• Indiansommar

    Nybörjare i scrap, vad behöver man??

    Jag tänkte försöka mig på att scrappa ihop ett album från när vi var på Legoland. Vad behöver man för verktyg? Vad ska jag tänka på?
    Är även medbjuden på ett scrappmaraton, vad behöver man ha med sig dit för att få en kul dag? Och hur får man med sig alla papper, pennor, stämplar mm??

  • Svar på tråden Nybörjare i scrap, vad behöver man??
  • Nazca

    Vet inte när detta maraton är. Kanske redan har varit.
    Sax, lim, skalpell, linjal.

    Det finns inga regler för vad man SKA ha.
    Du kan använda dig av allt som finns. Det är fantasin som sätter gränserna.
    Något jag gillar att använda mer än lim är dubbelhäftande tejp. Köper det på Bokia.

    Jag har använt mig av snören, rep, papperspåsar, tapet, pärlor.
    Allt möjligt. 

    Om maratonet har varit, hoppas jag att du hade roligt och att du fick massor av inspiration.
     

  • Nazca

    Åh, hoppas att du får en trevlig stund. Glad 

    Se till att ha en bra sax och en linjal, sen är det som sagt bara fantasin som sätter gränser.
    Lycka till Glad 

  • Erizajo

    varit scrappare ett par år, och tråkigt nog är det svårt att med få grejer kunna göra mycket...det man inte kan vara utan är defenitivt en taperunner, en bra skärmaskin och hörnstans tycker jag. Det bästa är om man är ett gäng som träffas regelbundet och scrappar tillsammans, då kan man låna grejer av varandra. Kolla in tradera, där kan man fynda en hel del.

    Maila mig om du undrar öve ngt =) [email protected]  

  • Surpuppan
    Erizajo skrev 2012-08-31 19:42:02 följande:
    varit scrappare ett par år, och tråkigt nog är det svårt att med få grejer kunna göra mycket...det man inte kan vara utan är defenitivt en taperunner, en bra skärmaskin och hörnstans tycker jag. Det bästa är om man är ett gäng som träffas regelbundet och scrappar tillsammans, då kan man låna grejer av varandra. Kolla in tradera, där kan man fynda en hel del.

    Maila mig om du undrar öve ngt =) [email protected]  

    Absolut! Fler tips är en bra liten sax, en svart stämpeldyna, en akrylkloss att fästa stämplar på och en bra penna att skriva med. För min del skulle jag beställa hem ett kit om jag skulle på en scrapmässa. Matchat och klart och innehåller det du behöver för 5-10 sidor beroende på hur mycket produkter du använder på en sida.
  • Indiansommar

    Nu är det över ett årsedan jag startade tråden, och jag har hunnit samla på mig massor med "bra och ha/bara måste ha" saker ;) jag gör mest kort och ATC kort vilket jag  tycker är superkul :) 

Svar på tråden Nybörjare i scrap, vad behöver man??