• Michal
    Äldre 21 Oct 16:24
    3980 visningar
    18 svar
    18
    3980

    Ensam pappa söker...

    Jag är med en ensam pappa, på heltid dessutom. Skulle vara skoj att ha lite fler ensamma föräldrar att snacka med lite då och då :)

  • Michal
    Äldre 21 Oct 18:42
    #4
    jessilin skrev 2012-10-21 18:35:18 följande:

    Jag har två barn, en dotter på snart 17 som bor hos pappa och går gymnasiet och en son på snart 6år som bor varannan vecka. När dottern va liten och upp till mitten av sjuan bodde hon heltid hos mig.
    Inga av de vänner jag umgås mest med har barn så det blir ju helt olika liv det där. Man VILL göra samma som de andra gör, gå ut och äta, spara till resor etc. men det går ju inte lika lätt med små sötnosar att ta hand om.
    Idag har jag ju iaf varannan vecka att umgås med folk på, men fortfarande ska ju familjenprioriteras rent ekonomiskt så det skiljer ju fortfarande lite på förutsättningarna för mig och mina vänner.
    :)
    Gratis e gott :)   


    Känner igen det där med det ekonomiska och tiden. Själv har jag inte tid att göra allt jag vill, råd skulle jag nog kunna ta mig. Men jag vill t.ex kunna gå på speciellt hockey oftare, men kan inte det just pga att det kräver barnvakt(sonen är inte intresserad alls av sport), vilket jag hellre sparar till de tillfällena som känns viktigare.

    Resor har jag helt valt bort. Har inte ambitionen att se så mycket mer av världen än sverige faktiskt. Det finns bättre saker att lägga sina surt fördärvade slantar på :)
  • Michal
    Äldre 21 Oct 18:55
    #6
    jessilin skrev 2012-10-21 18:47:55 följande:
    Resor för mig kan vara både inrikes och utrikes. Är ingen globetrotter alls, men tycker om att byta miljö. Dock köpte jag ett billigt tält på ÖB och vann biljetter till Storsjöyran i somras så då drog jag och tonåringen dit. Sånt gillar jag, rätt enkla saker men som ger kvalitetstid.
    :)
    SÅ jag får väl fortsätta tävla. 
    Jo, absolut, resa inom sverige räknas med självklart :) Tänkte väl mer att jag inte behöver åka utomlands för att känna att det är skönt att komma iväg lite. Enda resor jag i så fall gillar utomlands är de gånger jag varit på festival i Tyskland, på tal om att du varit på Storsjöyran. Det är något jag vill göra om igen, får se när man får råd till det :)
Svar på tråden Ensam pappa söker...