• Anonym

Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått

Loket skrev 2012-08-09 20:15:54 följande:
    Där har du fel namnen brukar vara utskrivna i domen för övrigt är frågan vad det tjänar för syfte att läsa domen som lekman mer än att gotta sig åt att få veta vem det berör?
    Precis. Det leder ingen vart ändå. Ingen kan ändå hjälpa till med något. Har ingen lust att hänga ut honom för att andra ska sitta och snoka och gotta sig i andras problem.
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-08-09 20:17:37 följande:
    Loket: för att se om ts har hittat på det hela eller inte.
    Ja, men vad spelar det för roll för dig? Om du nu får se detta svart på vitt, att det är sant. Vad exakt har du tänkt att stå till tjänst med då?
  • Anonym
    Loket skrev 2012-08-09 20:35:00 följande:
    Jag anser att det bör finnas mer än bara en persons utsaga för att bli dömd, antigen vittnen eller teknisk bevisning som styrker den personens utsagor annars kan det bli felaktiga domslut och oskyldiga döms

• Anonym

Ni som inte tror mig, vad gör ni ens här? Lägg ner och gör något vettigt istället för att försöka trycka ner mig. 

• Anonym
    Aaliyah skrev 2012-08-09 20:39:38 följande:
    Ts: då skulle ingen person blir dömd för våldtäkt eller sexuellt utnyttjande av barn. För det finns sällan vittnen till den typen av brott. Det finns oftast ingen teknisk bevisning heller eftersom brottet när det gäller barn sällan upptäcks förrän långt efter det att de skett. Dessutom; om det finns teknisk bevisning om att samlag förekommit så måste åklagaren, när det gäller vuxna, bevisa att samlaget inte har varit frivilligt och att den tilltalade insåg detta.
    Ja, det är sant. Men när det finns motbevis så tycker man ju att dom borde utreda lite noggrannare. Hade dom kollat upp tjejen ifråga, så hade dom fått reda på att hon anklagat flera killar tidigare också. Det hade iallafall fått mig att börja fundera om det verkligen är sant.
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-08-09 20:27:39 följande:
    Loket: men det finns ju inget våldtäktsoffer enligt ts. Det är ju uppenbart att hon ljugit. Och hennes väninnor också vad det verkar. Och den dömde är ett oskyldigt offer.

Ts: du drar slutsatser om det svenska rättssystemet utifrån en historia som jag utgår från är påhittad. Jag gillar intellektuell ärlighet, so sue me.
    Jadu Aaliyah, du lever kanske i en skyddad värld. För det svenska rättssystemet är = Ankeborg!!  Lagens läggs åt sidan när målsägande är en kvinna och den åtalade en man.
    Det är tyvärr väldigt vanligt. Många oskyldiga killar som sitter inlåsta, dömda, helt ifråntagna sina liv av dessa lögnerskor.
    Man kan hoppas att dessa lögnaktiga kvinnor träffar på någon som en vacker dag verkligen gör sig skyldig till det de anklagar oskyldiga killar till.
    Även att de som har rätten som arbetsplats och gör dessa val, kanske har en son som hamnar framför skranket...oskyldigt dömd....  så kanske de vaknar!!

Gå in och läs på Rättssäkerhetssorganisationens sida...rsorg.se  om ni inte tror TS eller mig.
  • Anonym
    doggy skrev 2012-08-09 20:39:47 följande:
    Vi skulle kanske tro dig om du var villig att svara på frågor ? Media har ju gått ut med detta o det måste du ju kunna länka då ??
    Ja, men OM jag nu skulle lagt upp domen och tidningsartiklar. HUR skulle det hjälpa honom? 
  • Anonym
    doggy skrev 2012-08-09 20:46:40 följande:
    Var jag oskyldigt dömd så skulle jag göra allt för att media skulle ta upp det o ja har jag inget att dölja så gör det inget om mitt namn står heller för allmänheten
    Nej, men då är det hans ensak om han vill bli uthängd. Han har f.ö tagit kontakt med uppdrag granskning m.m utan resultat. 
  • Anonym
    doggy skrev 2012-08-09 20:49:38 följande:
    Fast det tidningarna skriver uppger inte honom vid namn o det du har skrivit i TS säger nog mycket nog !
    Fast du tror att man kan lita på vad tidningarna skriver eller? I tidningen skriver de ju bara att han blivit dömd till si och så länge pga det och det. Varför du vill att jag ska skicka tidningsartikeln är förmodligen för att då har du ålder och stad och kanske kan snoka rätt på vem det handlar om. Men jag tänker inte hänga ut honom som sagt.
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-08-09 20:49:51 följande:
    Anonym: kan inte låta bli. Jag jobbar inom det svenska rättssystemet och har gjort det i många år. Jag vet hur det är och det är inte som du tror.
    Jasså? Ändå är det precis vad flera andra inom rättssystemet själv säger. Exakt det jag skrev.
    Och jag har själv suttit med som åhörare där tom en av advokaterna säger rakt ut att hans klient har ett handikapp: Han är MAN!!
Svar på tråden Att bli oskyldigt dömd för ett brott som du inte begått