Inlägg från: donnadonna |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Regnbågsbebisar våren 2013

    Är det fler än vi som väntar smått till våren?

    Vår första bebis och mycket tankar och funderingar. Är ni i samma situation kanske ni vill dela era tankar med oss?
     

  • Svar på tråden Regnbågsbebisar våren 2013
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!
    Ååh grattis till er! Vi är också i vecka 7 och är beräknad förlossning den 1 April. :) Vart/ hur har ni gått tillväga för att få bebisfröt på plats?
    Vi har varit på Storkkliniken, kändes som väl beprövat. Det tog sig också på första försöket så det känns ju kanon förstås. Vart bor ni om man får fråga?Skrattande

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej igen.

    Vi går in i v. 9 i dag. Skrattande T mår inte så illa, ngn gång ibland bara, men tröttheten och skiftande hormoner gör att hon inte helt känner sig som vanligt. I övrigt syns inget direkt, hon säger att byxorna känns lite lite tajtare i midjan men inget som ngn annan skulle lägga märke till.
    Jag känner mig mer och mer orlolig för varje dag som går. Att det lilla livet skall släppa. Känns som att man bara längtar till att det skall synas och att man vet med "säkerhet" att den kritiska tiden är gjord.
    T säger att hon känner ett lugn i magen som hon aldrig tidigare känt och att jag inte skall vara orolig men på ngt vis är det svårare att vara lugn när man är bredvid tror jag?
    På fredag skall vi berätta för våra föräldrar, då kanske allt blir mer verkligt förhoppningsvis. Vi pratar hela tiden med varandra och med bäbis som om det vore en självklarhet att den kommer att stanna där inne, tror på karma så.. {#emotions_dlg.flower}
    Men helt lugn blir jag nog först den 30:de i nästa vecka för då skall vi på riktiga inskrivningen på Askims MVC (de är HBTQ certifierade) Denna dag skall en läkare göra ett ultraljud med en stav. Det känns tryggt tycker jag för då får man ju se på riktigt att den är där. Spännande! 

    Jag äer lite avis på er som får gå på Mama Mia. Har bara läst bra om dem. Fast är glad att vi har Askims MVC här som har haft ett väldigt fint bemötande gentemot oss. De har tydligen även HBTQ-grupper senare under graviditeten. Hoppas på att det skall vara med ngr roliga mammor/pappor i dem som man kan dela erfarenheter med oxå då vår HBTkrets är väldigt begränsad. 

    Kommer det bli adoption för din flickvän/sambo/fru sedan eller hur fungerar det vid heminsemination?

    Ha det gott!

     

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej.
    Igår kände jag att jag var extra rädd att det släppt, fattar inte varför? Så jag tvingade T att köpa nytt gravtest sådant med text där det står att man är gravid och visar hur länge. Löjligt egentligen eftersom gravhormonerna sitter i upp till 3 veckor efter ett missfall. Men hur som fick min stackars festmö lämna ett litet prov igår kväll efter att  jag lovat att sluta oroa mig efter det. Testet var GRAVID 3+ vilket betyder att man varit befruktad i ca lika många veckor som sen vi var på Storken. Glad 
    Inte införskaffat ngr grejjer än men på torsdag nästa vecka när vi varit och gjort ultraljudet och vet med säkerhet att det lilla livet är der det ska då skall vi våga oss ut och kika lite. Har ni börjat handla?

    Vilken vagn? Vi funderar på Trille..har bara kollat på nätet än så länge Glad

  • Anonym (Kaffedraken)

