• Äldre 10 Aug 19:44
    3449 visningar
    20 svar
    20
    3449

    Singelmammor i Linköping, finns ni som vill umgås och gå ut?

    HEJ
    Jag är en vanlig tjej, singelmamma, 29 år (30 om en månad men det är långt dit)
    som undrar om det finns fler singelmammor som är barnfria ibland, typ varannan helg som jag?

    Har separerat från barnens far i våras och därmed bröts även kontakten med några par som vi brukade ha middag med osv. Känns som alla runt mig bara är par som hellre stannar hemma med varann

    Känner att jag saknar kontakten med andra singelmammor, kunna ha tjejkvällar, vinkvällar, gå ut ibland eller umgås med barnen och hitta på lite roliga aktiviteter eller bara fika.

    tveka inte, HÖR AV ER! vore kul om vi blev ett gäng!

     

  • Svar på tråden Singelmammor i Linköping, finns ni som vill umgås och gå ut?
  • Äldre 10 Aug 20:49
    #1

    puff
     

  • Äldre 11 Aug 10:27
    #2

    inte? jo, vad gör ni singelmammor? logga in och skriv vet ja!

  • Äldre 22 Aug 14:19
    #3

    Hej!
    Jag är väldigt mycket singel och väldigt mycket mamma. Något äldre än dig men går gärna ut o tar ett glas vin nån lördag! Nu har jag mina barn på heltid men fixar sjävklart barnvakt :) 

  • Äldre 10 Sep 21:31
    #4
    Dantes matte skrev 2012-08-22 14:19:08 följande:
    Hej!
    Jag är väldigt mycket singel och väldigt mycket mamma. Något äldre än dig men går gärna ut o tar ett glas vin nån lördag! Nu har jag mina barn på heltid men fixar sjävklart barnvakt :) 
    Aah vad skoj! Jag är också heltidsförälder förrutom varannan helg
    Har pojkarna nyss börjat skolan antar jag?
    kram 
  • Äldre 10 Oct 12:05
    #5

    Hej!

    Här är också en singelmamma, lite äldre men går gärna ut nån gång. barnlös jämna helger. Vilka helger är du utan barnen?  

  • Äldre 10 Oct 12:35
    #6

    Neej!!  jag skrev fel, jag är barnlös ojämna helger.

    Så jag går gärna ut o tar ett glas vin på ojämna helger. Det är väl inte helt omöjligt med barnvakt annars heller.  

  • Äldre 14 Oct 09:06
    #7
    lisa07 skrev 2012-10-10 12:35:20 följande:
    Neej!!  jag skrev fel, jag är barnlös ojämna helger.

    Så jag går gärna ut o tar ett glas vin på ojämna helger. Det är väl inte helt omöjligt med barnvakt annars heller.  
    åh vad roligt. Just nu är det lite turbulent och hans umgängestider är inte bestämt riktigt. Hur många barn har du? åldrar? kram
  • Äldre 17 Oct 21:17
    #8

    Hej!

    Jag har en kille som är 11.

    Vore kul att träffas som du föreslår över lite vin eller med barnen om det funkar.

  • Äldre 21 Oct 19:12
    #9
    lisa07 skrev 2012-10-17 21:17:12 följande:
    Hej!

    Jag har en kille som är 11.

    Vore kul att träffas som du föreslår över lite vin eller med barnen om det funkar.
    Ja gärna det! Vad gör du i veckorna då? jobbar, pluggar? Själv läser jag upp matte på komvux just nu inför högskolan..
  • Äldre 2 Nov 10:07
    #10

    Hej igen!

    Vad ska du plugga då? Jag funderar också på att plugga ibland. Till lärare kanske, eller ännu hellre sjukgymnast. Annars jobbar jag. Har ett ganska trist kontorsjobb.

    Vi kanske kunde ta ett glas vin nästa lördag, den 10:onde?     

  • Äldre 7 Nov 15:24
    #11
    lisa07 skrev 2012-11-02 10:07:39 följande:
    Hej igen!

    Vad ska du plugga då? Jag funderar också på att plugga ibland. Till lärare kanske, eller ännu hellre sjukgymnast. Annars jobbar jag. Har ett ganska trist kontorsjobb.

    Vi kanske kunde ta ett glas vin nästa lördag, den 10:onde?     
    Hej. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska läsa men kanske till tandtekniker, men det är mkt svårt att komma in så jag måste ha en hel bunt med reservplaner.... och dom tar dessutom bara in ht.
    Det blev nyligen fastställt att barnens pappa ska ha dom jämna helger så det machar inte med dina barnfria helger men det kanske går att styra till nåt ändå om nån av oss fixar lite barnvakt
    och snart e det julmys med glögg och julpynt! Gillar du julen?

    kram
     
  • Äldre 17 Nov 20:23
    #12

    puffar lite

  • Äldre 17 Nov 21:37
    #13

    Hej! Förlåt att jag inte varit här, hade helt glömt bort denna tråd. Har varit lite mycket på senaste tiden (som vanligt......). Jag ses gärna, med eller utan barn (mina killar är 8 år).

  • Äldre 20 Nov 11:12
    #14
    Dantes matte skrev 2012-11-17 21:37:56 följande:
    Hej! Förlåt att jag inte varit här, hade helt glömt bort denna tråd. Har varit lite mycket på senaste tiden (som vanligt......). Jag ses gärna, med eller utan barn (mina killar är 8 år).
    Hej! Ja, jag kan förstå att du har fullt upp med tvillingar också. Jag har också nästan twins, 3 och 4 år är tjejerna och dom är bästa vänner och värsta fiender på samma gång :-P Vad gör du annars då? förutom att ta hand om barnen
  • Äldre 26 Nov 22:26
    #15

    Tja, vad gör jag mer än tar hand om barnen....., jobbar, lagar mat, tvättar, skjutsar till aktiviteter. Försöker även löpträna själv när tillfälle finns. Du då?

  • Äldre 24 Dec 22:17
    #16

    Hej, singelmamma med son på snart 5 o dotter på 2 som söker vänner. Mina vänner har barn som är mycket äldre el bebisar och barnen saknar kompisar, vi är nyinflyttade.

  • Äldre 6 Jan 10:52
    #17

    Hej! MIna är nu 3 och 4, mitt emellan dina, och skulle säkert leka jättebra ihop! kram

  • Äldre 16 Jan 10:52
    #18

    Det tror jag också. Vart bor ni?

  • 2010ma­mma201­0
    Äldre 21 Jan 10:41
    #19

    Hej, får man vara med här?

    Ensam mamma till 3-åring på heltid men har inga problem att ordna barnvakt. Ses gärna med eller utan barn :) Finns det intresse?

  • Äldre 23 Jan 14:54
    #20
    2010mamma2010 skrev 2013-01-21 10:41:38 följande:
    Hej, får man vara med här?

    Ensam mamma till 3-åring på heltid men har inga problem att ordna barnvakt. Ses gärna med eller utan barn :) Finns det intresse?
    självklart! Det går lite segt med tråden hehe men det vore kul om vi kunde få ihop en träff tycker jag
Svar på tråden Singelmammor i Linköping, finns ni som vill umgås och gå ut?