Barnsuget kommer inte. Kan man
Hej,
Jag har också gått i liknande funderingar, är 33 år och har varit singel i många år innan jag träffade min sambo och blev van vid tanken på att jag kanske inte kommer skaffa barn.
Nu har jag dock en sambo som gärna vill ha barn innan jag är 35... (pga. att det blir svårare då) jättekär i honom och har verkligen tänkt om, vill spendera mitt liv med honom och börjat tänka om lite när det gäller att skaffa familj, dock har ingen längtan efter barn väckts i mig då jag känner mig som TS, väldigt nöjd med min nuvarande livsstil.
Konstig grej hände i denna veckan, vet inte om folk med hund håller med här? Vi var hundvakter för en valp. Jag var hemma mycket ensam med hunden, blev stressad av att konstant vakta hunden och ha ansvar för att den inte biter sönder något eller förstör något i huset (bor i hyres). Inte ens långa promenader som jag vanligtvis älskar blev kul med hunden, den drar iväg och är rädd att den kommer i konflikt med andra hundar eller människor. Känner bara konstant stress och har ingen anonymitet med min sambo längre, hunden sover med oss i sängen så jag sover också dåligt om nätterna... Detta bara efter ett par dagar! Kan inte gå till affären eller gymmet om jag vill pga hunden kan inte bli lämnad ensam, känner en otrolig begränsning. Låter ju precis som det är med en bebis, hur ska det gå om jag är deprimerad efter två dagar med hund? Kommer modersinstikten kicka in någonsin och ska jag skaffa barn och bara hålla tummarna på att hormonerna gör det värt det och att kärleken kompenserar alla uppoffringar? Känns riskabelt. Någon som har erfarenhet?