    Godagens.
    Härliga helg! I fredags berättade vi för alla blivande mormödrar  2 st + 1 extra samt blivande morfadern och mostrarna. Vi var på restaurang och firade min födelsedag. I själva verket var det ju bara en täckmantel för att samla alla samtidigt. T tog till ordan och grattade mig och sen passade hon på att gratta de blivande morföräldrarna och mostrarna. Så roligt och se allas olika reaktioner. Ingen av dem visste om att vi börjat vägen mot att skaffa dem barnbarn. 
    Ts mamma började med att tjuta. Min mammas första reaktion var att säga: Hur har du kunnat vara tyst om det här??? Haha, det undrar jag med.
    Nu känns det gott att alla vet och då känns det oxå som att det kan bli officiellt bland omvärlden. Vi tänker inte vänta till v 13 bara för att den kritiska tiden skall vara förbi. Vi får helt enkelt lita på att bebben stannar kvar där den hör hemma.
    Dock väntar jag med spänning till på torsdag för att få Ts lugna mage bekräftad inför mina egna ögon hos läkaren. Glad
     Jag tycker oxå att det är lite underligt att inte fler regnbågsföräldrar nappat på denna tråden..Finns ju en till tråd fast de som skrivit i den har tidigare BF än oss..

    Får man ställa lite frågor om er? Hur gamla är ni och vad jobbar ni med? Gillar ni att göra osv? Vi är 29 år båda två och jag arbetar som kriminalvårdare samt T som fartygsoperatör. 
    Vi älskar att äta och dricka gott, (det senare till Ts stora förtret nu under gravtiden )gärna tillsammans med vänner. Vi försöker träna så ofta som möjligt vilket brukar variera hur mycket som hinns med. Solig
    Ha en fin söndag!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Å va skönt att det lilla livet mådde som det skall. Skrattande Vi är vad vi vet idag 8v5dagar så då är vi samma. Får se om ngt ändras på torsdag. Men vad vi vet med säkerhet är ju att gjorde inseminationen den 10/7..

    Va mysigt med hus! Vi letar för fullt efter nytt boende och har efter ngr förlorade budgivningar bestämt att satsa på en ny bostadsrätt istället. Jag blir sjukt störd över att det är så dyrt att köpa hus i storstäder. I min gamla hemstad hade ett hus gott på ca 1,2 miljoner, liknade hus här kostar 3 miljoner GALET! I morgon skall vi buda på en lägenhet ngn km från havet, den har två uteplatser och har mer en radhuskänsla över sig än lägenhet..T´s jobb är anledningen till att vi har bestämt oss för en lägenhet istället. Vi skall kanske flytta utomlands nästa höst 2013.

    Småland alltså? Har ni familj där? Umgås ni mycket i gaykretsar? Vi har en mycket begränsat gayvänkrets.. Inga flator som har barn heller för den delen.. Dock har min bästa vän bög och snart gift blivit de första i sin hemkommun att bli godkända som kontaktfamilj. Framsteg för småstäderna, nu väntar de bara på att ngr barn skall bli tillgängliga. 

     

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi var på den riktiga inskrivningen igår. De gjorde ul och vi fick se den lilla bebisen och dess starka lilla pickande hjärta. Helt magiskt! Så magiskt att jag glömde fråga om bild eller om jag åtminstående kunde få ta kort på skärmen..jaja..vi har fått tid för u.l i slutet på oktober så det får bli då istället.  Nu känner jag mig väldigt mycket lugnare i alla fall.. T är ju lugnare än fisken som det är..

     Vi har i veckan köpt en ny lägenhet. En trea med uteplats som ligger med promenadavstånd till havet och ngr av våra närmsta vänner. Känns gott! Nu ska vi bara få sålt den vi bor i.. Känns skönt att det blev en lägenhet i markplan istället för den nuvarande 2an utan hiss på 4 vån..
     Skönt att flytta närmare familjen, allra helst nu när ni väntar smått. Jag har bott många år i Norrland innan jag flyttade ner till T i Götet. Dock är jag född och uppvuxen i Vänersborg så jag känner att det är perfekt att komma närmare allra helst nu när man skall bilda egen familj. Baby
    Vi åker till Grekland 2 veckor nu på söndag så jag kommer inte skriva här på ett par veckor..SOL SOL SOL och värme tack!
     Men först skall jag kika in er blogg!

    Ha det gott så hörs vi om ett par veckor! Solig

Svar på tråden Regnbågsbebisar våren 2013