Anonym (hmmm) skrev 2012-08-10 17:54:03 följande:
nej jag kan inte gora nat at detta...socialhandlaggaren har skrivit rapporten sjalv och vandit och vridit..tex ar min dotter valdigt smal..hon har jamt varit det och detta ar fran bade mina och pappans gener,,da skriver handlaggaren att min dotter ar sa smal for att jag ar en dalig mamma och inte ger henne nagon mat...hon skriver alltsa raporten utan bevis eller grunder..bara for hon inte gjorde sitt jobb fran borjan..nu sitter MIN dotter 8 timmar bort fran mig och grater varje dag...vi far traffas en helg varannan manad..de har ratt att ha henne borta fran mig tills hon ar 18.handlaggaren till och med ljog och fick nastan min pappa anmald alltsa dotterns morfar for incest..hon tvingade min dotter attt gora gyn kontroll, helt utan grunder detta med
Socialens version skiljer sig allt som oftast kraftigt från det verkliga livet och deras dom är allt som oftast slutgiltig.
Men ge dig inte, kämpa för ditt barn, ta till lite dirty tekniker och dra in media i det hela, det har en stor chans att lösa sig när det hamnar på löpsedlarna, det är bara när man låter dom hålla på i skuggorna som det går bra för dom.
Har varit med om flertal utredningar och har stött på liknande tolkningar som var helt uppåt vägarna.
En av mina har en ganska unik sjukdom som yttrar sig främst i extremt torr hud, det att han föddes för tidigt och har alltid varit liten och tunn som en sticka hjälpte inte vår sak direkt, vi blev anmälda av dagiset och Socialen konstaterade att den torra huden kommer ifrån att vi försummar barnet samtidigt som vi svälter den.
Som bevis användes dagiset där ungen både drack och åt som en häst.
Lösningen på detta blev som tur är inte lvu utan vi fick gå värdelösa föräldrarkurser för att lära oss hur mycket mat och dryck barnen behöver.
"Förslagen" stärktes givetvis av direkta hot att om vi inte sammarbetar så blir det snack om åtgärder som sker utan vår medgivande.
Wee för välplacerade åtgärder bekostade av skattepengar.
Socialen är bara en samling av maktgalna kärringar som får på tok för lite kuk till vardagen.
Undantag finns givetvis.