• Äldre 11 Aug 21:32
    2509 visningar
    8 svar
    8
    2509

    Hoppsan. Tror jag är gravid!

    Jaha... Jag plussade nog för några timmar sen tror jag...

    Är nog i lite chocktillstånd fortfarande. Detta var väl inte riiiiiiktiiiigt planerat, även om det ändå på ett sätt var det :D
    Svårt att förklara..

    Men jag är så osäker på de här testerna. Är det ofta som de visar tt man är gravid fast mn inte är det?
    Jag är dock ganska säker på min sak. Mensen är en vecka för sen ungefär (den är dock oregelbunden) samt att jag har en massa oregelbunden mensvärk som kommer och går som den vill. Har även ont i brösten.

    Här är två bilder på testet iallafall, visst är det ett plus, eller ser jag i syne??? 


    Vad gör man nu då? :D

  • Svar på tråden Hoppsan. Tror jag är gravid!
  • Äldre 11 Aug 21:34
    #1

    Först och främst grattis sen på måndag ringer du till din barnmorska. :)!

  • Äldre 11 Aug 21:47
    #2

    Grattis!! Så roligt :)

  • Äldre 12 Aug 00:07
    #3

    Tack! Detta känns helt overkligt! Vet inte riktigt om jag är glad eller ledsen om jag ska va helt ärlig! Känner dock någon sorts konstig känsla om att jag måste vara rädd om mig och skydda magen nu :D Jag vet inte vad man gör nu men jag testar väl som sagt att ringa barnmorskan på måndag så hoppas jag att jag får komma på besök till henne snarast! :)

  • Äldre 12 Aug 16:06
    #4

    grattis!! det där var det starkaste pluset jag någonsin sett på cb.

  • Äldre 12 Aug 16:29
    #5
    regnbågsbaby skrev 2012-08-12 16:06:28 följande:
    grattis!! det där var det starkaste pluset jag någonsin sett på cb.

    Tack :) gjorde ett nytt test i morse och det var lika starkt :D kan det bero på något speciellt att pluset blev så tydligt?
  • Äldre 12 Aug 16:33
    #6

    Hög hcg-halt beror det på. Och det har man bara när man verkligen är preggo. Det där testet ljuger inte. Grattis! Börja ät folsyra redan imorrn och lägg ner cigg och sprit. Typ så. ;)

  • Äldre 12 Aug 16:38
    #7
    hjertat skrev 2012-08-12 16:33:16 följande:
    Hög hcg-halt beror det på. Och det har man bara när man verkligen är preggo. Det där testet ljuger inte. Grattis! Börja ät folsyra redan imorrn och lägg ner cigg och sprit. Typ så. ;)

    Ojdå, tänk att det kan vara så att ju fler hormoner desto starkare plus :) Kan man äta för mycket folsyra? Tänker så man inte får i sig en för hög skadlig halt.
  • Äldre 12 Aug 16:47
    #8

    Ja, så är det ju, ju högre hcg-halt, ju starkare utslag på testet. Så i ditt fall inget tvivel. :) Fråga apotekspersonalen eller bm när du ringer imorrn. Tror man ska äta två tabletter per dag av de receptfria. Det är ju aldrig bra att överdosera något, så följ instruktionerna du får bara. ;) Lycka till!

Svar på tråden Hoppsan. Tror jag är gravid!