Cosmoz

    En till här som nått 39 väntar mirakel nr 4
    Vi har tre pojkar på 13, 10 och 5 år. Vi väntar nu en tjej bf 17/9 ( v33+4)
    Känns helt fantastiskt

  • Ripasso

    Jag är också inne på "omstart", har en son sen tidigare som är 18 år (han "blev till" med hormonstimulering och insemination).  Min sambo har inga barn. Så nu ska vi se om vi kan få till det, dvs ett gemensamt barn. Jag blir 43 i höst och sambon blir 41 Glad

  • miino

    Hej!

    Jag hoppar också in här; är 43 och börjar om med "ny" man (har ju haft honom ett tag;)) Mina andra barn är 23 och 19, så det är verkligen en omstart - nojjig som aldrig förr, mannens första. Fem år tog det för oss att få till plutten som är beräknad att plockas ut i mitten på december. Hur går det för er andra?

  • Ripasso

    Miino: vad säger dina äldre barn om plutten? Min son är 19 år och jag är osäker på vad han skulle säga om han fick en lillebror eller lillasyster i hans ålder  Glad

  • miino

    Hej Ripasso - det är nog en process att gå igenom när man är så stor och plötsligt få ett syskon - hans första reaktion var mest; jaha, jag flyttar nog ändå hemifrån snart... :D Men allterftersom tiden gått och min mage vuxit har han frågat ganska mycket, hur stort barnet är, intresserat sig för u-ljudbilderna osv.

    En rolig sak: Han möblerade om rummet och funderade på om bebisen kanske kunde trilla ner mellan sängen och väggen (då måste han ju tänkt ha plutten i sitt rum ibland) Och igår kom han hem med ett gosedjur, från sitt eget favoritspel WOW, som han skulle ge till bebisen, så man kan väl säga att det framåt :) Och jag är övertygad att han kommer älska sin lillebror, när han väl är här. 

    Min 23-årings första kommentar till nya familjemedlemmen var: Fan va nice! :D  

  • miino

    P.S Men jag var jäkligt nervös för att berätta för dom, eftersom jag oroade mig för deras reaktioner...

Svar på tråden Omstart