• Cicekdeniz

    Svärföräldrar...

    Hej! Så jag och min kille har varit tillsammans i snart 1 år och allt är super förutom hans föräldrar.. Vart ska jag börja?.. Det började med att innan vi träffades så hade han en annan tjej som vi döper till X. X och han var tillsammans i dryga 3 år och de bestämde sedan för att gå skilda vägar.. Sedan kom jag in i bilden. Min kille och jag kunde helt enkelt inte få nog av varandra och timmarna bara flög förbi när vi var med varandra så vi va med varandra varje dag. Detta gillade såklart inte hans föräldrar. De tyckte att vi var förmycket med varandra och att jag förstörde hans liv genom att klippa banden mellan han och hans kompisar (när det i själva verket är så att jag faktiskt tjatat på honom att han ska träffa hans kompisar vilket han gör men som sagt kanske inte lika mycket när man är nykär och precis börjat universitetet...) Iaf, vi struntade i allt detta och jag låtsades om som ingenting. Jag hade absolut inget emot dom och trivdes med dem och kunde faktiskt njuta av att spendera tid med dem (allt detta för att jag själv inte har en egen familj).. Efter ett tag börjar min killes ex flickvän X att skriva med honom. Detta stör mig väldigt mycket och jag ber honom att sluta, ängeln som han är så slutar han och skriver till henne på ett snällt sätt att han inte vill ha någon kontakt med henne.. Hon förstår inte, säger att hon fortfarande har känslor för honom samt att hon vill fortsätta träffa honom. Detta gör mig självklart väldigt upprörd men han skriver ytterligare 1 gång att han inte vill ha något med henne att göra. Efter ett tag skriver hon igen till honom, men denna gång så ber han om min hjälp för att formulera sig eftersom hon tydligen inte förstår när man säger det på ett trevligt sätt så jag skriver ett lite hårdare, min kille kollar igenom smset och sedan skickar vi det. Vi skrev det alltså tillsammans. Nån månad går och hans föräldrar får reda på det här smset som vi skickade till X och blir arga på mig. De säger att jag smutskastat deras son och att jag inte är bra för honom. De säger rakt ut att det är bättre att vara fejk mot människor för att man senare i livet inte vet när man kommer stöta på dom, som tex att de kommer att anställa dom! Hur sjukt är inte det? Deras anledning är också att de fortfarande vill vara vänn med X och det har inte jag nått emot men varför kan de inte acceptera att deras son inte vill ha något med henne att göra? Inte nog med detta så är de så sjukt överbeskyddande. De ringer till honom minst 3 ggr om dagen och om han inte svara så får de panik!!! Jag vill verkligen ha en framtid med min kille men känner att det är svårt just för att hans föräldrar hatar mig så mycket... Är det någon som är i samma sits? Har någon några tips? Tacksam för svar!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-06 01:39
    (SKICKADE FRÅN MOBILEN OVH BLEV INGET BRA SÅ SKICKAR OM)
    Hej! Så jag och min kille har varit tillsammans i snart 1 år och allt är super förutom hans föräldrar..

    Vart ska jag börja?..
    Det började med att innan vi träffades så hade han en annan tjej som vi döper till X.
    X och han var tillsammans i dryga 3 år och de bestämde sedan för att gå skilda vägar.. Sedan kom jag in i bilden.
    Min kille och jag kunde helt enkelt inte få nog av varandra och timmarna bara flög förbi när vi var med varandra så vi va med varandra varje dag. Detta gillade såklart inte hans föräldrar. De tyckte att vi var förmycket med varandra och att jag förstörde hans liv genom att klippa banden mellan han och hans kompisar (när det i själva verket är så att jag faktiskt tjatat på honom att han ska träffa hans kompisar vilket han gör men som sagt kanske inte lika mycket när man är nykär och precis börjat universitetet...)
    Iaf, vi struntade i allt detta och jag låtsades om som ingenting. Jag hade absolut inget emot dom och trivdes med dem och kunde faktiskt njuta av att spendera tid med dem (allt detta för att jag själv inte har en egen familj)..
    Efter ett tag börjar min killes ex flickvän X att skriva med honom. Detta stör mig väldigt mycket och jag ber honom att sluta, ängeln som han är så slutar han och skriver till henne på ett snällt sätt att han inte vill ha någon kontakt med henne.. Hon förstår inte, säger att hon fortfarande har känslor för honom samt att hon vill fortsätta träffa honom.
    Detta gör mig självklart väldigt upprörd men han skriver ytterligare 1 gång att han inte vill ha något med henne att göra. Efter ett tag skriver hon igen till honom, men denna gång så ber han om min hjälp för att formulera sig eftersom hon tydligen inte förstår när man säger det på ett trevligt sätt så jag skriver ett lite hårdare, min kille kollar igenom smset och sedan skickar vi det. Vi skrev det alltså tillsammans.
    Nån månad går och hans föräldrar får reda på det här smset som vi skickade till X och blir arga på mig.
    De säger att jag smutskastat deras son och att jag inte är bra för honom. De säger rakt ut att det är bättre att vara fejk mot människor för att man senare i livet inte vet när man kommer stöta på dom, som tex att de kommer att anställa dom! Hur sjukt är inte det?
    Deras anledning är också att de fortfarande vill vara vänn med X och det har inte jag nått emot men varför kan de inte acceptera att deras son inte vill ha något med henne att göra?
    Inte nog med detta så är de så sjukt överbeskyddande. De ringer till honom minst 3 ggr om dagen och om han inte svara så får de panik!!!
    Jag vill verkligen ha en framtid med min kille men känner att det är svårt just för att hans föräldrar hatar mig så mycket...
    Är det någon som är i samma sits? Har någon några tips?
    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Svärföräldrar...
  • alanbanks

    De kanske är oroliga över att sonen hoppade direkt in i ett nytt förhållande? De vill antagligen bara sin sons bästa.

    Vad säger du när de anklagar dig?

  • Lilla fjunet

    Det låter som om ni är väldigt unga. Hans föräldrar kanske vill att han ska leva livet lite och inte kasta sig in i ett nytt förhållande.
     

  • Lilla fjunet

    Förresten så kan man inte kontrollera en annan människa hur mycket du än vill.
    Vill han ha kontakt med sitt x så kommer han att ha det oavsett vad du vill, men tyvärr kommer de nog ske bakom din rygg i stället.
    Det är väl bättre om ni har en sund relation där ingen förbjuder den andra saker.  

Svar på tråden Svärföräldrar...