• Kärlek84

    Ja! Herregud, det är sant!

    Åh herregud, jag plussade nyss!

    Det började med att jag i förrgår (eftermiddag) tog ett CB vanligt test och ett preg test. På CB kom det upp ett sånt tydligt "spökstreck" som alla pratar om här, smalt, grått och knappt synbart. Preg testet visade inget.

     Men envis som man är (och hoppades) så bröt jag upp både CBtestet och PREGtestet. CB såg ju ut som innan jag bröt upp det, dvs, som ett spökstreck. Men på PREG kunde jag se ett ljust ljust streck. Dock grått vad jag kunde se.

    Igår (eftermiddag) testade jag igen med CB, PREG och testlagrets sticka. CB visade återigen spökis, Preg ingenting och på testlagret såg jag det smalaste streck som går att se i grå ton. Men lyste jag igenom testet med en lampa syntes inget, så tog det som neg.

    Tokig som jag är bröt jag upp CB och PREG, och CB såg ut som innan jag bröt upp det(dvs som ett spökstreck) och på PREG fick jag återigen se det där strecket! Svagt, smalt och grått. Men eftersom det bägge ggr varit efter tiden gått ut så har jag bara tagit det som negativt.

    Imorse testade jag med endast testlagrets test och efter 20 min kom det fram ett såååå tunt streck, dock i grå ton. Tog det som negativt.

    Men eftersom jag har några test hemma så ville jag testa nu vid kl 12, vilket jag gjorde (dvs ca 5 timmar efter jag testade imorse) och jag testade först med testlagret. Jag hamnade i chock när det direkt kom upp ett rosa streck till, dvs det blev ett positivt test! Det är ju inte starkt, men fullt synbart!

    Tog genast ett CB digitalt som jag hade hemma och det visade "gravid 1-2"

    Helt omtumlad! Imorse negativt (eller det såg ju ut som ett spökstreck) och nu 5 timmar senare positivt!!

    Är på BIM-2.   

                      

  • Svar på tråden Ja! Herregud, det är sant!
  • Neeellie

    Grattis! Skrattande

    Är själv ganska nyplussad med första barnet, känns fortfarande overkligt men är så glad! :)
    Första barnet för dig också?
    Hoppas det går bra för dig och grattis igen till det efterlängtade plusset! {#emotions_dlg.flower}

  • Kärlek84

    Tack så mycket bägge två

    Nej detta blir mitt tredje barn om allt går väl nu!

    Men det känns lika spännande nu som första gången jag var gravid, hihi!   

  • Bibbidi

    *Ställer mig i en gospelskör och börjar sjunga "Halleluja"* 

    Grattis till graviditeten! SkrattandeSolig 


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Neeellie
    Kärlek84 skrev 2012-08-09 12:53:44 följande:
    Tack så mycket bägge två

    Nej detta blir mitt tredje barn om allt går väl nu!

    Men det känns lika spännande nu som första gången jag var gravid, hihi!   
    Så lite så :)

    Åh, vad kul!

    Hehe, ja det förstår jag, lyckan för mig är total! :) 
Svar på tråden Ja! Herregud, det är sant!